Полтавська міськрада #7. 14 сесія. Надії для Огнівки, ОСББ, занедбаної траси та обличчя міста

Автор: Анна Єгорова, 21 лютого, 12:46

Фото: Полтавська міська рада - 14 сесія - 16.02.2018


У попередній публікації ми оглянули конфліктні та компромісні питання. Тепер зосередимося на рішеннях, які додали трохи надії полтавцям. Авжеж, тим, хто ще вміє надіятися.

 

Гудбай, мій МАФ, гудбай

Депутати ухвалили Програму демонтажу за кошти бюджету споруд (кіоски, гаражі, вивіски), які не відповідають нормам – законам і Правилам благоустрою міста.

На реалізацію планів за три роки хочуть витратити близько 500 тисяч гривень. При цьому, знайшли спосіб повернення цих коштів назад.

Кроки демонтажу в Полтаві

Тобто, як видно з графіки, витрачені гроші на автопослуги з демонтажу споруди повертаються в бюджет за рахунок її власника (якщо він бажає її повернути). Або ж шляхом продажу.

Наразі інспекція з благоустрою і КП «Полтава Сервіс» підготували частковий перелік споруд – претендентів на демонтаж. Хоча полтавець, якому не байдуже обличчя міста, може й сам ідентифікувати порушників: це, наприклад, огрядні кольорові рекламні вивіски, кіоски в самісінькому центрі Полтави або ж за крок до проїжджої частини вулиць. Загалом же щороку планують зносити по 86 споруд, третина з них – вивіски.

Уже зараз, за підрахунками Інспекції, негайно треба демонтувати 56 тимчасових споруд і 30 рекламних конструкцій.

Запланові споруди на демонтаж

Однак не завадило би зробити процес підготовки та власне демонтажу більш прозорим. Адже багато полтавців висловлюють скепсис щодо Програми, мовляв, демонтуватимуть лише споруди «неугодних» власників, що відмовляться трохи доплатити за свій спокій. Розвіяти таки настрої логічно посиленням участі громадськості, ЗМІ та контролюючих органів упродовж дії цієї Програми.

 

Собача радість

Питання, під час обговорення і голосування якого завжди посміхаються, ніби не вважають його важливим. Це поводження з домашніми і безхатніми тваринами.

22 грудня 2017 затвердили «Програму поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у м. Полтава на 2017 – 2021 роки». Вона, по суті, визначила заходи для підтримання регуляторного акту – Правил поводження з тваринами (у тому числі – частини оновлених Правил благоустрою міста).

Тепер зміни у вигляді реєстрації улюбленців, будівництва стерилізаційного центру, облаштування місць для вигулу не звучать абстрактно: під них готові виділяти кошти та готують необхідні документи.

Цей крок, разом із переходом до сортування сміття, може стати важливим у переформатуванні пострадянської свідомості багатьох полтавців.

Заходи Програми поводження з тваринами (зі змінами)

Якщо подивитися на заходи Програми і внесених змін, саме 2018-й рік стане переломним. Це і будівництво притулку (стерилізаційного центру), облаштування місць для вигулу та тренування , організація процесу реєстрації домашніх улюбленців, стерилізація безхатніх, відлов і догляд за ними. На все про все цього року передбачено більше половини всіх коштів Програми.

Окрім всього, значну частину коштів розробники Програми планують залучати за допомогою грантів, а не суто послуговуватися міським бюджетом. Зокрема, у цій ініціативі є підтримка німецької організації Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Такий підхід, характерний для розвинених міст, може стати прикладом для розробників і виконавців решти міських програм.

Програма поводження з тваринами зі змінами

 

Ні (хай), ОСББ

Через терни до зірок. Саме так можна окреслити шлях «Програми сприяння створення ОСББ та підтримки будинків ОСББ та ЖБК на 2018-2019 роки у м. Полтава». Тривалий час цю ініціативу депутата Дмитра Сенчаковича обговорювали та висловлювали сумніви щодо її доцільності, адже в Полтаві діє й інша Програма з підтримки ОСББ. Проте незадоволені нею голови об'єднань не раз висловлювали свої обурення та пропозиції. І пройшовши юридичні лабіринти, депутати і мер погодилися ухвалити Програму, вважаючи її доцільною.

Контекст який. Здебільшого полтавці бояться створювати ОСББ і розпоряджатися коштами самостійно. Причина – застарілий стан житлового фонду та інженерних мереж. Люди сподіваються, що їхній будинок ще поремонтують у рамках міської Програми, тому чекають, чекають, пишуть звернення, чекають, отримують відписки, чекають і так по колу.

Провідна ідея ухваленої Програми – ОСББ (ЖБК) після проведення реєстрації мають право отримати одноразове виконання або фінансування Полтавською міськрадою першого капітального ремонту одного конструктиву житлового будинку на власний вибір. Це може бути:

  • ремонт покрівлі будинку;
  • ремонт інженерних мереж будинку (мереж холодного, гарячого водопостачання та водовідведення, або мереж теплопостачання, або електричних мереж);
  • відновлення вимощення навколо будинку.

Обов'язки сторін при цьому закріплюються Протоколом між ОСББ (ЖБК) і Управлінням житлово-комунального господарства.

Також ОСББ (ЖБК) в подальшому може отримати бюджетні кошти на одноразові управлінські курси, оформлення землевпорядної документації, наступних ремонтів.

У Програмі прописані нюанси співфінансування, умови, відповідальність сторін – це заслуговує окремої розмови. Зараз можемо говорити про нові стимули для створення ОСББ у Полтаві. Що в свою чергу є кроком до усвідомлення містянами відповідальності за свій дім, уміння розпоряджатися грошами та берегти кожну копійку, що в умовах споконвічної монополії жеків робити було неможливо.

 

In електротранспорт we trust

Сесія принесла два знакові питання і для транспортної сфери міста.

Перше – затвердження Програми розвитку міського електротранспорту на 2018-2020 роки.

Закладено майже 220 млн грн. По суті, вона передбачає здебільшого оновлення бази, мереж.

Але. Є в ній і особливо очікуваний пункт – будівництво тролейбусної лінії на «Огнівку». Аплодисменти пільговиків у студію. Адже цей мікрорайон лишається одним із найменш зручних у плані транспортного сполучення. Цю проблему визнають давно, але технічне вирішення її складне з огляду на особливості рельєфу «Огнівки». Однак тепер місто отримало політичну волю.

Програма також передбачить кошти на модернізацію нинішніх тролейбусів і купівлю нових. Мало хто знає, але найстаршим трьом тролейбусам, які нині в експлуатації, – 24 роки. Усього в тролейбусному парку КП «Полтаваелектроавтотранс» – 67 тролейбусів. З 2019 року планують закупляти по 7 на рік.

Програма розвитку електротранспорту в Полтаві

Розвиток мережі електротранспорту важливий для Полтави в рамках комплексного оновлення транспортної системи міста. Починається озвучення проблем значної дубльованості маршрутів, непрозорості вирахування пасажиропотоку, низька якість обслуговування тощо. Згадана програма – один із кроків і до впровадження електронного квитка – адже перед його втіленням, треба осучаснити всю маршрутну мережу, у тому числі – електротранспорту.

Інший важливий крок сесії – передача частини траси М-03 Київ – Харків – Довжанський у межах Полтави на баланс ОДА. Епопея з ремонтом одних із найзанедбаніших доріг – Київське і Харківське шосе – триває не перший рік. Попри те, що вони є дорогами державного значення і мають отримувати фінансування першими (згідно з законодавством України), до них руки комунальників там і не дійшли. Справа дійшла до суду, де бездіяльність чиновників довести не вдалося.

Однак знайшли компромісний варіант: тепер відповідальним за стан цих доріг буде Облавтодор.

З одного боку – цей крок ще раз показує нездатність міста реагувати на насущні проблеми: Управління ЖКГ радше працює за планом, який зручний посадовцям, а не корисний для Полтави. З іншого боку – тепер проблема має шанс на вирішення.

 

50 відтінків ЖКГ

Сфера житлово-комунального господарства продовжує зривати бюджетні джекпоти. На цей раз – зміни в Програмі розвитку ЖКГ на 2018 рік.

Найбільше додаткових асигнувань надійде – здогадайтеся з одного разу, куди! – на заходи капітального ремонту житлового фонду. Труби, покрівлі, квартали – здавалося б, усе ідеально. Але окрім радості, що ваш будинок у переліку на ремонт, лишаються лише здогадки, коли комунальники зроблять справу. Адже черговості робіт у Програмі не зазначають, незважаючи на те, що депутати не раз просили про це. Найкраща відмовка управління ЖКГ і його очільника Сергія Сінельніка – «це зробити неможливо». Однак в інших обласних центрах країни це «диво» чомусь таки трапляється.

Напівперемога для мешканців будинків по вул. М. Башкирцевої: дорогу внесли в перелік на капітальний і поточний ремонт. Це добра сторона. А з іншого боку – дивіться попередній абзац. Мешканці ще з 2016-го року пишуть звернення в міськраду, а петиція за кілька днів набрала необхідну кількість голосів. Тепер лишається пришвидшити процес проектом рішення на наступній сесії. А там і проект. А там і тендер. А там і Новий рік.

Зміни до Програми ЖКГ

 

Що нам із того всього?

Саме це запитання ставить полтавець після виру новин про засідання сесії, комісій, виділені мільйони,  після купи написаних слів і знищених дерев для друку проектів рішень депутатам.

Насправді, 14-та сесія Полтавської міської ради виявилася однією з найбільш вдалих для цього скликання. У багатьох проектах рішень ставили акцент на розвиток.

Досить твердими кроками рада йде до вирішення проблемних питань міста з багаторічною історією. Так, отримав шанс на майбутнє Кадетський корпус завдяки оформленню земельної ділянки, для безпритульних тварин готують стерилізаційний центр, а дороги Харківське й Київське шосе тепер можуть відремонтувати. Навіть є надія для звільнення міського простору від засилля реклами та тимчасових споруд.

У політичному плані – коаліція закріплює свої позиції, співпрацюючи з опонентами в деяких питаннях. Дається взнаки наближення виборів, адже для кардинальних змін міста за два роки уже треба робити перші кроки.

Деякі рішення підтверджують вектори державної політики – депутати передбачають кошти на сортувальну лінію, підтримують ОСББ, стають на шлях модернізації транспорту.

Щодо раціональності розподілу бюджетних коштів – підхід влади незмінний: «першим ділом ЖКГ і соціалка, ну а розвиток – потім». Дається взнаки відсутність стратегії міста та чіткого і спільного бачення його майбутнього. Однак у рамках окремих ініціатив вдається спрямовувати гроші і на прогрес міста, а не лише підтримку його життєдіяльності.

Істотним недоліком залишається прозорість діяльності виконкому ради. Багато проектів рішень оприлюднюють із запізненням і не в повному обсязі. Міські процеси лишаються здебільшого незрозумілими для полтавців.

Діяльність міської ради стає інтенсивною лише в сесійний тиждень (як на факультетах заочників). Депутатські комісії тривають по кілька годин, ще й паралельно. З огляду на відсутність онлайн-трансляцій засідань, містяни не мають можливості бути в курсі всього обговорення, навіть якщо хочуть.

Попри достатній спокій і, можна сказати, зваженість останньої сесії, ще більше стає цікаво, які сюрпризи принесуть нові засідання. Адже для цілого життя міста приказка «перший крок – половина справи» однозначно не діє.

 

 Обкладинка, інфографіка Світлани Якименко 

Опублікована: 21 лютого 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація