Ялина Садовнікова: Блєск і ніщєта Садового мікрорайону


Спочатку було слово. І слово це було про мурали в одному з новозбудованих мікрорайонів міста, розміщене у вигляді поста в одній полтавській фб-групі. А під ним – мій комент про те, шо замість малюнків на будинках краще робити хорошу інфраструктуру для жителів. І панєслась. Не буду довго описувать «а ти їм шо? а вони тобі шо?», вопшем, діло дійшло до того, що в коментарях хтось затегав представника забудовника СадОвого мікрорайону Івана Окару. Ми з ним врешті домовилися зустрітися і пройтися по району, поспілкувавшись про його інфраструктуру, її хороші і погані сторони. Відразу відмічу, шо ми не йшли нікого тикати носом в якісь недоробки. Для нас важливо було пояснити нашу позицію з точки зору розвитку міста, і які наслідки може мати така містопланувальна політика забудовників. Ми не говорили про саме житло, оскільки це не було метою нашої зустрічі, хоча квартири нам також показали, але на цьому я зупинятися не буду. Приходьте, вам теж все покажуть і розкажуть:) *інформація прозвучала на правах безкоштовної реклами*

Кажуть, шо дуракам половину роботи не показують, але от нам показали :) Отже, почну з хорошого:

1. Соціальна інфраструктура району (садки, школи, культурні заклади). Частково забираю свої слова назад, тому що у мікрорайоні будується дитсадок на 140 місць. Це дуже добре, адже здебільшого забудовники абсолютно не переймаються тим, куди будуть ходити (їздити) діти з його новобудов, лишають питання дитсадків на потім, а потім – просто «забувають» про них. Погана новина лише в тому, шо місць у цьому садку ВЖЕ недостатньо. Через доволі низьку вартість житла, тут оселяються молоді родини, у більшості з яких є діти. Уже на сьогодні жителі новозбудованих багатоповерхівок на майже 800 квартир подали в дитсадок близько 400 заявок. Звісно, всі не влізуть, і комусь доведеться прилаштовувати малечу деінде. Школа по ДПТ не планувалась. Найближчі школи: Розсошенська гімназія, 23 школа, 27 школа, є кілька шкіл на Алмазному. В усі ці школи треба або возити дитину громадським транспортом, або вона сама ним їздитиме, або возити її на машині, збільшуючи трафік у місті в години пік. Про це ми ще поговоримо пізніше.

АПД: забула дописати, шо в районі скоро відкриється також сімейне кафе.

2. Доступність, безбар’єрність простору. До нас мікрорайон на цю тему вже проінспектувала Ірина Твердохліб. Те, що забудовник схотів вислухати зауваження по доступності – вже свідчить на його користь. Також було обіцяно виправити недоліки і в подальших проектах дотримуватися всіх норм і побажань по доступності. Детальніше у сюжеті Телерадіоканалу «Лтава».

3. Наявність пішохідної зони. Усередині мікрорайону вже доробляють пішохідну зону, де будуть алеї для прогулянок, лавки, а також (тадададам!) тактильний (або сухий) фонтан. Забудовник неабияк гордий тим, що у його мікрорайоні будуть такі атракції для жителів. Дійсно, облаштування захищених від автомобілів зон з фонтанами якось не притаманно полтавським забудовникам. Наявність громадського простору є дуже важливою у житлових забудовах, але, звісно, вони можуть бути як добре, так і погано спланованими (невеличка стаття на цю тему). Від цього залежить, чи налагодять мешканці зв’язки між собою, чи розвинеться добросусідство.

 Майбутня пішохідна алея

А це майбутній фонтан.

Пока шо нефонтан

Те, шо жителям уже не вистачає місць, де вони можуть посидіти і поспілкуватися, говорить оця буферна зона між вул. Європейською і самим районом: там уже кілька таких місць було облаштовано самими мешканцями.

Буферна зона

4. Озеленення. Між деякими будинками лишили старі дерева. Подивіться, яким відразу затишним стає двір з високими деревами, які влітку вже будуть давати тінь.

04

5. Хороше ударопоглинаюче покриття на дитячих майданчиках:

05

Віничок :)

06

6. В – відповідальність. З – забудовник за свій кошт виправляє недоліки. Ось цю стіну перефрабували через два роки, тому шо вона облущилась.

07

 

7. Готовність слухати критику й іти на діалог, виправляти помилки. Те, шо ця зустріч взагалі відбулась – дуже добрий знак. Поки шо прикладів виправлених помилок немає, але будемо слідкувати за тим, що відбувається.

08

А тепер про погане.

1. Загроза деградації району. Головний недолік цього району в тому, де він знаходиться відносно всієї території міста. Це окраїна (юридично це вже Полтавський район), і район майже ніяк не інтегрований у тканину міста. Так, квартири тут не роздаються на халяву як соціальне житло, як у цьому прикладі гетоїзації нового ЖК в пітєрі, але й замкненість і відірваність району не буде сприяти його розвитку. На зустрічі було озвучено, шо для багатьох сімей ця бюджетна квартира є початком, далі вони за логікою мають переселятися у більш розвинені райони. Але… хто потім купить їхні квартири в цьому районі? Саме тому важливими є соціальні зв’язки жителів , які допомагають сформувати добросусідство і диктують певний кодекс поведінки в спільному просторі. У багатоповерхівках люди часто не знають, з ким живуть поруч. Через небажання, а іноді через те, що немає приводу налагодити стосунки. Так з’являються обмальовані під’їзди, випалені кнопки ліфтів, вкрадені кущі і зламані качелі.

09

2. Формування автомобілезалежної поведінки в жителів. Це випливає з попереднього пункту. Громадський транспорт загалом у Полтаві, а на Розсошенцях зокрема, у нас не для слабонєрвних, а для сильних духом і тілом (буквально). Кажу це як людина, яка користувалась ним багато років (їздила в школу, а потім і в універ). Збільшення кількості авто і автотрафіку в місті ще можливе, але рано чи пізно ми всі відчуємо наслідки зростаючої автомобілізації. Хороший ГТ не залежить від забудовника. Але він сам обирає і приймає рішення, де саме будувати район. Тобто ситуація з транспортом була відома до початку будівництва.

3. Непродуманість пішохідних зв’язків. Тротуари прокладені без думки про зручність для людини, котра, як відомо, у силу своєї природи, завжди обирає найпряміші і найкоротші для себе маршрути. Тільки якшо вона не гуляє з дитиною, наприклад :) Пізніше цю непродуманість буде видно по «оленячим стежкам», які протопчуть самі люди там, де їм зручніше ходити.

Самі тротуари дуже вузькі, іноді двом людям важко розминутись. Якість плитки в деяких місцях себе вже проявила, тому від цієї плитки вже відмовились,  а поламану замінять новою, власного виробництва. Ми також поговорили про безшовність покриття, яке буде найзручнішим для мам, дітей та й загалом для всіх.

10 (1)

4. Дитячі майданчики. Вони однотипні, розраховані на одну вікову групу дітей. Це типова помилка всіх майданчикобудівників і майданчикодарителів. Забувши про своє дитинство, вони копіпастять з двору до двору типовий різнокольоровий набір елементів, якому молоді батьки і так раді несказанно, бо «хоть шось». Про те, чи цікаво дитині на майданчику, чи розвивається вона там, чи ні, думати немає коли. Ми, дорослі, завжди поспішаємо. Але шось я забалакалась. Так от, про те, що для підлітків ніби мають бути спортивно-ігрові майданчики – трошки згодом.

Треба окремо сказати про розташування ДМ у дворі. Для того, шоб дитині до нього дійти, треба перетнути проїзну частину. Навіть на цьому фото видно, шо дитину з-за припаркованої машини можуть просто не помітити. На зустрічі ми розповідали про повністю пішохідний двір, безпечний для ігор і пересування дітей і взагалі всіх.

11 (1)

5. Запаркованість подвір’їв. Це ще не так відчутно, але проблема поступово виникатиме і витікатиме із автомобілезалежної поведінки мешканців (див. п. 2), яким або не вистачить місця на паркінгу на 200 місць, або вони не схочуть витрачати на нього кошти («навіщо платити, якшо можна безкоштовно паркуватись у дворі?»). Про цю проблему добре написали Агенти змін у своєму посібнику по невигаданих проблемах житлових кварталів. Вона знайома багатьом з нас, тому, якщо когось цікавить, як це можна побороти, – почитайте :)

На чому закінчили: після прогулянки районом ті, хто ще мав трохи часу, лишилисья, щоб обговорити побачене і те, як можна бюджетними методами суттєво покращити ситуацію (наприклад, у майбутніх забудовах). Наразі я не буду це все розписувати. У ході обговорення багато шо виявилось не залежним від самого забудовника, який діяв у рамках певних умов і обмежень. Проте всі дійшли згоди в тому, шо, якшо є можливість робити кращі проекти, – треба  їх робити. Ми зі свого боку готові долучатися, якшо буде потреба. На цьому поки шо все.

А. Мало не забула. Коротеньке опитування: скажіть чесно, чи хотіли би ви жити в Садовому? :)


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація