Сергій Антоненко: Ртутні відходи – позов до суду!


Після чисельних звернень до державних та комунальних органів влади, на привернення уваги до вирішення критичного питання, створення процесу збору та утилізації ртутних ламп та медичних термометрів від населення отримував тільки відписки, в стилі, що питання актуальне та проводиться обговорення. Жодної результативної відповіді, жодного результативного рішення щодо збору небезпечних відходів (зокрема, ртутновмістких) від населення. Крім збору батарейок в Полтаві, завдяки громадськості по цьому питанню Кінь вже почав «валятися»!

Ми довго мали надію на «прозріння» місцевих чиновників на критичну ситуацію по ртутним відходів в місті. А саме на усвідомлення ними, що в Полтаві відсутній збір відходів 1-го класу небезпеки (ртутні лампи, медичні ртутні термометри, електроні відходи тощо) від населення. При тому, що LED-освітлення в побуті все більше витісняє освітлення ртутними люмінесцентними лампами, і вже зараз ртутні лампи відходять у минуле та все більше їх викидають на смітник. Вже не кажучи про швидкі темпи старіння побутової електронної техніки. 

Мали надію, що в Полтаві буде організовано процес збору та вивезення на утилізацію ртутних відходів, особливо після знахідки 6,5 кг ртуті в квітні цього року та виявлення приблизно 100 шт. ртутних ламп у лaютому біля зупинки громадського транспорту.

В результаті всієї бездіяльності та байдужості до цього питання ми маємо стрімке поширення онкологічних захворювань серед населення міста та району. У цьому можна візуально переконатися, відвідавши онкологічне відділення Полтавської обласної лікарні! Та жахливе забруднення довкілля відходами 21-го століття, тобто електронного походження.         

Плановий бюджет міста Полтава на 2017 рік 3,006 млрд.грн. Але «шановна» Інспекція по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста надала відповідь 27.09 2017 року на мій запит, що жодної копійки в 2017 році не виділено для збирання та утилізації ртутьвміcних відходів 1-го класу небезпеки від населення. Більше того, жодної копійки не виділено для проведення інформаційно-пояснювальної роботи про необхідність окремого збору та утилізації таких відходів, як видно на фото нижче.

І це після відомої трагедії на Львівському полігоні твердих побутових відходів (Грибовицькому сміттєзвалищі), яке діє з 1958 року, площа звалища становить понад 38 га.

 3 (12)

Фото чергової відписки листа-відповіді від «шановної» Інспекції

Більш цинічно виглядає ігнорування розгляду та виконання двох петицій, які набрали необхідні кількості голосів мешканців міста Полтави, це петиція №122, яка була подана ще 27.06.2016 та петиція №175, подана 07.03.2017 року. Тобто питання про ртутні відходи вже піднімалося влітку 2016 року через громадський механізм петицій на офіційному Інтернет-ресурсі Полтавської міської ради.

 _1

_2

Скрин петицій з офіційного Інтернет ресурсу Полтавської міської ради 

Нам не зрозуміла така «залізна» байдужість до вирішення проблем з утилізації твердих побутових відходів, в тому числі небезпечних, від населення.

Таке враження, що представники місцевої влади та їхні діти живуть тимчасово в цій країні. Дихають іншим повітрям або п’ють іншу воду. Ми вже не знаємо, що повинно трапитись для початку прийняття результативних рішень по вирішенню проблем із сміттям, зокрема впровадження процесу сортування та повторного перероблення твердих побутових відходів. Мабуть, потрібно, щоб трапилась Макухівська трагедія, наприклад, як на Грибовицькому сміттєзвалищі, мабуть коли сміття на Макухівському сміттєзвалищі перекриє річку Коломак та дійде до житлового району Левада!

Нам не зрозуміло, чому в Полтаві не впроваджується жодного процесу сортування та повторного перероблення утилізації будь-яких відходів, крім захоронення на Макухівському сміттєзвалищі. І це при тому, що міське сміттєзвалище знаходиться в Полтавському районі в с. Макухівка та існує з 1945 р. Його створили на місці кар’єру, де пісок брали на відбудову м. Полтави. Туди вивозились відходи з воєнних заводів, ртуть із заводу ГРЛ, гальваніка та інші шкідливі речовини.     

В 2005 р. звалище було переповнене на 105%. На 2016 рік висота сміттєзвалища сягає більше 28 метрів та вміщує понад 5 мільйонів тон різноманітного, а також шкідливого, сміття.    

З 2011 р. звалище та середовище навколо не було обстежено на наявність забруднення ґрунту, ґрунтових вод та повітря. До звалища не допускають ні поліцію, ні обласну екологію. Суддя Полтавського Октябрського суду відмовила в кримінальній справі щодо обстеження даного звалища.     

Місто Полтава від сміттєзвалища знаходиться на відстані 1,5 км. Якщо повториться ситуація, як на Грибовецькому сміттєзвалищі, масштаби катастрофи будуть неймовірними. Відселяти необхідно буде не тільки мешканців села Макухівка, а й жителів міста Полтави. ЦЕ СМІТТЄЗВАЛИЩЕ Є ЗОНОЮ ЕКОЛОГІЧНОГО ЛИХА в Україні. Саме звалище є несанкціонованим, воно не має необхідних документів реєстрації.  

 4 (11)

Лист-відповідь від Голови комісії пана Г.Сахна від 23.11.2017 року

 

25.10.2017 року мною було подано звернення до всіх п’яти депутатських комісій Полтавської міської ради з проханням розглянути вище перелічені петиції та створити процес збору та утилізації ртутновмістних відходів від населення. Прийшла відповідь від 23.11.2017 року тільки від Голови постійно діючої комісії з питань економічної політики, комунальної власності, бюджету, фінансів пана Г.Сахна.

З листа-відповіді пан Г. Сахно «перепасовує» питання до пана А.Ляміна та інших відповідних служб та управлінь. І це ще, як показує практика, не успіх у вирішені питання. Тому що за роки незалежності України життя вже навчило: якщо у державних чи місцевих службовців відсутня власна матеріальна зацікавленість чи можливість додатково попіаритись, то такі питання приречені немов «сироти» блукати між кабінетами чиновників та лежати в довгих і темних шухлядах, чекаючи коли його Величність Службовець зверне увагу на вирішення проблеми збору та утилізації відходів, зокрема небезпечних від населення Полтави.

В минулому році на конкурс «Бюджет участі» 2016-2017 року, мною було поданий проект: «Організація збору від населення, навчальних, лікувальних закладів комунальних та державних установ тощо, ртутних ламп та ртутних градусників», зареєстрований під № 45. Але, на жаль, «шановна» Інспекція по контролю за благоустроєм, санітарним та екологічним станом міста в особі чиновника Нелі Соколової (працює і зараз за кошти платників податків) відхилила мій проект від участі в конкурсі. Офіційна відповідь наведена нижче на фото. Не зраджуючи традиціям – знову обіцянки покращення ситуації вже завтра. Але, як відомо на сьогоднішній день, наш любий друг Кінь ще не валявся на «полі» в сфері вирішення питання збору та утилізації ртуті!

 30.09.2016_1

_30.09.2016_2

Відповідь на заборону мого проекту до конкурсу «Бюджет участі 2016-2017»

Ми вичерпали всі громадські ініціативи для звернення уваги на проблеми утилізації побутового сміття в місті Полтава, в тому числі небезпечних відходів. Відповідно подаючи позов: «Про визнання незаконною бездіяльності органів місцевого самоврядування та зобов’язання вчинити дії» на Виконавчий комітет Полтавської міської ради.

З громадсько-волонтерської діяльності ми переходимо на рейки юридичних відношень та відповідальності згідно чинного законодавства України!

 0

Скрин з Інтернет-ресурсу: Судова влада України court.gov.ua/  Інформація щодо стадій розгляду судової справи на 11.12.2017 року. По Справі № 554/9840/17. Склад суду: Микитенко Віталій Михайлович

Не чекаючи сесії міської ради м. Полтави, відповідним судовим позовом ми намагаємось привернути увагу до необхідності впровадження механізмів сортування та утилізації відходів та появи мотивації міських чиновників на закладення коштів в бюджет Полтави на 2018 рік для створення відповідних процесів по збору та утилізації небезпечних відходів.

Прошу громадськість слідкувати та приймати активну участь в судовому процесі за моїм позовом на Виконавчий комітет Полтавської міської ради нижче переліченими вимогами:

  1. Визнати незаконною бездіяльність Виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо організації збирання, вивезення та утилізації небезпечних відходів у складі побутових відходів, зокрема:
  • ртутьвмісні відходи (люмінесцентні енергозберігаючі лампочки, ртутні (медичні) термометри тощо);
  • оргтехніка, комп’ютери / комп’ютерна техніка, офісна, побутова та електронна техніка, хімічні елементи живлення, електроно-променеві трубки-кінескопи (бій скла електронно-променевих трубок-кінескопів) тощо;
  • медичні відходи (голки, шприци, системи, пробірки, ампули, наконечники, рукавички, бинти, рентгенівська плівка тощо);
  • фармацевтичні відходи (прострочені, непридатні ампули, пробірки, таблетки, мазі, розчини, лікарські препарати / ліки тощо);
  • покришки відпрацьовані (автомобільні, велосипедні тощо);
  • та інші небезпечні відходи.
  1. Зобов’язати Виконавчий комітет Полтавської міської ради виконати покладені на нього законодавством обов’язки, щодо організації процесу зі збирання, вивезення та утилізації небезпечних відходів у складі побутових відходів, зокрема:
  • ртутьвмісні відходи (люмінесцентні енергозберігаючі лампочки, ртутні (медичні) термометри тощо);
  • оргтехніка, комп’ютери / комп’ютерна техніка, офісна, побутова та електронна техніка, хімічні елементи живлення, електронно-променеві трубки-кінескопи (бій скла електронно-променевих трубок-кінескопів) тощо;
  • медичні відходи (голки, шприци, системи, пробірки, ампули, наконечники, рукавички, бинти, рентгенівська плівка тощо);
  • фармацевтичні відходи (прострочені, непридатні ампули, пробірки, таблетки, мазі, розчини, лікарські препарати / ліки тощо);
  • покришки відпрацьовані (автомобільні, велосипедні тощо);
  • та інші небезпечні відходи шляхом укладення на конкурсних засадах необхідних договорів та контролю за їх виконанням, або контролю за виконанням вже укладених договорів.

 


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація