Експертиза #12. Чи потрібен Полтаві бренд?

Автор: Вікторія Баберя, 8 червня, 10:24

Фото: Полтавці про бренд міста


Замітки-експертизи – рубрика, яка висвітлює думки полтавців з приводу актуальних подій у місті. Усі герої рубрики відповідають на одне важливе питання, обране нашою редакцією. Мета експертиз – показати різні точки зору на одну подію, а не зіставляти кількість позитивних чи негативних думок.

Власний бренд допомагає містам яскравіше продемонструвати переваги території, дозволяє вдало конкурувати з іншими регіонами за інвестиції, фахові, економічні, культурні чи туристичні потоки, а також сприяє формуванню позитивного іміджу. Це продемонстрували міста Київ, Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, які стали відомі не лише на території рідної країни, а й за кордоном.

Брендування Полтави – питання суперечливе й актуальне: чи місто вже має бренд («Полтавські галушки», «Полтава – культурна столиця України»), чи ні. На днях відбулася дискусія «Бренд міста: тимчасовий тренд чи поштовх до розвитку?». Ми вибрали деякі думки та позиції містян про бренд Полтави.

 

Роман Камалетдінов 

«Сіті-бренд – це брендинг території. У першу чергу це стратегія, яка ставить перед собою ціль отримати зиски на зовнішніх ринках шляхом залучення інвестицій, кадрів, мешканців, туристів. Це не потішити себе, що я живу в місті з брендом, це зовнішня економіка міста. Потрібно думати про Полтаву як комерційну структуру, яка має чітку ціль: збільшити оберти, підвищити якість життя, закріпити позиції на українському ринку.

Якщо питання стоїть у тому, чи потрібен бренд Полтаві, то моя думка – потрібен. Перш ніж розробляти бренд, має бути стратегія, зорієнтована на цільову аудиторію: кого ми хочемо бачити в місті, що людям потрібно, що вони можуть нам дати. А бренд – як хороша цукерка: ми завернемо і покажемо. Брендинг – це на 90% ідея і на 10% візуальний канал.

Виконана обіцянка, орієнтація на зовнішній ринок, пошук людей, які поділятимуть та виконуватимуть обіцяне, – от найголовніше».

 

 

Яніна Барибіна 
«Важливо щоб брендинг не був логотипінгом: потрібно комунікувати зміст. Якщо говорити про бренд у туризмі, то залишається відкритим питання, чи є взагалі туризм в Полтаві та області. Люди їдуть в тиху та затишну Полтаву. Можливо, нам і не потрібно бігти за захмарними висотами, тому що люди насправді шукають те, що в нас під ногами, а ми просто це не використовуємо».

 

 

Дмитро Верьовкін 
«Перед тим як почати займатися брендингом міста, потрібно зрозуміти, що конкретно та як ми повинні продавати. А для цього непогано мати консенсусне бачення – стратегію міста. І питання, чи є в Полтаві така стратегія, яка сьогодні впроваджується? Це має бути щось конкретне, а не «Полтава – це місто, яке хоче бути багатим і здоровим, а не бідним і хворим». Можу запропонувати альтернативу – можливо, спочатку не варто займатися розробкою бренду всього міста. А зайнятися брендингом події чи масштабного фестивалю, або навіть індустрії. І коли цього всього набереться багато, тоді вже можна буде подумати про розробку бренду міста».

 

 

Ігор Кіянчук 

«Насправді брендування потрібне. Але далеко-далеко не зараз, адже нам нічого брендувати. Потрібно спершу згуртуватись над тим, щоб знайти щось конкретне. Зосередитись на тому, аби знайти ті активності, індустрії, особливості, які стануть брендом у перспективі».

 

 

Дмитро Козиренко 
«В епоху глобальної конкуренції між містами брендинг є дуже важливим. Полтава не має на чому базувати бренд. Перед розробкою брендингових стратегій, етап №0 – це щоб одна з існуючих стратегій розвитку міста почала імплементуватися. Потім спільно з владою переходити на наступний етап – розробку брендингу».

 

 

Олег Слизько 
«Дуже важливо, щоб бренд був глибокий сам по собі, але в той же час простий. Я проти відношення до міста як підприємства. Чому? Тому що є багато процесів, які не пов’язані з економікою, але йдуть через бренд. Це історичні, суспільні процеси, що не стосуються напряму грошей. Коли ми говоримо про бренд Полтави, то потрібно, аби туристи знали про наше місто, навіть якщо жодного разу не відвідали його».

 

 

Святослав Келим-Золотайко 

«Я думаю, що розробляти бренд зараз не на часі. Адже ми не розуміємо, що виробляємо. Галушки, окей. Але чи ми їмо галушки щодня? Класно чіпляє те, що є справжнім. Тому треба виготовляти щось достовірне, тоді це буде купляти нас, ми будемо в це вірити, воно стане цінністю міста. Потрібен час, аби зрозуміти, у чому полягає наша справжність».

 

 

Вікторія Гончар 
«Я не погоджуюся з тим, що галушки не потрібні. От є львівські пампухи, а є полтавські галушки. І куди б я не поїхала, то люди одразу говорять “О, Полтава, галушки”. Це дійсно є тим, що ми несемо по всьому світу. Нам потрібно цим об’єднувати людей, аби до нас приїздили та себе рекламувати. Я розумію, що потрібно розвивати і духовний бік. Проте гастрономічні фестивалі зараз тренд у світі».

 

 

Олексій Сердюков 
«Чи потрібен бренд Полтаві? Я на це питання відповіді не маю. Ще два роки тому, коли ми тільки організували ГО «Полтавська платформа», то знали, що бренди робити модно, тому відповідь була однозначна – «так, потрібно». Зараз я сумніваюся. З одного боку ми маємо проблему, коли немає полтавської ідентичності, навіть не розуміємо, що це таке. Усі знають, хто такий львів’янин – це людина, яка ходить на літературні читання та любить каву. А хто такий полтавець, принаймні я, не розумію. Бренд може допомогти вирішити це питання, адже це не просто гарна картинка. Це логотип, візуальний стиль, наповнений сенсом. Тому з цього боку він потрібен. А з іншого – я не знаю, що ми будемо брендувати. Полтаву такою, якою вона є зараз? Це недоцільно».

 

 

Ксенія Малік 
«Що таке бренд міста? Класно, коли до міста ставляться як до товару, інвестиції. Але якщо брати середній сегмент людей, то чому ми їдемо до якогось міста? А чому їхати до Полтави? У нас має бути ідея, яка б розходилася в люди як «сарафанне радіо». Наприклад, екопоселення, екотуризм – ми можемо зробити це фішкою, але не робимо. Навіть Прирічковий парк не можемо вибороти. Давайте подумаємо про те, що протягом 5-10 років можна зробити з тими полтавськими фішками, які стануть відомими на всю Україну, і розвивати їх».

 Інфографіка Наталі Баранник

Опублікована: 8 червня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація