Експертиза #22. Якою повинна бути вартість проїзду в Полтаві

Автор: Віталій Крицький, 3 грудня, 15:08

Фото: Експертиза #22. Якою повинна бути вартість проїзду в Полтаві


Замітки експертизи – рубрика, яка висвітлює думки полтавців щодо актуальних подій в місті. Усі герої рубрики відповідають на важливе питання, обране нашою редакцією. Мета експертиз – показати різні точки зору на одну подію, а не зіставляти кількість позитивних чи негативних думок.

Полтавські перевізники, міська влада й містяни – традиційно непримиримий трикутник.

На сьогоднішній апаратній нараді кілька водіїв міського автотранспорту вимагали від влади підняття вартості проїзду до 8 грн – на їх думку, економічно обґрунтованого тарифу. Головний аргумент водіїв – зростання цін на паливно-мастильні матеріали. Інакше перевізники готові до активних протестів, і навіть анонсували, що 4 грудня на маршрути не виїде 20% транспорту.

ЗМІСТ раніше продемонстрував, що собівартість проїзду в маршрутці відповідно до аналізу витрат, які несе підприємець, прирівнюється тарифу в 6 грн, а вартість проїзду у великому автобусі – значно вища. Зазначимо також, що наразі проїзд у Полтаві в маршрутках та тролейбусах – поки що один з найдешевших в Україні.

Ми запропонували експертам проаналізувати, якою на їх думку повинна бути вартість проїзду в полтавському авто і електротранспорті.

 

Олексій Чепурко «Вартість проїзду повинна бути економічно обґрунтована. Але на сьогодні я знаходжусь на посаді, відповідно, не можу говорити про конкретні цифри, адже це буде не зовсім об’єктивно. Проте 2 і 4 грн – це, м’яко кажучи, неадекватна вартість проїзду. Перевізники хочуть 8 грн – гадаю, що це занадто. На мою думку ціна повинна бути десь посередині між 4 і 8 грн».

 

Сергій Зубань «По-перше, процес формування тарифів повинен бути узгоджений Антимонопольним комітетом. Я не можу сказати, що тариф 2 і 4 грн актуальний, проте й 8 гривень також нереально. Я розумію, що ніхто не повинен працювати в збиток. У першу чергу потрібна регулярна робота з водіями, тому що кількість скарг хоч і зменшилася, проте деякі випадки, коли водії виганяють із маршрутки учасників АТО або їх родичів, мені, як людині, важко зрозуміти й стати на бік перевізників. Я не можу стовідсотково сказати, але мені здається, що 6 грн була би золота середина”. У тролейбусах 2 грн також замало, проте якщо є рішення суду – його потрібно виконувати».

 

Михайло Костов «Ціна проїзду в автобусі повинна бути мінімум 8, а в тролейбусі – 6 грн. Це для того, щоб працювати в нуль, без капітальних ремонтів і амортизації».

 

Олена Якутіна «Сьогоднішня вартість проїзду мене, як багатодітну матір, влаштовує. Окрім цього, мої діти їздять по посвідченням. У деяких автобусах, хоча й в обмежений період часу, але також можна використати пільги на безкоштовне перевезення. При цьому перевізники постійно сваряться, хто з них візьме компенсацію за пільговиків. Але все одно бувають такі дні, коли водії кажуть, що “сьогодні немає пільгових місць”. Не хотілося би підвищення тарифу, адже це буде надто дорого для нашої багатодітної родини. У мене четверо дітей, тому проїзд 2 і 4 грн мене влаштовує повністю».

 

Ілля Мусієнко  «Хоча б 6 гривень повинен бути проїзд. Це для того, щоб більш-менш в адекватному стані тримати транспорт, а не як зараз все на мотузках” перевязано. Водій повинен працювати, а не півдня ремонтувати авто. У тролейбусах, гадаю, вартість повинна бути 4 грн».

  

Сергій Бутко «Спочатку треба прорахувати пасажиропотік, і в залежності від отриманої інформації розрахувати вартість проїзду. Я розумію, що тариф потрібно підвищувати, оскільки за останні 2-3 тижні суттєво збільшилася вартість паливно-мастильних матеріалів. Оскільки це основна складова – я думаю, що проїзд буде дорожчати однозначно. Мені здається, що по новим розрахункам буде в районі 3 і 6 грн. Але треба вирішити це питання по закону».

 

Євген Асауленко  «Якщо спиратися на міста, які аналогічні за населенням і кількістю перевезень, тариф може бути орієнтовно 5-6 гривень. Якщо говорити про тролейбуси – 3 або 4 гривні. Наприклад, Вінниця має непогану систему комунального транспорту, і там вартість електротранспорту 4 грн».

  

Юрій Левченко «Наших містян, нажаль, цікавить тільки дешеве перевезення. Але вартість послуг повинна бути адекватна самій послузі. Реальна ціна проїзду, гадаю, більше ніж 2 і 4 грн. Економічно 8 грн, можливо, і реальна ціна, проте з політичної і моральної точки зору, це неможливо, оскільки мешканці міста й влада неготові до такого тарифу Я вважаю, що повинні бути прозорі розрахунки, і спираючись на них треба вирішувати це питання. Щодо пільгових перевезень: якщо людина пенсійного віку й не працює, то пільги повинні бути. Але потрібна чітка кількість перевезень на місяць. Проте працюючий пенсіонер повинен самостійно оплачувати проїзд».

 

Євген Дикань «Потрібно зробити розрахунки, перед тим як підвищувати вартість. Проте в майбутній комісії повинні бути представлені також самі перевізники. У першу чергу, треба навести лад у маршрутках: щоб водії були в білих сорочках, у транспорті було чисто й охайно. А найголовніше – щоб споживач знав, що до нього відносяться з повагою. Постійно додавати перевізникам сотні мільйонів гривень із бюджету – це абсурд. Може для міської влади 5-6 грн і буде прийнятно, проте спочатку потрібно все прорахувати».

 

Ксенія Малік «Маємо замкнуте коло щодо причин і наслідків. Собівартість проїзду – в реаліях не менше 7-8 гривень, тобто вдвічі вища, ніж зараз, то ж у перевізників цілком обґрунтовані вимоги. Втім, логічно, що громадськість не готова сплачувати такі гроші за неякісний сервіс та й подекуди навіть аварійний стан технічних засобів. Виходить, пасажири спочатку чекають на комфорт і якість, а перевізники говорять: ми поки що не в силах. Ця ситуація – наслідок недолугості дій тих, хто керував транспортною системою міста, хто допустив на маршрути розбиті Рути й створив монополію серед перевізників. Сподіваюся, нинішня влада не робитиме помилок, та впровадить зміни у системі пасажирських перевезень не тільки на рівні підвищення проїзду».

 

 

Графіка, обкладинка Юлії Деркач

Опублікована: 3 грудня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація