Електрокар на дорогах Полтави: чи варто купувати та які особливості експлуатації

Автор: Євгенія Каблучка, 7 березня, 16:22

Фото: Електрокар на дорогах Полтави: чи варто купувати та які особливості експлуатації


Можливо, ще залишаються люди, які про електромобіль чули лише під час запуску ракети «Falcon Heavy» в космос. Та поруч з тим, щодня у світі збільшується кількість автовласників, які «топчуть» асфальт машинами з електродвигунами.

Саме про полтавця, який уже кілька років продає електромобілі та має кілька машин, далі піде мова.

Крім того, розкажемо, які переваги та недоліки мають електричні «залізні коні» і чому в 2018 році придбати їх буде вигідніше.

У 2018 році українська влада взяла курс на популяризацію електромобілів. Наприкінці минулого року депутати внесли зміни до Податкового кодексу (законопроект №6776-д). Зокрема, з 1 січня 2018 року особи, які ввозять на митру територію України автомобілі тільки з електричними двигунами, не платитимуть акцизний податок та ПДВ.

Відповідна норма діятиме лише рік. Хоча спочатку передбачалося, що правила працюватимуть протягом п’яти років.

Та це не є єдиний інструмент, за допомогою якого хочуть знизити вартість електромобілів. Нещодавно стало відомо, що Мінінфраструктури узгодило 15-річну стратегію розвитку ринку електрокарів. Документ передбачає  введення податкової знижки та скасування виплати в пенсійний фонд при реєстрації електромобілів.

 

Трохи «сухої» статистики

Відповідна «відлига» значно покращила полтавську статистику щодо реєстрації електрокарів. Це доводять дані первинної реєстрації автомобілів з електричними двигунами.

Отже, згідно з цифрами Регіонального сервісного центру в Полтавській області, протягом 2016 року в Полтаві зареєстрували 26 електрокарів, у 2017 році – 24.

А от за січень-лютий 2018-го отримали реєстрацію вже 9 машин на електродвигунах. Тому до кінця року статистика реєстрації може перевищити показники минулого року в кілька разів.

Статистика щодо реєстрації електромобілів у Полтаві

 

«Спочатку люди боялися купувати «електрички»

Полтавець Віктор Янович вже 3 роки продає електромобілі та має кілька у власному гаражі. Чоловік закуповує автівки за кордоном і «переганяє» в Україну, де знаходить для них нових власників.

За словами продавця, за останні кілька років попит на «електрички» значно підвищився. Проте одразу такі машини боялися купувати. Покупці Віктора говорять, що ніколи б не придбали електрокар, якби одного разу не сіли за кермо. Чоловік радить спочатку проїхатися, щоб зрозуміти всі переваги. 

Віктор Янович

Економічність

Їздити на авто з електродвигуном дешевше, аніж заливати бензин. Наприклад, у деяких автівок розмір батареї дорівнює 24 кіловат/годин. За словами Віктора, зарядити таку батарею коштує 24 гривні. Зарядки вистачить на 100-150 кілометрів. А от літр бензину придбати за 24 гривні – проблематично. У Полтаві ціна за 1 літр 92-го бензину стартує від позначки в 27 гривень. 

Продавець електромобілів говорить, що в умовах міста на електрокарі зручніше пересуватися. Зазначає, якщо їхати по трасі, то варто дотримуватися економного режиму. Наприклад, «Nissan Leaf» економно споживає електроенергію, якщо їхати до 80 кілометрів за годину. Якщо «наступати» на педаль газу, то розхід електрики збільшується.

Тривалість зарядки

Час зарядки електромобіля різниться залежно від марки. Як розповів Віктор Янович, 30-кіловатний «Nissan Leaf» 2017 року випуску заряджається приблизно 5 годин.

«Машину завжди ставлю на зарядку звечора, і вранці вона вже заряджена», – поділився продавець електрокарів.

Та якщо «Nissan Leaf» може зарядитися за ніч, то машини марки «Tesla» потребують більшого часу. Віктор говорить, що в таких автівках дуже потужна батарея, завдяки якій можна подолати до 500 кілометрів на одній зарядці.

«Nissan Leaf» 2017 року (Джерело: www.autoblog.com)

Скільки коштує електрокар

Машина від «Tesla» відрізняється не лише тривалістю зарядки. Якщо порівняти авто Ілона Маска та «Nissan Leaf», то перша набагато дорожча.

Віктор розповів, що попри тимчасове скасування акцизного податку та ПДВ під час розмитнення авто, деякі електрокари для українців не подешевшали. Наприклад, ціни на «Nissan Leaf» підскочили. Раніше потриману машину можна було придбати за 12-13 тисяч доларів. Зараз це проблематично.

«Якщо на розмитненні прибрали півтори тисячі доларів, то в США ціна підскочила на 3 тисячі», – зазначив продавець Віктор.

Машини від «Tesla», за словами полтавця, взагалі подорожчали вдвічі. Раніше вони коштували 20 тисяч доларів, то зараз – 40 тисяч доларів.

Tesla-Model-S (Джерело: ITC.ua)

Особливості експлуатації на  морозі

Щодо мінусів використання електромобілів – вони залежать від розетки та зими. Морози діють на електромашини, як на смартфони: «крадуть» в акумуляторів електроенергію. Наприклад, якщо на 30-кіловатному «Nissan Leaf» 2017 року влітку можна проїхати до 220 кілометрів, то взимку – 150 кілометрів.

Не розвинена мережа електрозаправок прив’язує власників машин до домашніх розеток. Віктор розповів, коли закінчується заряд електроенергії, то починає нервувати.

 

Де в Полтаві підзарядити електромобіль

Офіційної карти з місцем розташування електрозаправок немає. Тому залишається покладатися на мобільний додаток «PlugShare».

Це безкоштовний додаток для систем «iOS», «Android» та Інтернету, яке дозволяє користувачам знаходити і переглядати зарядні станції. Крім того, зареєстрований користувач може сам додати пункти з заправками.

Згідно з даними цього додатку, у Полтаві є 9 електростанцій.

Сім з них позначені зеленим маркером, а дві – помаранчевим. Зелений колір означає, що станції мають загальний доступ, а помаранчевий, що доступна швидка зарядка.

Мапа електростанцій у Полтаві згідно з даних PlugShare

Електростанції із зеленим маркером знаходяться у Полтаві за такими адресами:

  • вул. Зінківська 6/1А;
  • вул. Половка, 47;
  • вул. Заводська, 10;
  • Київське шосе, 1А;
  • вул. Грушевського, 2Д;
  • Харківське шосе, 29;
  • село Нижні Млини.

Електростанції із помаранчевим маркером знаходяться у Полтаві за такими адресами:

  • Київське Шосе, 29;
  • Київське Шосе,1.

 

Не дешевизною єдиною

Користуватися електромобілем не просто вигідніше у фінансовому плані. Обираючи машину з електродвигуном, людина запускає ланцюг змін.

Наприклад, як коментує Марина Калініна, представниця офіційного дилера компанії з виробництва зарядних станцій для електрокарів, для виробництва 1 літру бензину необхідно 7кВт. Цієї кількості електроенергії вистачить автомобілю «Nissan Leaf», щоб проїхати 90 кілометрів. У свою чергу, виробництво палива – ціла індустрія: геологічна розвідка, видобуток, транспортування, переробка на НПЗ, зберігання, транспортування на нафтобазу, транспортування на АЗС. Тобто, собівартість 1кВт електроенергії буде завжди дешевше за 1 літр бензину.

Крім того, електромобілі екологічні. Вони не мають у комплектації деталей, які забруднюють повітря. Електрокар не робить небезпечних викидів.

Марина Калініна наводить статистику щодо впливу вихлопних газів у столиці України:

«На сьогодні 34% киян страждають від поганої екології. На 25-40% піднялися показники онкології та алергії. Особливо страждають діти, оскільки їхні легені не пристосовані до забруднень від машин. Адже продукти нафтохімії – нещадні для дітей та для атмосфери».

Також експертка звертає увагу на зношення автомобільних деталей. Автовласникам відома проблема неякісного палива, яке виводить з ладу двигун й інші механізми. Електроенергія, за словами Марини, неякісною бути не може:

«За рахунок цього збільшується термін експлуатації автомобіля. Нема потреби кожні 10-15 тисяч кілометрів міняти оливи та фільтри, не прогоряє вихлопна труба, бо її немає. В електромобілі ідеальна тиша!»

 

Авто на паливі проти електрокара: що дешевше

Найпопулярнішим електромобілем серед українців у 2017 році став «Nissan Leaf». Щодо звичайних машин, то перше місце посіли машини  «Renault Duster» та «Renault Logan». Такі дані надає Головний сервісний центр МВС України.

Ціни на ці авто ми і порівняємо. Аналіз цін на вживані машини на одному з популярних українських майданчиків купівлі-продажу показує: у категорії вартості електромобілі програють.

Наприклад, «Nissan Leaf» 2016 року з пробігом у 52 тисячі кілометрів коштує близько 20 тисяч доларів. «Nissan Leaf» 2015 року з пробігом 56 тисяч кілометрів можна придбати за 16 тисяч доларів.  

Щодо звичайних авто, то «Renault Duster» 2015 року з 45 тисячами кілометрів пробігу коштує майже 14 тисяч доларів. «Renault Logan» 2014 року з пробігом 66 тисяч кілометрів обійдеться у 9 тисяч доларів.

 

Купувати чи не купувати?

Відповідь – «купувати», якщо машина лише засіб пересування містом. Зарядки вистачить, щоб вдало повернутися додому після насиченого трудового дня.

В умовах зими варто бути готовим, що запас акумулятора скоротиться. Цей фактор потрібно брати до уваги при купівлі електрокара. Наприклад, обирати машину із зарядкою не 24 кіловат/годин, а 30 кіловат/годин.

Звісно, машина із потужнішою зарядкою буде дорожчою. Але потрібно пам’ятати, що їздити на електроенергії дешевше. До того ж, менше зношуються деталі та менше коштів потрібно буде викладати за обслуговування.

Почекати з покупкою електромобіля варто, якщо транспорт – це спосіб пересування на великі відстані. У Полтаві, як і в Україні, система електрозаправок ще недостатньо розвинута, щоб спокійно вирушити у тривалу автомобільну подорож. Але ситуація може змінитися, адже попит породжує пропозицію. Чим більше українців купуватимуть електромобілі, тим більше розростатиметься інфраструктура.

Серед полтавських автовласників збільшується кількість тих, хто обирає електродвигуни. Та, як показує статистика, поки таких водіїв можна виміряти десятками. У той час коли полтавськими вулицями їздять десятки тисяч бензинових авто.

Крім завищеної ціни на автівки, розвиток електротранспорту в Полтаві гальмує, а кількість спеціальних заправок замала. Немає зведеної офіційної інформації щодо того, якою станцією можна скористатися безкоштовно, а де варто заплатити гроші.

Та не обов’язково «годувати» електрокар на спеціальній станції. Заряджати можна і вдома. Головне слідкувати за зарядкою акумулятора.

Як доводять розрахунки, користуватися електромобілем набагато економніше, аніж заливати бензин. Ще одна велика перевага – екологічність та незалежність від викопних видів палива.

У Полтави є всі шанси стати зручним містом для електромобілів. Для цього варто збільшити кількість спецзаправок. Встановлювати їх доцільно біля великих торгових центрів, туристичних об’єктів. Самі ці кроки допоможуть Полтаві здобути звання екологічного міста та туристичної столиці.

А якщо поруч з бензиновими заправками поставити ще й зарядки, власники електрокара точно відчують себе повноцінними членами автомобільного суспільства.

Обкладинка й інфографіка Наталі Баранник

 
Опублікована: 7 березня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація