Кампанія «Лікар для кожної сім’ї»: що найбільше хвилює полтавців та з якими труднощами стикаються медики

Автор: Вікторія Баберя, 14 квітня, 09:52

Фото: Кампанія «Лікар для кожної сім’ї» (Джерело - Lift News)


Зі старту нацкампанії «Лікар для кожної сім’ї» минуло вже понад десять днів і на брифінгу в обласному Департаменті охорони здоров’я підбили перші підсумки та обговорили, з якими труднощами стикаються сімейні лікарі та які питання найбільше хвилюють полтавців.

Присутні на брифінгу головні та сімейні лікарі з Центрів ПМСД Миргородського, Карлівського та Чутівського районів розповіли, як підписання відбувається на практиці, що найбільше хвилює пацієнтів та з якими проблемами доводиться боротися медикам.

Згідно з даними, які опубліковані на сайті Національної електронної системи охорони здоров’я, на території Полтавської області до eHealth приєдналися 42 медзаклади, 74 лікарів та понад 45 тисяч пацієнтів.

Не дивлячись на те, що кількість підписаних декларацій збільшується щохвилини, у пацієнтів все ще виникає безліч запитань.

Серед основних можна назвати наступні:

  • Захист персональних даних пацієнтів. Це передбачено на державному рівні, сімейний лікар несе відповідальність за їх розголошення та передачу стороннім особам. Додаткової згоди на обробку даних підписувати не треба, все це вже закладено в декларації.
  • Відсутність мобільного телефону. При підписанні декларації, код підтвердження має прийти на мобільний телефон. Якщо його немає, наприклад, у людей похилого віку, то можна вказувати телефон родичів або соцпрацівника.
  • Результати медобстежень. Лікаря не повинні вимагати у пацієнтів результати обстежень, аналізи чи рентген-знімки, це не є обов’язковим. У випадку, якщо це відбулося – медики хочуть просто перестрахуватися, а відмовити у підписанні не можуть.
  • Прив’язка до місця прописки. Реєстрація за місцем проживання не впливає на вибір сімейного лікаря, єдина умова – аби обраний лікар не набрав ще необхідну кількість пацієнтів.
  • Обслуговування дітей на канікулах. Якщо дитину відправили до бабусі у сільську місцевість або до родичів у інше місто, то у випадку хвороби, медична допомога буде надаватися за місцем проживання осіб, у яких перебуває школяр.
  • Обслуговування пацієнтів, які не підписали декларації. Відмовити у наданні першої медичної допомоги не мають права нікому. Можна звертатися до дільничого терапевта, проте краще визначитися та обрати сімейного лікаря.

Стосовно труднощів, з якими стикаються лікарі під час заповнення декларацій, то в основному – це робота системи eHealth. Так як сімейні лікарі з усієї України одночасно вводять персональні дані пацієнтів, то система не може обробити велику кількість запитів та дає збій.

«Декларацію заповнити неважко. Якщо програма працює добре, то дані можна ввести хвилин за 20. Проте, коли виникають проблеми, то дані пацієнтів  залишаємо та вносимо їх тоді, коли робота налагоджується. А пацієнти потім підходять та забирають свої примірники декларації», – розповіла сімейний лікар з Миргороду Катерина Коваленко.

Нагадаємо, кінцевої дати підписання декларацій немає – процес триватиме протягом 2018 року. Якщо раптом людина не встигне обрати, то зможе зробити це надалі. Варто визначитися з лікарем та підготувати необхідні документи.

Опублікована: 14 квітня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація