Полтава стане четвертим містом, де фірма «Укр-Спец-Софт» із Дніпра запроваджуватиме електронний квиток

9qdsIccH82x95tf3

У вівторок, 12 лютого, на засіданні конкурсного комітету визначили організацію, яка займатиметься впровадженням у Полтаві системи електронних квитків.

На конкурс подалася лише одна фірма – приватне підприємство «Укр-Спец-Софт» із Дніпра, яка й здобула перемогу.

Презентувати програму до Полтави приїхали директорка ПП «Укр-Спец-Софт» Олена Уварова, представник підприємства Євген Кривенко та представник ТОВ «Symbol Systems» Олег Терлецький.

Презентували електронний квиток представники підприємства з Дніпра

Підприємство візьме на себе всі витрати, необхідні для впровадження системи, та безпосередньо займатиметься встановленням, контролем за пристроями та їх зберіганням. Як повідомив Євген Кривенко, підприємство зобов’язується:

  • створити представництва компанії в Полтаві, у тому числі й для обслуговування абонентів;
  • придбати необхідну комп’ютерну мережеву та серверну техніку для забезпечення автоматизованої системи оплату проїзду (АСОП);
  • надати системне та прикладне програмне забезпечення;
  • випустити необхідну кількість технічних електронних карток;
  • оснастити транспортні засоби мобільними валідаторами;
  • забезпечити необхідну кількість місць придбання поповнення електронних квитків.

ПП «Укр-Спец-Софт» вже має досвід впровадження даної системи в наступних містах: Тернопіль, Житомир, Чернігів. У якості підрядника до залучать ТОВ «Symbol Systems». Наразі міська влада має укласти договір із «Укр-Спец-Софт», ймовірно, строком на 10 років. Після закінчення його терміну обладнання передадуть місту за символічну плату.

Засідання конкурсного комітету

Дія на практиці, а не на папері

У Полтаві створять представництва компанії. Їх планується організувати чотири: у центрі міста та в трьох районах. Проте, все ще знаходиться на етапі обговорення із міською владою, тож можливі зміни.

Щоб розрахуватися за проїзд, треба прикласти до нього транспортну або банківську карту. За це термінал видає квиток, на якому фіксує маршрут, час і місце поїздки. Така квиткова система логічна для першого етапу втілення, адже люди звикли до квитків. Проте надалі оплата проїзду фіксуватиметься у самій картці.

Транспортні картки будуть двох видів: персоніфікована (соціальна) та платна. Першу місто видасть соціально незахищеним верствам населення безкоштовно. Вона міститиме дані особи та її фотографію, що унеможливить використання карки кимось іншим.

Щодо платних карток, то полтавці зможуть придбати їх у представництвах у Полтаві, чи, можливо в інших містах, а також у водія і кондуктора. Вони будуть неперсоніфіковані, тобто не міститимуть особистих даних. У системі буде використовуватися і враховуватися готівкова форма оплати, а також буде можливість сплачувати банківською карткою.

Після закінчення поїздок на платних картках, їх можна буде поповнити наступним чином:

  • через термінали оплати платіжних систем, зареєстрованих в Україні та розповсюджених по місту;
  • через центральний офіс обслуговуючої компанії;
  • через інтернет (сайт компанії);
  • через банкомати та термінали банків за готівку, безготівково.

Щодо соціальних карток, то як пояснив Олексій Чепурко, заступник міського голови з питань ЖКГ, вже розпочали роботу, зокрема по підрахунку кількість пільговиків та необхідної кількості карток.

Транспортні картки
Як працює валідатор

Хто за що платить

За словами Євгена Кривенка, відповідно до вимог конкурсу, все фінансове навантаження йде на «Укр-Спец-Софт»:

«Ми виступаємо як інвестори. Десь до мільйона доларів потрібно, відповідно до кількості валідаторів, представництв та залучених працівників».

Зокрема, більшість витрат піде на створення представницв, обладнання транспортних засобів валідаторами, придбання комп’ютерної техніки, виготовлення службових карток. Також, на подальшу підтримку системи.

Для забезпечення своєї діяльності «Укр-Спец-Софт» одержуватиме за свої послуги до 10% від суми коштів отриманих з використанням автоматизованої системи справляння плати за транспортні послуги.

Місто ж, зі свого боку, має забезпечити лише пільгові категорії населення картками. Проте Олексій Чепурко не називає точної суми, оскільки немає ще точної кількості підрахованих пільговиків.

Олесій Чепурко про електронний квиток

Терміни встановлення/запущення системи

У кожному автобусі/тролейбусі (спершу комунальному) встановлять спеціальне обладнання – термінали (валідатори).

«Це є спільна робота для часу впровадження. Ми маємо технічне обладнання. Перший етап це встановлення валідаторів, можливо протягом 2-3 місяців, можливо, протягом більшого часу. Усе повністю запустити це вже займе більше часу»,– пояснив Євген Кривенко.

Валідатори
Фірма з Дніпра запроваджуватиме систему в Полтаві