ЖЕО №2: за що платять полтавці і що отримують натомість

25 жовтня заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко провів прес-конферецію. Окрему говорили про обов’язки комунального підприємства «ЖЕО №2». Головний господарник міста неодноразово наголошував, що міська влада та «ЖЕО №2» не зобов’язані проводити капітальні ремонти дахів, підвалів та під’їздів багатоквартирних будинків. При цьому мешканці квартир мають щомісячно сплачувати за послуги комунальників. Ми вирішили дізнатися, на що конкретно йдуть гроші в КП «ЖЕО №2», і які послуги воно має надавати.
Олексій Чепурко підкреслив, що в платіжки за послуги «ЖЕО №2» не входить капітальний ремонт будинків:
«Мешканці не платять за капремонт дахів і ліфтів. Полтавці оплачують зовсім інші послуги. Окрім того, міська рада виділяє кошти на підтримку житлового фонду, хоча згідно чинного законодавства, всі будинки належать власникам квартир, які самі повинні обслуговувати власний будинок. Але розуміючи скрутне фінансове становище переважної більшості людей, влада виділяє частину коштів на ремонт дахів, підвалів, під’їздів, сходинок. Це скоріше політичне рішення».
Також відомо, що кожного року міська влада виділяє 100 млн гривень із бюджету на утримання житлового фонду. Проте заступник мера зазначив, що це відносно невеликі кошти. І розраховувати на ремонти усіх полтавських під’їздів та дахів не варто, повідомив Олексій Чепурко.
Ми зв’язалися з начальницею юридичного відділу «ЖЕО №2» Юлією Устименко для отримання повного переліку послуг комунального підприємства. Посадовиця надала відповідний документ, в якому чітко перераховано, за що платять мешканці квартир.
Найменування послуг
1. Прибирання прибудинкової території (ручне прибирання);
2. Вивезення побутових відходів (збирання, перевезення та захоронення твердих та великогабаритних відходів);
3. Технічне обслуговування ліфтів;
4. Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем:
4.1. Холодного водопостачання, водовідведення та зливової каналізації;
4.2. Централізованого опалення;
4.3. Гарячого водопостачання;
5. Дератизація;
6. Дезінсекція;
7. Обслуговування димовентиляційних каналів;
8. Поточний ремонт внутрішньобудинкових систем:
8.1. Холодного водопостачання, водовідведення та зливової каналізації;
8.2. Централізованого опалення;
8.3. Гарячого водопостачання;
9. Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води;
10. Енергопостачання ліфтів;
11. Технічне обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання, необхідних для електрозабезпечення технічних цілей будинку.
Тобто, «ЖЕО №2» відповідає за прибирання вашого подвір’я (ті самі двірники, які о 5-й ранку загрібають опале листя, сніг та посипають дорогу піском, якщо до вас такі приходять); ремонт внутрішніх мереж будинків у випадку аварій; вивільнення людей з кабін ліфтів, що зупинилися; знищення гризунів у підвалах; збирання та вивезення сміття; ремонт електропроводки (але тільки в під’їздах). Також, наприклад, якщо у вашій квартирі «прорвало» батарею, працівники комунального підприємства ліквідують аварію, перекриють стоянку центрального опалення, але ремонт чи заміна батареї здійснюється тільки за кошти власника квартири.