7 цікавих фактів про найстарішого забудовника Полтави

Автор: Валерія Магда, 5 жовтня, 10:01

Фото: Житлові будинки компанія принципово виконує з цегли з 1943 року


Їх будівлі знають всі: працівники «Полтавтрансбуд» реконструювали «Листопад» і філіал Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого, звели будівлю Полтавської митниці, художній музей тощо. Як розповів голова наглядової ради підприємства Валерій Маляренко, за час роботи компанія звела майже 800 тисяч квадратних метрів – це як 113 футбольних полів стадіону «Ворскла».

Отже, сім цікавих фактів про підприємство, що пам’ятає,  ̶к̶о̶л̶и̶ ̶д̶е̶р̶е̶в̶а̶ ̶б̶у̶л̶и̶ ̶м̶а̶л̶и̶м̶и̶  місто в перші роки після визволення.

 

1. Підприємство «Полтавтрансбуд» почало свою роботу в 1943 році

 

 

Голова наглядової ради компанії Валерій Маляренко розповів, що історія підприємства почалась 23 вересня, після звільнення міста Полтава. Тоді Південна залізниця створила дільницю для відновлення транспортної інфраструктури. Працівники підприємства відбудували з руїн залізничні вокзали: Полтави, Кременчука, Харкова, Миргорода, Сум, Лубен. 

Вокзал Полтава Київська

Вокзал у Кременчуці

Газозварники за роботою

Укладка верхньої будівлі залізничних колій

Перші житлові будинки за адресами Небесної сотні, 100 та Кукоби, 41 працівники підприємства звели ще у сталінські часи. 

Будинок на вулиці Небесної сотні, 100

Будинок на вулиці Кукоби, 41

Дільниця пережила низку перетворень, і з 2011 року підприємство має назву «Полтавтрансбуд».

Філіал Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого

Житловий будинок за адресою вул. Соборності  50-52 став візитівкою Полтави

 

 

2. За останні 15 років збудували 350 тисяч квадратних метрів житла

 

За словами Маляренка,  цивільне будівництво – пріоритет компанії з 2000 років.

Зараз будуються житлові об'єкти у Шевченківському та Павленківському районах, на Подолі та в центрі.

Розпочинають нові проєкти на вулицях Великотирнівській та Степового фронту.

Проєкт забудови на вулиці Сапіго, 2

 

 

3. Зберігаючи традиції. Багатоповерхівки за «рецептом» наших дідусів

 

Житлові будинки компанія принципово виконує з цегли. Головний інженер підприємства Андрій Тарасенко пояснює, чому так:

«Ми вирішили для себе використовувати цеглу. Завдяки цьому будинки більш екологічні та мають всередині особливий мікроклімат. Товщина стін при такій технології становить 51 сантиметр. Окрім того, в нашій області є ресурси для виготовлення цегли і постачальники».

Зараз підприємство  регулярно використовує цеглу з Козельщини та Решетилівки.

Зведення таких будинків – трудомісткий та дорогий процес. Стіни з цегли вогнетривкі, стійкі до гниття та впливу комах. Грамотно побудований цегляний будинок відповідатиме всім нормам пожежної безпеки. Крім цього, цегла має підвищену теплопровідність, тому взимку в будинках довго тримається тепло, а в літній період – прохолода.

Будинок за адресою Небесної сотні, 81

 

 

4. І вдень, і вночі. Цілодобове будівництво

 

За словами Тарасенка, на зведення будинку потрібно від 1 до 1,5 року. Це залежить від кількості під’їздів. 

Спеціалісти і будівельні майстри проєктують будинок і знімають геодезію. Потім на об'єкт заїжджає техніка і вириває котлован для фундаменту. За потреби будівельники забивають спеціальні палі. Далі зварювальники роблять сітку і заливають бетон, після чого починається цегляна кладка.

Часто виникає потреба пришвидшити темпи будівництва, і тоді застосовують вахтовий метод:

«Ми ведемо цегляну кладку 7 днів на тиждень, цілодобово. Бригади змінюються кожні 12 годин. Це ручна робота, тож такий метод повністю виправданий», – каже Андрій Тарасенко.

Процес будівництва за адресою Маяковського, 3

 

 

5. Командна робота

 

Одночасно над зведенням однієї багатоповерхівки працюють в середньому 50 людей. Серед них і наймолодший співробітник компанії – 17-річний Олександр Сипало, електромонтажник з освітлення. На підприємстві він працює разом зі своїм дідусем  – Олександром Чигирином. Останній виконує обов’язки стропальника (робочий, який обв'язує вантажі для проведення вантажно-розвантажувальних робіт – прим.ред.). 

На фото Олександр Сипало і його дідусь Олександр Чигирин

 

6. У 2000 році Полтава отримала державну премію в галузі архітектури за комплексну реконструкцію центральної частини міста

 

 

Премія існує з 1961 року під різними назвами. Нею відзначають видатні житлові та промислові архітектурні комплекси, роботи в галузі містобудування, ландшафтного проєктування, реставрації пам'яток архітектури.  Щорічно присуджується 5 премій, одну з яких 20 років тому отримала команда «Полтавтрансбуд» на чолі з заслуженим архітектором України Вадимом Вадімовим. Він говорить:

«Ніхто із міст обласного значення до теперішнього часу не мають державних премій у цій номінації».

Реконструйована центральна частина міста

Разом з Полтавою у 2000 році було нагороджено архітектуру поліклініки по вулиці Закревського та житлового комплексу по Бехтеревскому провулку (Київ), а також дві наукові праці з теорії архітектури.

Житловий комплекс по Бехтеревскому провулку (Київ)

 

7. Середня забезпеченість житлом у Полтаві – 20 квадратних метрів на людину

 

 

За словами Вадима Вадімова, в Україні цей показник становить у середньому 23 квадратних метрів. Він зазначає, що в більшості випадків це житло, збудоване 40-50 років тому. 

Середина минулого століття – час швидкого росту міського населення та розвитку промисловості. Перед владою постало питання: де поселити людей? Вирішенням стали «хрущовки». Вони також дозволили пересилити тих, хто після війни досі жив у бараках і підвалах. На той час це був справжній прорив. Маленькі квартири з мінімальними зручностями були великою радістю для людей.

У шістдесятих роках минулого століття «хрущовський план» почали втілювати і в Полтаві. «Полтавтрансбуд» звели п’ятиповерхівку за зупинкою Богдана Хмельницького (як їхати в бік центру).

«Хрущовка» за зупинкою Богдана Хмельницького

Багатоповерхівку по вулиці Богдана Хмельницького, 28 також побудували працівники підприємства. Зараз поблизу розташована зупинка «Оптика» та супермаркет «АТБ».

Богдана Хмельницького, 28

Матеріал створений у рамках партнерства з «Полтавтрансбуд». Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора і не завжди збігаються з позицією редакції.

«Полтавтрансбуд»

Опублікована: 5 жовтня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація