Акценти новорічної сесії міськради. Частина І

Автор: Анна Єгорова, 29 грудня, 11:34

Фото: Аналіз 13-ї сесії Полтавської міської ради 22 грудня 2017 р.


Мінімум конфліктів і максимум планів на наступний рік – такою була тринадцята сесія Полтавської міської ради 22-го грудня. Підсумовувати є що, адже в деяких питаннях погляди представників влади на майбутнє міста різнилися, а в більшості моментів таки зійшлися в одному руслі.

Зміни в складі ради

Цікаво, що точки конфлікту між опозиційними фракціями та представниками так званої «широкої коаліції» («ширки») за останній рік змінилися мало. Проте зазнали значних перетворень самі фракції.

На цій сесії, до слова, остаточно вийшли із фракції «Соціал-демократичної партії» Денис Поліщук і Ярослав Мартинюк, залишивши у її складі Юрія Синяка та Олександра Шамоту. Нагадаємо, раніше лави «екс-простих» покинув і Сергій Луценко: після голосування проти відставки першого заступника мера Михайла Шевченка (тобто не підтримавши ініціативу голови фракції).

У відповідь Олександр Шамота оголосив, що фракція «СДП» тимчасово припиняє свою роботу в міськраді. Крім гучних фраз із обох сторін про «не виправдання очікувань від фракції» та «звільнення від зрадників», червоною ниткою проходить одне: одна з опозиційних фракцій ледве дійшла до екватору каденції. Її відродження можливе лише за умови успіху процедури відкликання депутатів: тоді до складу ради увійдуть нові обличчя «СДП».

За схожим сценарієм рухається інша опозиційна фракція – «Самопоміч». Навесні її лави під час відповідального голосування покинула Світлана Бондарєва. На новорічній сесії – добровільно склав повноваження очільник фракції – Ігор Окіпнюк. Так, у її складі лишається Дмитро Сенчакович і Юрій Бойко: однак у багатьох спірних питаннях їхні голоси по різні боки барикад. Ймовірно, скріпити опозиційні погляди фракції вдасться новоприбулому депутату «Самопомочі». Нагадаємо, за попередніми оцінками, ним стане Сергій Бутко – 28-річний помічник Дмитра Сенчаковича і очільник ТОВ «Полтаваавтотранс».  

Наразі склад фракцій Полтавської міської ради такий. Більшість досить закріпилася: навіть при можливому виході з коаліції будь-якої фракції вона складатиме кворум (22 голоси і більше).

Склад фракцій Полтавської міської ради 

Лебідь, Щука і МАФ

Питання встановлення ларьків і кіосків продовжує колихати міську раду. Адже погляди депутатів і далі розподіляються між двома пріоритетами: сприяння малому бізнесу та збереження обличчя міста (особливо – центру Полтави).

Після кривавих подій біля арки «Газетний ряд» 5 квітня терези різко перехилилися набік пріоритету громади: у червні на півроку ухвалити мораторій на встановлення тимчасових споруд. Однак саме тринадцята сесія мала вирішити, чи продовжити гнути цю лінію, чи ні.

Важливість питання МАФів демонструє факт, що одразу двоє депутатів (Оксана Деркач і Вадим Ямщиков), а також сам міський голова Олександр Мамай запропонували свої версії «мораторію». Однак для простого рішення «заборонити встановлювати тимчасові споруди» автори проектів запропонували абсолютно різні формулювання.

Проекти мораторію на встановлення ТС

Підтриманий депутатами проект фактично дублює заборону, яка на папері діє з 2013-го року в рамках ухваленої виконкомом «Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності».

Нагадаємо, згідно з нею, усе місто поділяється на зони – А, Б, В, Г, Д, Е. У перших трьох (історичний центр, Поле Полтавської битви, а також зелені та природоохоронні зони) розміщувати ТС не можна. У зоні Г (наближені до центру райони) – встановлення передбачає обмеження. Крім того, продовження розміщення дозволяється лише за умови дотримання санітарних, будівельних норм і (!) відповідності зовнішнього вигляду оточуючому архітектурному середовищу.

Голосування за мораторій на встановлення ТС

Виходить, на думку депутатів, щоб дотримуватися правил, ухвалених їхніми попередниками, треба повторювати їх у нових рішеннях. Однак, у такому разі, чому заборона стосується лише однієї з «заборонених» Схемою зон, а не всіх? Імовірно тому, що певним чином Комплексна схема застаріла за 5 років, і межі деяких зон треба переглядати. Проте цілком можливо, що інші охоронні зони й стали певним компромісом, віднайденим між владою та підприємцями, з метою не збільшувати соціальну напругу. Хоча факт, що впродовж останніх років догми «Комплексної схеми» часто не беруться до уваги під час видачі дозволів.

Крім того, упродовж останніх півроку дії мораторію його навчилися «обходити» – споруди розміщують на вже давно орендованих в міста землях, навіть якщо раніше вони пустували.

Обидві ситуації свідчать про те, що влада Полтави наразі не вважає пріоритетом зменшення кількості ТС на вулицях міста, хоча останній рік постійно це декларує.

Піклуємося про парки (?)

Статус зеленого й екологічного міста майже щосесії стає під загрозою, принаймні щодо аспекту майбутнього паркових зон Полтави.

Наприклад, третю сесії «не пройшло» питання встановлення парковки на проспекті Миру – прямо попереду зеленої зони Прирічкового парку на Леваді. Попри протести активістів і обмеження (ЛЕП), представники «Полтаватрансбуд» рішуче налаштовані на вказану ділянку. Влада, імовірно, не проти такого рішення, однак вичікує моменту, коли питання втратить резонанс. Проте наразі зголосилися на тому, що до узгодження Концепції розвитку Прирічкового парку питання паркінґу не обговорюватимуть. Принаймні, зняти проект із порядку денного сесії присутні зголосилися одностайно.

Це не остання гарна новина для парків Полтави за крайню сесію. 41-м голосом із 43-х можливих депутати підтримали «Програму реконструкції, благоустрою та впорядкування парків, скверів, бульварів та інших зелених зон і насаджень Полтави на 2018-20020 роки», запропоновану секретарем міськради Оксаною Деркач.  

За 2018-2020 роки планують відновити близько 30-ти зелених зон.

Перелік зелених зон Полтави, які планують оновити

Перелік зелених зон, які планують оновити

На самій сесії депутат Віталій Павлій запропонував долучити до переліку парк загиблих воїнів війни, який знаходиться на перехресті вулиць Агітаційної та Артільної (Рибці), і мінімальним кворумом – 22 голоси – правку погодили.

Перевага цієї Програми однозначно в тому, що процес реконструкції поетапний: спочатку розробляють проект, далі погоджують його та направляють на реалізацію. Це дозволить одночасно займатися кількома парками та пришвидшує дію Програми. Крім того, акценту на конкретній частині міста (наприклад, Центрі) немає: це означає, що кожен район міста має відчути зміни.

Наразі влада продовжує робити важливі кроки до концептуального і комплексного підходу до реконструкції зелених зон міста. Першим із них можна вважати проведений конкурс на визначення ідей відновлення парку «Перемога». Проте задекларовані наміри наразі ніяк не підкріплені конкретними діями – тому в перші місяці 2018-го року буде зрозуміло, чи стануть ухвалені рішення #перемогою чи #зрадою бачення Полтави зеленим містом.

Затвердження Програми оновлення парків

Святкова програма

Традиційно на завершальній сесії року депутати обговорюють і ухвалюють профільні Програми, які є певним планом реалізації на вказаний період.

На 13-й сесії ухвалили 14 програм і внесли зміни до вісьмох. Дуже коротко про головне.

Містобудування й архітектура

Програма розвитку геоінформаційної системи містобудівного кадастру м. Полтави на 2018-2020 роки. Згідно з нею, має з’явитися адресний реєстр та електронна система управління містом. Ціна питання – 4 млн 877 тис. грн.

Програма розроблення та оновлення містобудівної документації для м. Полтава на 2018-2020 роки. На місцевому рівні планують оновити документацію: план зонування території, проект внесення змін до генплану та історико-архітектурного плану, зміни до червоних ліній тощо. Це має допомогти прогнозувати розвиток території міста (однак може і сприяти перерозподілу охоронних зон). Ціна питання – 488,55 тис. грн.

Міська програма охорони культурної спадщини і збереження історичного середовища міста Полтава на 2018-2022 роки. Автори збираються адмініструвати та підтримувати стан пам’яток, популяризувати свою справу, замовляти меморіальні дошки тощо. Ціна питання – 1 млн 325 тис. грн.

Земельні ресурси, ЖКГ  і майно

Програма розвитку земельних відносин та охорони земель міста Полтава на 2018-2022 роки. Вона передбачає заходи з інвентаризації земель, розробку документації з метою розширення меж Полтави в перспективі. Ціна питання – 5 млн 724 тис. грн.

Програма управління об’єктами нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Полтави на 2018-2020 роки. Мета – підвищити ефективність обліку та використання нерухомості міста та забезпечити надходження коштів за її оренду/купівлю. Це планують робити за допомогою низки заходів, у тому числі – збереження, підтримка, охорона об’єктів, рекламні оголошення та необхідний інформаційно-юридичний супровід. Ціна питання – 1 млн 245 тис. грн.

Програма розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою м. Полтави на 2018 рік. Складається з шести розділів, які включають ремонт житлового фонду і доріг, об’єктів благоустрою, підтримку ЖКГ і КП, а також висвітлення діяльності управління. Вона містить перелік об’єктів, які потребують ремонту/підтримки тощо, а також загальний кошторис (скільки наступного року готові виділити коштів). Однак конкретної прив’язки до об’єктів або черговості виконання робіт немає. Саме це викликало найбільше суперечок у ході обговорення Програми. Ціна питання – 492 млн грн.

Програми капітального ремонту ліфтів у житлових будинках комунальної власності м.Полтава на 2018-2020 роки. За три роки планують витратити 355 млн грн.

Природа й екологія

Програма реконструкції, благоустрою та впорядкування парків, скверів, бульварів та інших зелених зон та зелених насаджень у м. Полтава на 2018-2020 роки. 29 зелених зон планують впорядкувати за три роки. Ціна питання – 160 млн грн.

Соціалка і безпека

Програма економічного і соціального розвитку м. Полтава на 2018 рік. Містить перелік показників, до яких Полтава має прийти за рік. Наприклад, за прогнозами кількість населення зменшиться на 0,4%, дохід місцевих бюджетів знизиться на 4,3%, обсяг іноземних інвестицій збільшить на 4% тощо.

Програма соціального забезпечення та соціального захисту населення м. Полтава «Турбота» на 2018 рік. Фінансова підтримка соціально не захищених категорій, допомога громадським організаціям, виплата до професійних свят тощо. Ціна питання – 89 млн 346 тис. 320 грн.

Програма з організації заходів попередження загибелі та рятування людей на водних об’єктах, розташованих на території м. Полтава на 2018-2020 роки. Програма передбачає заходи із забезпечення умов безпечного дозвілля біля водойм, аварійно-рятувальних робіт і надання невідкладної допомоги тощо. Ціна питання – 8,7 млн грн.

Програма висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування м. Полтава та фінансової підтримки засобів масової інформації на 2018 рік. Двом каналам і газетам виділяють кошти на висвітлення діяльності ради та виконкому. Ціна питання – 1,48 млн грн.

Програма «Розвиток та удосконалення міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту на 2017-2019 роки». Передбачає забезпечення готовності ради реагувати на надзвичайні ситуації, а також навчання населення, прогноз наслідків НС та соцзахист постраждалого населення тощо. Ціна питання – 8,2 млн грн.

Зміни

  • Програма покращення функціонування органів Державної казначейської служби та якості обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на 2016-2018 рр.
  • Програма поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у м. Полтава на 2017-2021 роки.
  • Програма оздоровлення та відпочинку дітей м. Полтава на 2015-2018 роки.
  • Програма соціальної підтримки сім’ї, дітей та молоді м. Полтави на 2016-2018 роки.
  • Програма розвитку освітньої галузі м. Полтава на 2017-2020 роки.
  • Міська цільова програма «Організація підтримки та реалізації стратегічних ініціатив і підготовки проектів розвитку міста Полтави на 2016-2021 роки».
  • Програма «Партиципаторне бюджетування (бюджет участі) у м. Полтаві на 2016-2020 роки.
  • Програма «Молодь Полтави» на 2016-2020 роки.

Левова частка згаданих Програм, вважаємо, має суто декларативний характер, деякі розподіляють кошти на досить абстрактні заходи. Натомість життєво важливі для міста Програми напрямлені швидше на підтримання нинішнього стану (або виправлення помилок минулого), аніж на розвиток міста. Проте є серед них якісні документи; тільки от час покаже, чи відповідатимуть плани дійсності в процесі реалізації.

Кількість Програм і змін до них, які ухвалюють за одну сесію, значна, тож, можна лише припускати, що всі депутати ґрунтовно вивчили питання. Проте ті зауваження, зроблені деякими депутатами в ході засідань комісій і сесії, голосування все одно «не проходять». Громадськість, скоріш за все, теж не встигає ознайомлюватися з проектами рішень, адже всупереч вимогам закону, далеко не всі тексти публікують за 20 днів до засідання.

Тож, зовні Полтавська міська рада демонструє ефективну роботу в плані розгляду по 80+ питань на сесії, адже після внесених у Регламент змін, депкорпус збирається не рідше ніж раз на три місяці. До речі, новорічна сесія «спізнилася» на 6 днів. Проте наскільки це справді ефективно показує кількість змін, які доводиться вносити в попередні рішення. Одна з причин – вочевидь відсутність гідного обговорення: як між депутатами, так і з громадою міста.

 

У другій частині матеріалу ми оглянемо новий бюджет, питання новобудов, ухвалені правила утримання домашніх тварин і, авжеж, зафіксовані конфлікти інтересів депутатів. А головне – підіб’ємо загальні підсумки дійства 22 грудня 2017 року.

Обкладинка й інфографіка Максима Скворцова

 

Опублікована: 29 грудня 2017


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація