Більше коштів – менше доріг. Чого чекати Полтаві від нового тендеру на поточний ремонт

Автор: Каріна Тютюнник, 19 березня, 19:12

Ногами топтані, колесами їжджені, снігами заметені, подекуди чищені, льодами сковані, пісками притрушені, дощами омивані і знову снігами посипані – здається, описали всю хронологію життя полтавських доріг. Цієї зими їх добряче випробовувала погода і лише можна припускати, як вони виглядатимуть після відлиги. Та комунальники вже почали шукати добродіїв, які, звісно ж, не за безкоштовно полатають ями. Скільки витратять на це коштів і хто є головними претендентами на перемогу читайте далі.

Невідомо, чи «виживуть» дороги після перемінних навали снігу, ожеледного полону і нещодавньої «доколінної» води. Тому в УЖКГ міськвиконкому вже вирішили, що поточного ремонту цього року потребуватимуть майже 170 тисяч м2 міських доріг і тротуарів. Коштуватиме це близько 196 мільйонів бюджетних гривень. І хто їх отримає вирішуватимуть 22-го травня на відкритих торгах. Відповідне оголошення з’явилося на порталі держзакупівель Prozorro 16-го березня.

Наразі ж охочі відремонтувати дороги і тротуари міста через один із майданчиків порталу мають подати пакет документів. Якщо цікаво, чому майже два місяці потрібно чекати на результат торгів, то це пов’язано з вартістю закупівлі. За правилами, якщо очікувана вартість перевищує 5 мільйонів 150 тисяч євро (як у нашому випадку) то застосовують Європейську процедуру. Вона триваліша, ніж звичайна закупівля, бо є прекваліфікація і довші самі етапи.  

Замовник – УЖКГ – вказав, що обиратиме переможця, зважаючи на запропоновану учасником ціну (70% успіху пропозиції) і на термін відстрочення оплати за послуги (30%). Чим довше учасник згодиться відтягнути процес «розлучення» Управління з коштами, тим йому ж краще.    

Варто зазначити, що невідомо, які саме дороги й тротуари мають відремонтувати. Вказано лише, що це будуть «різні райони м. Полтава».

Дані про поточний ремонт доріг на 2018 рік

Управління кожного року укладає подібні угоди з підрядниками, адже хтось та й латає ненависні баюри. Тому, спробуємо порівняти, наскільки змінилися запити комунальників, порівняно з минулим роком.

 

 Що було/ що буде/ чим серце заспокоїться?

У 2017 році Управління житлово-комунального господарства теж замовляло послуги з поточного ремонту дорожнього покриття та тротуарів, проте заявляли значно нижчу очікувану вартість – 141 млн 83 тис. 251 грн проти цьогорічних 195 млн 947 тис. 842 грн. Ще й відремонтувати у 2018 році мають на 105 тис. 800 м2 доріг менше, ніж торік. Якщо порахувати, то за 1 м2 виконаних послуг у 2017 році віддавали 513 грн, у цьому ж році витрати зросли майже на 225%. За 1м2 Управління хоче викласти вже 1158 грн.

За що така висока ціна? Здавалося б, якщо менша площа робіт, то повинна бути нижча ціна. Що ж, почнемо із техніки, яку повинен мати учасник для виконання робіт. Кількість деякого обладнання, порівняно з минулим роком, зменшилася (звісно, бо менше потрібно виконувати робіт), однак є й техніка, якої цьогоріч знадобиться більше. Для прикладу, бортових автомобілів має бути не менше двох (одного у 2017 році), дорожніх самохідних вібраційних гладковальцевих котків також не менше двох (одного у 2017 році). На одну більше має бути і поливально-мийних машин. Також, у 2018 році використовуватимуть підчас робіт і бульдозери (не менше двох), потреби в яких минулоріч не було. Загалом планують залучити 20 видів техніки.

Керувати цими машинами, мають кваліфіковані працівники, які, до речі, цьогоріч, згідно з тендерною документацією, мають отримувати не більше 7800 грн в місяць. У той час, як минулого року, Замовник ставив вимогу платити не більше 4600 грн. Тому, загальне здорожчання плати за м2 пов’язане і з цим фактором.

Які ж роботи, мають виконати ці працівники. У 2018 році, згідно з технічним завданням, розширився перелік послуг: 134 найменування робіт проти 102 – у минулому році. Цьогоріч відмовляться від армування шарів асфальтобетонного покриття на міських дорогах, проте тріщини забиватимуть бiтумом вручну. Крім цього, технічні завдання відрізняються ще й тим, що у поточному році мають відремонтувати дорожнє покриття в зоні зупинок громадського транспорту. Минулорічна тендерна документація цього не передбачала.

Порівняння тендерів за 2017 і 2018 рокиЗ ким же підписали угоду минулого року? Хто упродовж 2017-го латав розбиті шляхи і отримав за це майже 140 мільйонів? 

Підряд підряд 

Почнемо з того, що знайти підрядника Управлінню вдалося не відразу. Перший тендер на замовлення послуг з поточного ремонту, оголошений 17-го лютого, довелося скасувати, бо двоє учасників (полтавське ПАТ «УМБ №23» та харківське ПП «Будгарант-7»), які подавалися, не надали тендерного забезпечення. Тож, довелося оголошувати торги ще раз. Тендерні пропозиції надіслали знову ті ж самі фірми. І перемогу в результаті отримало ПП «Будгарант-7», як учасник, який запропонував нижчу ціну.

Зазначимо, що ці два підприємства вже можна назвати «динозаврами» щодо ремонту полтавських доріг. Вони разом подаються і почергово перемагають в тендерах Управління. Так, у 2015 році підряд на проведення поточного ремонту отримало ПАТ «УМБ №23», вартість робіт – 61 млн 112 тис. грн. У 2016-му – верх взяло ПП «Будгарант-7». За надання послуг фірма отримала 140 млн 1 тис. 516 грн*.

Тому можна припустити, що цього року бажану угоду отримає хтось із них. Що ж відомо про ці дві фірми? Засновником і керівником «Будгаранту» є харківський підприємець Олександр Дуравкін. Із серпня 2016 року підприємство взяло участь в 46-ти закупівлях УЖКГ міськвиконкому. Причому, успішними для них стали 36. Загальна вартість договорів, укладених з полтавськими комунальниками, – 182 млн 446 тис. 479 грн.

Вічний конкурент «Будгаранту» – ПАТ «УМБ №23» зареєстроване в с. Терешки Полтавського району. Його керівником і співзасновником є Юрій Шляхта – екс-депутат Харківської облради від ВО «Батьківщина». З листопада 2016 року фірма взяла участь у 26-ти процедурах УЖКГ. Однак виграла лише в одній – реконструкції вул. Нікітченка, за що й отримала 9 млн 458 тис. 987 грн.

До речі, «УМБ» наразі бере участь в тендері щодо утримання вулично-дорожньої мережі Полтави, де сума договору теж не маленька – 143 млн 816 тис. 904 грн.

 

Сніг, дощ і мороз – не зло.

Дороги в Полтаві потрібно ремонтувати. Якщо так багато скарг на стан автошляхів, а кілька років підряд їхнім ремонтом займаються одні і ті ж фірми, то, можливо, тут є якийсь зв'язок.

Більше грошей витрачати на ремонт доріг і платити тим же підрядникам – не завжди покращувати якість виконання робіт (див. багато скарг на стан автошляхів).

Щоразу одні й ті ж учасники тендерів – нездорово. Більша конкуренція – більше шансів отримати підрядника, який задовольнить і якістю, і ціновою пропозицією.

Обкладинка та інфографіка Наталі Баранник

*Дані, зазначені в публікаціях ІВ «Полтавщина»

Опублікована: 19 березня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація