Історія однієї полтавської кав’ярні. Від формату to go до повноцінного закладу

Автор: Юлія Шинкар, 8 серпня, 15:45

Фото: Від початку заснування кав'ярні назва вже існувала і вона про людей, які п'ють каву


Сьогодні кав’ярні «Кавун» у Полтаві виповнюється 5 років. Протягом цього часу власнику вдалося створити бренд у Полтаві й почати розвивати кавову культуру у місті.

ЗМІСТ поспілкувався з власником закладу Андрієм Безкоровайним і переповідає як створювали й розвивали кав’ярню й до чого тут кавуни.

 

Кава з вікна

Історія «Кавуна» починається з повернення з-за кордону Андрія Безкоровайного у 2014 році. Тоді він винайняв й облаштував  приміщення, де й зараз знаходиться кав’ярня. Тоді це було невелике віконце де продавали каву у форматі to go 

Засновник згадує, що коли його товариш Денис Чернявський побачив цей офіс й тамбур на вході, то одразу визнав – на цьому місці може зробити щось класне. Приміром, «пацанський бізнес», або іншими словами кав’ярню. За словами Безкоровайного, підтримка друга тоді вагомо вплинула на появу закладу, адже саме Денис Чернявський підтримав ідею відкривати бізнес.

Наступним етапом став пошук перших кавомашин для закладу. Цей процес зайняв чимало часу Андрія Безкоровайного . За іронією долі, необхідну техніку власник кав’ярні знайшов ледь не в останній момент в інтернеті:

«Одна була суперавтомат, а ще одна професійна. Але вона була лабораторна взагалі й працювала від 120 вольтів. Прийшлось поставити трансформатори, але все запустили».

Кав'ярня у 2015 році

Так «Кавун» став кав’ярнею to go.

 

Кавуни – люди, які п’ють каву

Від початку заснування закладу назва вже існувала. Тоді зупинились на «Кавуні», бо подобалася гра слів «кава-кавун». Перший логотип розробив Денис Чернявський. На картинці з’явилися кавун, чашка й смайлик. Потім власник кав’ярні вирішив, що ніяких логотипів не потрібно, адже назва кав’ярні каже сама за себе. А незабаром мама Андрія Безкоровайного показала, що не варто сприймати слово «кавун» буквально, як ягоду і все стало на свої місця:

«Мама сказала, що кавовий кавун – це людина, яка любить каву. А такого розуміння взагалі ніде не було, але воно є таким логічним. […] Тому можна сказати, що ми ввели це поняття, бо кавоман чули всі, а кавун ніде не було».

Андрій Безкоровайний

Одразу у «Кавуні» працювало 2 баристи. Їх навчали колеги з іншої кав’ярні, а у закладі варили перший час віденську каву. 

«Коли ми відкривалися всі дуже економили на каві – сипали по 5-8 грамів кави, тому на смак вона була водяниста. А ми клали кави, як треба. Знаєте, як в тому анекдоті: "в чому секрет вашого закладу? ми не шкодуємо заварки". Від початку ми готували на арабіці, робусту не брали взагалі. Мені взагалі не подобається, гірчить сильно, хоча є хороша пінка».

Уже після місяця роботи й перших підрахунків засновник вирішив, що потрібно трохи підняти ціни. Але паралельно з цим думали над тим, як може змінитися кав’ярня і що нового пропонувати гостям. Тоді вирішили змінити каву, з якою працюватимуть. Для цього команда поїхала на кілька навчальних івентів і домовилися з харків’янами про доставку кави 25 Coffee Roasters, з якими й досі працюють.

Наступним кроком була заміна брендових стаканчиків. Перші стаканчики «Кавуна» були білими й на них надягалась гофра, малювали Полтаву. Невдовзі від них відмовилися і створили нові стаканчики:

«На них було відображено моє бачення Полтави. Місто вдень – це люди, які п’ють каву, гуляють, тусуються, а ввечері – це звірятка. Вони роблять те саме, але зображені вони, як звірятка. Це були стаканчики на першу і на другу половину дня. А зараз ми вже робимо мікс і змінюємо їх кожні 6 місяців, коли замовляємо нові стакани».

Перший дизайн стаканів

Переформатування у повноцінну кав’ярню

Після 6 місяців роботи закладу, Андрій Безкоровайний почав думати про розширення і відкриття окремої кав’ярні. Тому уже за півтора року вікно з кавою, яке працювало у форматі to go, переросло у заклад на другому поверсі, де раніше був офіс Андрія:

«Одразу були думки зробити, щоб якось люди могли в середину зайти, раптом дощ чи ще щось. Думали на сходах щось зробити, в офіс штору повісити, щоб люди або нас не бачили, або бачили, що команда працює. Було б щось по типу коворкінгу, але процесі роботи все змінилося».

Інтер’єром закладу займався Тарас Руденко. Тоді Безкоровайному хотілося, щоб це було схоже на «маленьке божевілля».

Інтер'єр закладу

 

«Початок»

Згодом, у грудні 2019 року, з’явиться «Початок». За словами власника, «Кавун» і «Початок» – це один заклад, але початком назвали окремий зал кав’ярні. 

«Чому так? Бо цей зал, як новий початок чогось нового і більш серйозного. Тут уже можна придбати каву різного обсмаження. Скоро її можна буде продегустувати. Тут уже є серйозніші напої – крафтове пиво, скоро також буде вино. Вже є солона їжа, а в "Кавуні" ж лише солодка».

Як виглядає кав'ярня зараз

«Початок» з’явився спонтанно, а на його будівництво витратили пів року. Власник першого поверху будівлі, де зараз розташовано заклад, зателефонував до Безкоровайного і запропонував оренду. Він погодився і вирішив розвивати бізнес. Назву для нової зали вигадували зо тиждень:

«"Кавун" – це для людей, які в пошуках свого шляху до щастя. Тому ж і місця щасливих людей. Якщо людина завжди в пошуках шляху, щоб стати щасливим, а ми можемо їй в цьому допомогти, то це наше завдання. А "Початок" – це для тих хто вже розпочав свій шлях. Тим кому потрібно на роботу, кому хочеться зайти взяти їжі чи розібратися у каві. Тому додали трохи буденності, але до цієї буденності додали напис, "обережно, попереду початок вихідних". Щоб люди не забували, що кожен шлях завжди закінчується чимось хорошим».

Нова зала у кав'ярні

Сьогодні Андрій Безкоровайний не шкодує про кожен свій крок, що пов’язаний з відкриттям кав’ярні. Навпаки, радить робити висновки з усіх життєвих ситуацій і постійно рухатися далі. За 5 років підприємець  бачить «Кавун» центром освіти й кавового «щастя»:

«Хочемо навчальні заклади відкривати свої, обсмажу кави теж хочемо свою. Сиропи з яких робимо лимонади й рослинне молоко до кави ми зараз теж робимо самі. […] Далі хочемо зробити цех, де будемо упаковувати ці лимонади. Є питання в тому, як це все робити екологічно, але вже є певні ідеї.. Якщо все вийде, то стакани будемо не викидати, а обмінювати».

Наступним кроком у розвитку бізнесу стане відкриття нового закладу Безкоровайного «Шапіто», де продаватимуть каву to go і снеки. Його планують запустити у серпні.

Наостанок, ЗМІСТ передає 5 порад від засновника «Кавуну», які він виокремив за роки роботи кав’ярні:

  •       Не боятися і не лінуватися. Як завжди говорить Безкоровайний: «Не знаєш що роботи? Роби».
  •       Робити структуру із самого початку. Одразу розподіляти, що буде і в що воно виросте. Краще це все малювати на папері, щоб візуалізувати.
  •       Бути менш різким і не зав’язувати все на собі, бо потім може бути складно. Адже будуть виникати такі справи, які вирішити можеш лише ти сам.
  •       Любити людей. Як свою команду, так і гостей закладу.
  •       Нікого не сварити, якщо не виходить. Та навчати, а не забороняти.
Опублікована: 8 серпня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація