За тиждень до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 195 скарг.

Про це повідомив на фейсбук-сторінці Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

Причини скарг:

  • 117 – через відсутність української версії сайтів інтернет-видань, інтернет-магазинів;
  • 34  – порушення прав у сфері обслуговування; 
  • 25 – щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою;
  • 4 – порушення мовного закону в закладах освіти; 
  • 3 – використання посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків.

Найбільша кількість звернень із Києва та Київської області – 74, а найменше із півдня та сходу країни. Зі Львову надійшло 17 звернень, з Харкова та Одеси – по 12.

Відомо, що на телефонну лінію Секретаріату за наданням додаткової інформації чи консультацій звернулося приблизно 50 людей:

«Громадяни, серед іншого, просять роз'яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача. Тож, звертаємо увагу, що відповідно до Закону, на прохання клієнта, його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін. Таким чином, ніхто не може зобов’язати фармацевта чи продавчиню обслуговувати клієнтів недержавною».

Штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою будуть з 16 липня 2022 року. 

Нагадаємо, з 16 січня 2021 року споживачів в Україні мають обслуговувати споживачів державною мовою. Якщо мовний закон будуть системно порушувати, бізнес можуть штрафувати від 5 тис. 100 до 6 тис. 800 грн. 

З 16 січня українською споживачів мають обслуговувати у супермаркетах, інтернет-магазинах, кафе, банках, АЗС, аптеках тощо. Це ж стосується і освітніх послуг (гуртки і секції), медичного обслуговування, надання соціальних послуг тощо.

Інформацію про товари та послуги теж мають обов’язково надати українською. Це стосується й даних у цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Ці ж відомості можна дублювати іншими мовами. Як діяти та куди звертатися, якщо ви зафіксували порушення можете дізнатися тут.

Loading...