Про що говорять полтавські політики у рекламі напередодні виборів

Автор: Анастасія Добряк, 13 жовтня, 19:58

Фото: Політична реклама – невід’ємний атрибут виборів. Це спосіб для політиків знайти свого виборця, розповісти про власні наміри й при цьому не давати жодних гарантій.


До цьогорічних місцевих виборів лишається трохи понад тиждень. Політична реклама у Полтаві сьогодні всюди – на крамницях, бігбордах, на балконах житлових будинків, у фейсбуці, інстаграмі й телеграмі.

Політична реклама – невід’ємний атрибут виборів. Це спосіб для політиків знайти свого виборця, розповісти про власні наміри й при цьому не давати жодних гарантій. ЗМІСТ прослідкував передвиборні кампанії політиків, які згідно з опитуваннями мають найбільше шансів на виборах і розповідає про що вони говорять на цьогорічних місцевих виборах у Полтаві.

 

«Європейська Солідарність»

Активну рекламну кампанію «Європейська Солідарність» почала після того, як блогер Андрій Карпов у вересня заявив про намір балотуватися на посаду голови Полтавської ОТГ. Ця політсила розмістила агітаційні борди по місту, влаштовує дворові зустрічі. Андрій Карпов раніше розповів ЗМІСТу, що сам не вважає такі зустрічі ефективними, але їх знімають на відео і публікують на сторінках міського та обласного осередків «ЄС» у соцмережах. Таким чином більше людей може побачити і почути про з якими гаслами та ідеями партія йде на вибори.

Основний меседж близький до ідеології партії – зробити Полтаву європейською шляхом оновлення у різних галузях. В агітаційних роликах міської організації партії згадують про викорінення корупції в міській владі, збільшення заробітних плат тощо.

У інформаційному бюлетені за жовтень «ЄС» пише про «пріоритетні галузі» у місті. Мова йде про економіку, інвестиції, інраструктуру, транспорт, історичну спадщину, управління відходами та підтримку самоорганізації населення. Серед обіцянок:

  • створення індустріального парку;
  • ліквідація недобудов;
  • прокладання магістральних інженерних мереж;
  • втілення програми рестарації пам’яток;
  • рестарація будинку Патріарха Мстислава;
  • будівництво сміттєпереобного заводу;
  • сприяння створення органів самоорганізації населення;
  • втілення програми енергомодернізації багатоквартирок тощо.

Членкиня команди «ЄС» у Полтаві Юлія Городчаніна в інформаційних виданнях партії також каже про облаштування Прирічкового парку, зменшення кількості відходів, які потрапляють на Макухівський полігон та створення молодіжного центру.

Отже, у політичній кампанії «Європейської Солідарності» у Полтаві згадують про патріотизм, соціальні проблеми й говорять про необхідність оновлення і змін у місті. Це дозволяє «захопити» якомога більше вподобань виборців різних вікових груп. Попри це, виборець «ЄС» має бути паріотично налаштованим, а це дещо зменшує кількість прихильників політсили.

Річ у тому, що наразі Україна не просто розщеплена за етнічною ознакою, а по суті є країною двох різних культур. У теорії комунікації пишуть, що собливістю українських виборців є те, що серед них існує серединна основа (middle ground) між українською і російською ідентичностями. Вони суперечать логіці державності, але саме ідея державності та незалежності має їх об’єднати. Власне через це, перед «Європейською Солідарністю» стоїть виклик об’єднати тих, хто вірить у державність, але підтримує чи не підтримує проєвропейський курс.

 

«Слуга народу»

Політична реклама «Слуги народу» з’явилася у Полтаві ще до того, як офіційно стало відомо ім’я кандидата на посаду міського голови Полтаві від партії. Ним став будівельник Сергій Іващенко. Уже після цього, під брендом «слуг» по місту розмістили агітаційні борди з гаслами політсили, а після завершення формування списків у рекламі почали з’являтися прізвища конкретних кандидатів.

Гасло «Слуги народу» на цьогорічні місцеві вибори – «Україна це ти». У Полтаві його дещо адаптували і на бордах пишуть «Полтава – це ти». Також у рекламі згадують про те, що голос виборців важливий і саме вони «все вирішують».

В інформаційних бюлетенях окрему увагу ідеї змін у місті. У вересневому випуску агітаційної газети серед основних обіцянок у політичній рекламі:

  • підконтрольність влади жителям міста;
  • «червоні» лінії у забудові міста, збереження історичного обличчя Полтави;
  • боротьба з корупцією;
  • модернізація житлово-комунальної інфраструктури;
  • введення принципу відповідальності та професіоналізму міських чиновників.

У рекламі у соціальних мережах та агітаційних листівках кандидати від «Слуги народу» акцентують увагу на тому, що у їхній команді є люди, які займалися громадською діяльністю у Полтаві, або вже зарекомендували себе у різних галузях. Тобто, у політичній агітації використовують регалії кандидатів і згадують про команду як про власну перевагу.

Здебільшого «Слуга народу» показує бачення розвитку Полтави після місцевих виборів, вказує на нинішні проблеми у місті і критикує нинішню міську владу. В інтерв’ю ЗМІСТу Сергій Іващенко розповідав, що наразі влада живе окремо від міста і через це Полтава не розвивається. У своїй рекламі кандидати від цієї політсили заявляють про готовність це «змінювати», але конкретних і чітких обіцянок не дають.

Конкретніші обіцянки з’являються в особистих програмах кандидатів. Серед них:

  • перетворення полтавських бібліотек на сучасні громадські простори;
  • забезпеченні молоді житлом;
  • розвиток середнього і малого бізнесу у Полтаві;
  • осучаснення музеїв;
  • комплексний розвиток парків;
  • створення центру соціальних ініціатив тощо.

У соціальних мережах каниддати від «СН» публікують чимало відеоконтенту і намагаються налагодити комунікацію з молоддю в інстаграмі, старшим поколінням у фейсбуці тощо. Також влаштовують дворові зустрічі. Таким чином представники партії намагаються збільшити кількість виборців різного віку у Полтаві залучаючи і молодь, і дорослих людей до обговорення проблем у місті та бездіяльності нинішньої влади.

 

«Рідне місто»

Реклами цієї партії у Полтаві чи не найбільше. У різних районах Полтави та поблизу міста розміщені борди з айдентикою «Рідного міста», або фотографією кандидата на посаду голови Полтавської ОТГ та лідера партії Олександра Удовіченка. За іронією, борди цієї політсили потрапили на фотографії Офісу президента України з відкриття об’їзної дороги у Полтаві ще у липні.

Відтоді стиль комунікації «Рідно міста» з виборцями не змінився. У рекламі використовують кольори айдентики партії і згадують прізвище лідера написами «Команда Удовіченка». Восени у Полтаві з’явилися агітаційні стіліайти і борди з написами про те, що фаховість краще за обіцянки.

Основний меседж партії на цих місцевих виборах – сила у «господарниках та професіоналах». «Рідне місто» видає листівки у яких більше розповідають про те, що їхній команді вдалося зробити у Полтаві з 2018 року. Як правило, згадують про «здобутки» у житлово-комунальній галузі.

У передвиборній кампанії ця партія не робить акцентів на змінах у місті, а намагається більше говорити про «економічно обґрунтовану стратегію розвитку Полтави на 5 років». Таким чином, «РМ» намагається «компенсувати втому» від молодих і невідомих політиків після парламентських та президентських виборів (про що свідчать соціологічні опитування).

Серед більш-менш конкретних обіцянок є створення індустріального парку, проведення перемовин про будівництво заводу з виробництва залізничних та автомобільних цистерн та машинобудівного заводу й сміттєпереробного заводу. Також у партії обіцяють запровадити виборні посади старших по під’їзду, чи вулиці, щоб вони організовували процес голосування за вирішення різних проблем.

Ця політична сила також робить акцент на сталості своєї команди. В інформаційному бюлетені за вересень окреме місце приділяють людям і їхнім регаліям. Тут також вкотре нагадають, що партія зібрала команду «господарників та практиків». Згідно з меседжами, цільова аудиторія партії – переважно дорослі та літні люди. Успішність таких меседжів у політичній рекламі покажуть місцеві вибори.

Різні агітаційні видання у Полтаві

 

«Батьківщина»

Політична реклама цієї політсили у Полтаві цьогоріч побудована на конкретних обіцянках. Також в команді з’являються медійні та відомі у Полтаві люди, які мають власну аудиторію  у соцмережах, або займаються громадськими проєктами в місті.

На агітаційних бордах «Батьківщини» використовують айдентику партії та ім’я кандидата на посаду голови Полтавського ОТГ – Андрія Матковського. Також «допомагає» в агітації роздача продуктових наборів з написами «За батьківщину, за полтавців».

«Батьківщина» комунікує з полтавцями за допомогою бордів у різних районах міста. ЯК правило, це лаконічні меседжі з підписами «Команда Матковського». На цьогорічній передвиборній кампанії ця політсила також використовує меседж про те, що потрібно «обирати владу», яка зробить якусь конкретну річ. Наприклад, у своїй рекламі партія обіцяє допомгти пенсіонерам, нарешті побудувати сміттєпереробний завод, зробити проїзд безкоштовним тощо.

Як і раніше, «Батьківщина» акцентує увагу на соціальних проблемах, адже електорат партії це переважно пенсіонери та незахищені верстви населення. Налаштувати комунікацію з молоддю намагаються через агітацію в соціальних мережах та через залучення медійних полтавців до команди. Наскільки ефективна стратегія з конкретними (але не завжди реальними) обіцянками на бордах покажуть результати місцевих виборів.

 

«Партія простих людей»

Амбасадором і лідером цієї політсили є екснардеп та каниддат на посаду міського голови Полтави Сергій Каплін. У політичній кампанії цієї партії використовують і рекламу в соцмережах і на бордах, зустрічаються з потенційними виборцями у дворах, створюють відеоконтент для мереж.

Основний меседж «Партії простих людей» – критика попередньої місцевої влади та боротьба з корупцією такими ж «простими людьми», як і самі виборці. Теоретики комунікації кажуть, що схожі прийоми побудови політичної реклами на критиці влади добре вписуються у локальну кампанію в окремому місті чи області.

Лідер політсили Сергій Каплін розповідав ЗМІСТу, що найголовнішим своїм завданням на виборах він бачить боротьбу з «олігархічними кланами», які сформувалися у Полтаві за роки. Про це «Партія простих людей» і говорить з виборцями з бордів.

«Партія простих людей» також використовує меседж про те, що пропонує Полтаві «мера-господарника», а згадуючи про команду розповідають про заслуги цих людей у громадській діяльності, медицині чи політиці. Тобто, у цій партії надають перевагу меседжам про «врівноважені та покрокові зміни».

У межах передвиборної кампанії ця політсила обіцяє займатися питаннями залучення інвестицій у місто, боротися з політичними «кланами» у Полтаві, акцентувати увагу на житлово-комунальній галузі тощо. По суті, «Партія простих людей» займає позицію опозиційної до нинішньої полтавської влади через критику та негативні висловлювання. Який це дасть результат покажуть результати виборів.

 

«За майбутнє»

Борди політичної партії «За майбутнє» з’явилися майже одночасно по всій країні одними з перших. У липні стало відомо, що кандидатом на посаду міського голови Полтави від політсили буде ексмер Олександр Мамай.

У цьогорічній передвиборній агітації амбасадором партії «За майбутнє» у Полтаві став Олександр Мамай. Знайомити виборців зі своєю командою він почав на зустрічах у дворах. Невдовзі кандидати до міської ради від партії «За майбутнє» почали з’являтися на бордах зі своїми родинами та партійною айдентикою.

«За майбутнє» також використовує у політичній рекламі ім’я Олександра Мамая, аби асоціювати партію з ексмером Полтави. Основний меседж кампанії перегукується з назвою партії і використовується, немов, для асоціації з програмою партії. До речі, серед обіцянок каниддатів від політсили є будівництво нових майданчиків, будівництво нової набарежної у Прирічковому парку, створення нових транспортних маршрутів тощо. Обіцянками зробити якісь речу у різних районах Полтави формують образ близьких до народу кандидатів, але в основі передвиборної кампанії використовують бренд кандидата на посаду міського голови Полтави.

 

«Свобода»

У «Свободі» також активно використовують ім’я кандидата на посаду голови Полтавської ОТГ Юрія Бублика. Його фото з’являється на агітаційних листівках та бордах і окремо, і поряд з іншими кандидатами. Також Юрій Ббулик проводить з кандидатами від партії зустрічі на округах і спілкується з виборцями.

Серед обіцянок «Свободи» напередодні місцевих виборах – захист історичної спадщини, розбудова велосипедної інфраструктури, вирішення екологічних проблем тощо.

У передвиборній кампанії цієї партії нагадують про патріотизм, сталість у поглядах тощо. Основний меседж партії на цьогорічних виборах у Полтаві – заклик до перемоги та дії. Таким чином «Свобода» провадить локальну передвиборну кампанію через близьку комунікацію з виборцями. Кандидати піклуються з жителями районів, дізнаються про проблеми і заявляють про готовність займатися локальними проблемами у місті.

 

«Соціал-демократична партія»

Політичним лідером «СДП» у Полтаві є секретар Полтавської міської ради Олександр Шамота. Він балотується на посаду міського голови Полтави від цієї політичної сили.

Політична агітація за Олександра Шамоту почалася ще у липні, але тоді перший випуск суспільно-політичного видання «Велика Полтава» вийшов без вихідних відомостей. У вересні на головній сторінці цієї газети з’явилася айдентика «Соціал-демокративної партії».

У своїй політичній рекламі «СДП» використовує «здобутки» депутатів і секретаря міськради як звіт за виконану роботу. Серед обіцянок партії:

  • безкоштовний проїзд у комунальному транспорті;
  • програми доступного житла АТОвцям, дітям-сиротам та молодим родинам;
  • добудова копрпусу школи №9 у Полтаві, рекомнти санітарних вузлів та харчових блоків у школах;
  • створення аптек у кожному селищі Полтавської ОТГ та завершення ремонту у міських лікарнях;
  • повне оновлення комунальної техніки;
  • надбавки вчителям до 40-40% тощо.

Також у політичній агітації «Соціал-демократична партія» використовує тему карантину. Зокрема, категорична позиція Олександра Шамоти щодо впровадження посилених карантинних обмежень має вигляд опозиції до центральної влади. У теорії, це може дещо підвищити результати «СДП» на місцевих виборах, адже категорична позиція політиків легко запам’ятовується виборцям. Які ще можна мати наслідки така категорична позиція щодо каранатинних обмежень – наразі питання риторичне.

 

«Опозиційна платформа – За життя»

Від цієї політичної сили на посаду міської голови балотується Оксана Деркач.

Основні меседжі «Опозиційної платформи – За життя» у Полтаві не відрізняються від загальноукраїнський. На бордах по місту з’являються тези про те, що ця партія «зможе відновити економіку». Також останнім часом у Полтаві розміщують політичну рекламу з айдентикою партії та іменами кандидатів на округах у місті.

Конкретних обіцянок «ОПЗЖ» у Полтаві не дає, але за допомогою про політичної реклами намагається розповісти про свою команду.

Агітаційні борди на вулиці Небесної Сотні у Полтаві

Обкладинка Дарії Муращенко

Опублікована: 13 жовтня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація