Стратегія розвитку Полтавщини: як будуватимуть 5 основних об’єктів

Автор: Анастасія Добряк, 12 вересня, 12:55

Фото: У Полтаві презентували стратегію області до 2027 року, а в межах неї виокремили п'ятірку основних об'єктів


Для Полтавщини написали стратегію розвитку до 2027 року. У ній показано якою має бути область за 7 років і що для цього потрібно.

У межах концепції виокремили 5 основних об’єктів, які мають збудувати (або добудувати) впродовж 7 років. Деякі з цих об’єктів – полтавські довгобуди, які досі не можуть завершити, а через це вони не можуть почати повноцінно працювати.

Ми поговорили з головою Полтавської обласної державної адміністрації Олегом Синєгубовим про кожен з цих проєктів та їхнє потенційне значення для області.

Проєкт #1. Аеропорт «Полтава»

За рік Полтавська обласна рада витрачає на утримання аеропорту від 2 до 18 млн грн. У цей об’єкт раніше уже вклали чимало коштів з обласного бюджету, але звідти ніхто не літає.

Сьогодні тут працює 68 людей, але неякісна злітно-посадкова смуга не дозволяє запускати рейси. Олег Синєгубов каже, що будівництво якісної й сучасної смуги коштуватиме близько 600 млн грн:

«Президент поставив чітке завдання для адміністрації –  виготовити проєктно-кошторисну документацію на смугу. Проєкт у середньому коштує близько 5% загальної вартості. Це близько 20 млн грн. Реконструкція злітно-посадкової смуги аеропорту це дуже масштабний, дороговартісний і точний проєкт».

Який вигляд мав аеропорт перед першим рейсом влітку 2018 року

Проєктно-кошторисну документацію мають виготовити до кінця 2020 року. Після цього почнуть будувати. Якщо погода наступного року буде сприятливою, то завершити об’єкт зможуть у 2021 році.

Цей проєкт не завершується будівництвом злітно-посадкової смуги. Наступними кроками буде освітлення смуги, закупівля обладнання для її утримання тощо. За словами Синєгубова, є немало супутніх витрат аби запустити аеропорт навіть після будівництва:

«Цей проєкт – про залучення інвестицій, про інфраструктуру регіону. Це  запуск рейсів Україною та за кордон. Ми плануємо рейси до Азії, Європи, бо це можливість пропонувати себе як транспортний хаб. Ми знаходимося в унікальному місці і можемо створити конкуренцію транспортним хабам у Туреччині, Об’єднаних Арабських Еміратах».

У межах концепції виокремили 5 основних об’єктів, які мають збудувати на Полтавщині

Як і личить стратегіям, кожен об’єкт повинен мати чіткий KPI. Для аеропорту «Полтава» цей показник – самоокупність через рік після запуску. Уже далі мова йтиме про прибутки.

Проєкт #2. Сміттєпереробний завод

Будувати сміттєпереробний завод хочуть у Полтавській ОТГ. За словами Олега Синєгубова, вони уже знайшли іноземних інвесторів, які готові почати будувати завод, але про кого саме йде мова очільник ПОДА не каже. Для цього їм потрібна земельна ділянка і впевненість у тому, що й органи місцевого самоврядування, і місцева державна влада сприятимуть розвитку цього проєкту.

Будувати сміттєпереробний завод хочуть саме в Полтавській ОТГ, щоб розв’язати проблему Макухівського сміттєзвалища. Орієнтовна вартість цього об’єкту – 1,7 млрд грн. Олег Синєгубов каже, що інвестори готові будувати власним коштом, але найголовніше зараз знайти ділянку:

«Основне – це місце. Земельна ділянка, під яку він зможе зробити проєкт. З цим у нас проблема. Органи місцевого самоврядування не квапляться вирішувати це питання. Ми зверталися до ОТГ. Також в усіх мешканців є асоціація, що завод – це другий Чорнобиль, відходи якого негативно впливатимуть на їхнє життя. Це абсолютно не так. Сучасні сміттєпереробні заводи працюють на принципах безвідходності. Ми ще будемо говорити про це з населенням і майбутніми новими радами».

Як працює сміттєпереробний завод (Фото – poglyad.tv)

Будівництво заводу може тривати від 3 до 5 років.

Цей проєкт згадували у Субрегіональній стратегії поводження з твердими відходами для Полтавської області ще у 2016 році, але через об’єктивні (й не дуже) причини завод досі тільки обіцяють будувати. Хоча насправді потреба у цьому об’єкті щороку стає все гострішою.

Проєкт #3. Дорога Дніпро-Решетилівка у межах Полтавської області

Будівництво цієї цементно-бетонної дороги теж розглядають як інвестиційний проєкт. І хоча завершити його хочуть у 2020 році, все ж розглядають як частину стратегії Полтавщини на 7 років.

Один кілометр такої дороги коштує 50 млн грн. Вартість дороги у межах Полтавської області становить 10 млрд грн. Голова ПОДА Синєгубов говорить, що це будівництво – пілотний проєкт для України й тим складний. Ця траса потребує чималих інвестицій від держави, але її називають довговічною. Кажуть, що про ремонт такої дороги не думатимемо найближчі 20 років:

«Будівництво цієї дороги дійсно амбітна мета. До цього нові бетонні дороги у нас не будували. Там є певні нюанси в обслуговуванні, але чимало плюсів. Вони потребують додаткових вкладень для обслуговування, ремонту, але й витривалі. Для нас, як промислової та аграрної області, це вкрай актуально. Від цього проєкту залежатиме доля інших доріг в області».

Олег Синєгубов

Від автобану в межах Полтавської області очікують на збільшення транспортної пропускної здатності. Отже, очікують й на залучення інвестицій завдяки покращенню транспортної інфраструктури.

Крім того, у стратегії Полтавщини згадують про місцеві дороги, більшість з яких знаходиться у незадовільному стані. В області уже є програма розвитку місцевих доріг, але її планують адаптувати до концепції розвитку до 2027 року.

Який вигляд має розв'язка поблизу Кобеляк з висоти (Фото – Андрій Даценко)

 

Проєкт #4. Спортивно-видовищний комплекс на вул. Петра Юрченка

Будувати цей об’єкт вирішили у 2007 році. Потім його передавали на баланс міста і знову повернули області. За 13 років на цей комплекс витратили 70 млн грн.

Аби його завершити потрібно близько 100 млн грн. За словами Синєгубова, 65 млн грн на об’єкт уже готове виділити Міністерство розвитку громад і територій. Ще понад 30 млн мають знайти в обласному бюджеті:

«Зараз олімпійська збірна тренується на приватних доріжках. Полтавський спорткомплекс можна буде використовувати як базу підготовки нашої олімпійської збірної, як базу для проведення загальноукраїнських змагань, а це інвестиції та робочі місця. Це привабливість регіону».

Спортивно-видовищний комплекс у Полтаві

Добудувати спорткомплекс хочуть у 2021 році. У стратегії цей об’єкт опинився через те, що обласна влада бачить його цікавим й для інших регіонів України у спортивній галузі. Також завершення будівництва вирішує одразу кілька соціальних та економічних проблем. Приміром, спорткомплекс стане базою для ефективних тренувань полтавських спортсменів які матимуть більше шансів брати перші місця на всеукраїнських та міжнародних змаганнях. Так само його можна використовувати як базу для спортсменів з інших міст. Все це сприяє впізнаваності Полтавщини на різних рівнях.

Під час приїзду президента України у вересні, згадували про занедбаний спорткомплекс «Спартак» й басейн «Дельфін»¸ що перебувають у незадовільному стані. Тоді Зеленський порадив міській владі передавати об’єкти області, якщо вони не можуть впоратися. Олег Синєгубов каже, що у місті дійсно немало незавершених об’єктів і обласна влада готова допомагати, але при цьому не варто знімати відповідальність і з міста:

«Місто має відчувати відповідальність, коли є домовленість про співфінансування. Має пам’ятати про свої зобов’язання, хоч як важко не буває. Це питання планування коштів на утримання соціальних об’єктів. І вони, на жаль, не виконуються».

Спортивно-видовищний комплекс у Полтаві

Зі слів Синєгубова, область готова допомагати в завершенні об’єктів у Полтаві, але одразу варто виокремити на яких умовах буде співпраця.

Проєкт #5. Палац спорту

У межах стратегії планують будувати Палац спорту за понад 280 млн грн. Ці кошти має виділити держава. Олег Синєгубов каже, що цей об’єкт вирішили будувати через звернення спортивних асоціацій, спортсменів та олімпійського комітету через відсутність комплексу для різних ігрових видів спорту.

Побудувати його хочуть за 2-3 роки. На цей об’єкт планують також фінансування і з обласного бюджету, адже видатки з держбюджету точно не покриють всіх витрат:

«Палац спорту будувати будуть за спеціальною державною програмою підтримки соціальних об’єктів. Я не розраховую на співфінансування з містом, але область підтримає цей проєкт. Зараз працюємо над проєктною документацією».

Проєкт Палацу спорту

Проєкт палацу спорту мають виготовити до кінця вересня 2020 року. Будувати його хочуть у мікрорайоні Лазурний у Полтаві. У цьому спорткомплексі планують проводити міжнародні та всеукраїнські змагання, використовувати як базу для місцевих спортсменів.

На думку обласної влади, цей об’єкт теж сприятиме розвитку спортивної інфраструктури Полтавщини й робитиме область привабливішою для інвесторів.

Олег Синєгубов

Обкладинка Дарії Муращенко

Фото Катерини Пєшикової

Опублікована: 12 вересня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація