Як зберегти клієнтів і персонал: засновники полтавської кав’ярні про досвід роботи на карантині

Автор: Юлія Шинкар, 19 травня, 11:55

Фото: Заклад працює з 9 ранку.


ЗМІСТ поспілкувався з засновниками кав’ярні «Рум’яний», які розповіли про роботу свого закладу до карантину, в умовах карантину та після його пом’якшення.

За словами Сергія та Олександра, заклад відкрився 28 січня. Тобто повноцінно «Рум’яний» працював зо півтора місяці. На той момент, доставки в закладі не було. Олександр каже, що тоді можна було взяти каву з собою або просто випити її в закладі:

«За час роботи ми зрозуміли, що людям потрібно більше місця в приміщенні, щоб відчувати себе комфортно. За місяць у нас з’явилися свої постійні клієнти, які вже звикли до обстановки і просто сідали та відпочивали. А от нові клієнти іноді говорили, що їм потрібно крісло зі спинкою і більше місця для комфорту».

Як розповів Сергій, ще до початку карантину вони з’ясували, що їхні клієнти – це люди, які хочуть перезавантаження та натхнення. Як правило, до «Рум’яного» приходили художники, митці та інші творчі люди.

«Ми отримали від них фідбек. Вони чекали нашого запуску влітку, бо розуміли, що у нас маленьке приміщення і весь смак буде в літньому майданчику», – говорить Сергій.

Плани змінив карантин, бо засновникам довелося закрити «Рум’яний». Почати роботу під час карантину вирішили, щоб підтримати персонал. Таким чином засновникам вдалося уникнути вимушеного скорочення персоналу. Вони навпаки залучали людей, щоб працювати на час карантину з урахуванням всіх вимог. 

Проаналізувавши досвід Києва, Одеси, Львова та Харкова засновники ухвалили рішення, що зможуть працювати на доставку. Власне тому на час карантину «Рум’яний» продовжив свою роботу, але вже в режимі локальної доставки в центрі міста. Доставляли лише каву, бо від доставки їжі на цей час заклад відмовився. У роботі працівники використовували маски та антисептики. Зі слів Сергія, антисептик в закладі був з першого дня відкриття закладу, аби люди мали змогу постійно дезінфікувати руки:

«Одна людина готує, друга людина спілкується з клієнтом по телефону і приймає розрахунок, а третя – робить кур’єрську доставку».

За словами Олександра, сьогодні говорити про збитки говорити немає сенсу, бо для нього вдячність від клієнтів та персоналу набагато цінніше аніж те, що вони втратили в грошовому еквіваленті.

Найскладнішими моментами Сергій виділив спілкування з дільничними працівниками поліції.

«Знаючи, що ми працюємо на доставку вони [правоохороні органи] домовлялися з людьми, щоб вони підходили і вимагали продати каву. Хоча жодної чашки кави не продали, була лише адресна доставка кави», – каже Сергій.

На літньому майданчику планують додати ще кілька столиків.

На час карантину засновники «Рум’яного» підтримували контакт із власником «Кавуна» та «Початку» – Андрієм Безкоровайним. Обговорювали питання про роботу закладів, про те як уберегти працівників і клієнтів. Також Сергій і Олександр брали участь в розроблені звернення-пропозиції до міської ради щодо роботи кав’ярень на час карантину. Але документ не затвердили, оскільки послаблення карантину відбулося швидше, ніж розгляд  і затвердження пропозиції:

«Всі моменти, які написані в цьому зверненні зараз використовуються. По таким нормам ми і працюємо. Між датою подачі документу і 11 травня близько 7 днів різниці. Тому мені здається, що це не такий великий термін, щоб панікувати чи ображатися на когось», – каже Олександр.

Після пом’якшення карантину, роботу заклад відновив 12 травня. Працюють з 9:00 до 22:00. Зараз в них є літній майданчик на якому гості можуть відпочивати, також можна взяти каву з собою. Також засновники зараз ведуть обговорення із сервісами доставки, щоб мати доставку по місту.

Також засновники чекають зменшення ціни на маски, щоб мати змогу забезпечити своїх гостей засобами захисту:

«Це важливо, щоб люди, якщо не мають маски, могли її отримати разом з чашкою кави, або з певним продуктом. Але якби маска коштувала гривню чи півтори, щоб її вартість входила у вартість кави і не суттєво на неї не впливала».

Засновники «Рум’яного» говорять, що полтавським підприємцям сьогодні важливо читати закони, розуміти та дотримуватися їх. Це допоможе відстоювати свої права за потреби. Також підприємці радять не зупиняти підприємницьку діяльність попри труднощі та завжди вміти підлаштовуватися під обставини.

 

Опублікована: 19 травня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація