Громадські слухання з приводу підвищення вартості проїзду: 5 гривень, тролейбусна лінія на Симона Петлюри, електронний квиток

Автор: Віталій Крицький, 10 січня, 17:16

Фото: Громадські слухання з приводу підвищення вартості проїзду: 5 гривень, тролейбусна лінія на Симона Петлюри, електронний квиток (Фото Олега Журавльова)


У четвер, 10 січня, у міській раді пройшли громадські слухання з приводу підвищення вартості проїзду з 2 і 4 до 3 і 5 й приватному авто- й електротранспорті.

На слухання прийшли приватні й комунальні перевізники, члени громадських організацій та громада міста.

Під час обговорення виступив приватний перевізник, директор ТОВ «Євробус» Михайло Костов. Він згадав кадрові проблеми і розповів, що проблема з дефіцитом водіїв залежить виключно від низького тарифу на проїзд:

«Неможливо працювати за тарифом 4 грн. Так, у нас є проблема з кадрами, оскільки від тарифу на проїзд прямо залежить заробітна плата водія. Окрім того, ми дійшли до висновку, що великі автобуси взагалі нерентабельні, тому на маршрутах їх стало суттєво менше. Розраховуємо виключно на «Руту». У Харкові проїзд 10 грн, в Києві 8, а чим ми відрізняємося? Дійдемо до того, що ходитимемо пішки».

file_6

До цього додав керівник ТОВ «Глобус Авто Полтава» Юрій Шевчук. Він зазначив, що якщо ціна проїзду буде 8 гривень, то приватні підприємства матимуть можливість закупляти новий, комфортний транспорт, у тому числі для людей з інвалідністю. Проте перевізники згодні й на 5 гривень, але питання про модернізацію автотранспорту стояти не буде.

Юрій Шевчук

Начальник комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс» Євген Зайцев представив розрахунки КП по формуванню тарифу на електротранспорт (за умови ціни в 3 грн у тролейбусах), яке було зроблене за 9 місяців 2018-го року. Посадовець підкреслив, що в звіті спеціально не враховували індекс підвищення цін та рентабельність.

Розрахунки на тролейбус (КП)

Розрахунки на автобус (КП)

Так, на прикладі тролейбусів можна побачити, що більша частина видатків йде на заробітну плату працівникам (68%). Далі йде вартість електроенергії (22%), запасні частини (7%), пільгові пенсії та паливно-мастильні матеріали ( по 1%).

Євген Зайцев підкреслив, що 3 гривні в тролейбусі й 5 в автобусі наразі прийнятний тариф.

Євген Зайцев

На обговоренні не обійшлося без згадки про тролейбусну лінію на м-н Огнівка. Секретар міськради Олександр Шамота розповів, що на останній сесії міськради депутати прийняли зміни до «Програми розвитку електротранспорту», в якій передбачили проектування тролейбусної лінії через вулицю Симона Петлюри, Грушевського до м-н Сади. На це передбачено 5 млн гривень. До того, вже після громадських слухань Олександр Шамота розповів про можливість залучення до співфінансування цього проекту ЄБРР (Європейський банк реконструкції та розвитку – прим. автора) в рамках кредиту на закупівлю нових тролейбусів.

Окрім того Олександр Шамота додав, що депутати розглядають можливість закупівлю нових комунальних автобусів для віддалених мікрорайонів:

«У 2014-му році, у зв’язку з військовими діями на Сході, держава забрала в нас 10 автобусів на потреби АТО. Сьогодні депутати розглядають можливість закупівлю додаткових пільгових автобусів для КП «Полтаваелектроавтотранс», у тому числі на Огнівку».

Згадали й про електронний квиток. Начальник транспортного управління Євген Якуба повідомив, що до 28 січня триває подача документів від осіб, які хочуть розробляти е-квиток. А вже 12 лютого розпочнеться відповідний конкурс.

Євген Якуба

Нагадаємо, міська влада розпочала процес підвищення вартості проїзду у громадському транспорті. Зокрема, планують встановити нові тарифи: 5 грн у автобусах, 3 грн у тролейбусах.

Зазначимо, 20 грудня заступник міського голови Олексій Чепурко повідомив, що електронний квиток запрацює до 1 травня 2019 року.

Додамо, міська влада затвердила склад конкурсного комітету, який обиратиме перевізників на маршрути. Конкурс розпочнеться 16 січня.

Окрім того, ЗМІСТ прослідковував, як змінювалися тарифи на проїзд у Полтаві, і розповідав про головних гравців у бізнесі пасажирських перевезень міста.

Також ЗМІСТ розповідав, скільки вартує проїзд в інших містах України в залежності від площі обласного центру, кількості населення та заробітної плати.

Опублікована: 10 січня 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація