Співпраця здорової людини: як роботодавці та влада спільно розвивають Львів

Автор: Анастасия Мацько, 15 листопада, 15:13

Фото: Як роботодавці та влада спільно розвивають Львів


Громада, влада і роботодавці — взаємовигідний діалог між цими трьома ланками є одним з фундаментів розвитку та успіху Львова. На відміну від інших міст, у Львові саме міська влада стала ініціатором співпраці з підприємцями, а не навпаки. Тут є Центр підтримки підприємництва, його облаштували на першому поверсі міськради. Тож усі зацікавлені можуть туди прийти за консультацією чи допомогою.

 

КУПУЙ МІСЦЕВЕ

«Ми маємо маркетингову стратегію підтримки місцевого товаровиробника “Купуй львівське”. Раз на рік ми проводимо виставку-ярмарок, а протягом року даємо соціальну рекламу, розміщуємо цінники “Купуй львівське” у мережах супермаркетів», — розповіла Вікторія Довжик, радниця міського голови. 

Тепер про це детальніше. Цьогоріч у місті вдванадцяте провели виставку-ярмарок «Львівський товаровиробник», де місцеві компанії представляють свою продукцію. Тут можна придбати товари різних галузей:

  • легкої;
  • харчової;
  • виробництва будматеріалів;
  • виробництва меблів;
  • виробництва товарів повсякденного вжитку;
  • товари handmade.

Для місцевих роботодавців участь у заходах є повністю безкоштовною. Підприємства оплачують лише створення виставкового боксу. Середня кількість компаній-учасників — понад 100.

Купуй місцеве

Основна мета заходу — підтримати місцевого виробника, а також популяризувати його, адже кожен відвідувач виставки — львів'янин чи гість міста — може в майбутньому стати  клієнтом, працівником чи навіть партнером компанії.

Та захід не обмежується виставкою. Паралельно проходить Всеукраїнський конкурс «Битва модельєрів», Фестиваль краси та здоров'я, Фестиваль перукарського мистецтва. Окремо облаштовували зону для студентів профільних училищ, щоб вони вже на етапі навчання могли познайомитися з потенційними роботодавцями, а роботодавці дізналися про вимоги молодого покоління до працедавців.

На виставці-ярмарку можна не лише продемонструвати товари, але й повчитися. Так, цьогоріч в рамках виставки провели семінар «Можливості для зростання бізнесу». Отже, подивитися було на що.

З бюджету оплачується не лише оренда приміщення, але й реклама. Анонси заходу розміщують на банерах, у громадському транспорті, у газетах і на телеканалах, замовляють на радіо.

Підприємці можуть розраховувати на підтримку участі як у міських, так і в міжнародних виставках. Так, якщо роботодавець хоче долучитися до виставки, що проходить в іншій країні, йому з міського бюджету компенсують оренду площі. Згодом планують розширити фінансування: допомагатимуть і з участю у всеукраїнських виставках.

Купуй місцеве

 

ДЕНЬ КЕЛЬНЕРА ТА ІНШІ НЕТИПОВІ ЗАХОДИ

У Львові дбають про зменшення числа безробітних і водночас про забезпечення роботодавців необхідною кількістю працівників. Один із заходів, спрямованих на досягнення цього, — святкування Дня кельнера (офіціанта). Цьогоріч його відзначили  водинадцяте. Здавалося б, яка користь для місцевого бізнесу від піднесення культу людини, що подає пиво, якби не одне «але». Гастрономічний туризм є одним із найрозвиненіших, стратегічно та історично пріоритетним напрямком львівської економіки. Тому такий вибір є усвідомленим та поєднує приємне з корисним.

Гасло закладу — «Подаруй кельнеру квітку!». У такий спосіб роботодавці хочуть спонукати молодь навчатися на кельнерів, зруйнувати стереотип щодо непрестижності цієї професії. Здавалося б, День кельнера — дрібниця. Проте подібні заходи за умови комплексності гарантують всебічний розвиток міста, економіки та, як наслідок, наповнення бюджету.

«День кельнера проводиться у травні. Це робиться для того, щоб просунути цю професію. Свято дуже полюбилося. Від імені міської ради ми нагороджуємо кращих кельнерів. Кожен заклад подає своїх кандидатів. Цьогоріч відзначали металевими значками, також було багато подарунків: футболки, квитки до театрів і музеїв», — розповіла Андріана Марчак, головна спеціалістка відділу ділових індустрій Львівської міської ради.

Цей захід не має аналогів у світі. Ідея виникла у гільдії рестораторів, бо необхідно приділяти належну увагу робітничим професіям у сфері ресторанного бізнесу. У 2009 році, коли було започатковано захід, ця сфера тільки починала активно розвиватися, трансформуючись у потужну візитівку міста. Більшість закладів міста орієнтовані на туристів. Отже, гості та львів'яни чекають на якісне обслуговування, щоб мати бажання повернутися до того чи іншого закладу. Приплив клієнтів підвищує рівень заробітку, відповідно, більше коштів у вигляді податків надходить до міського бюджету.

Львів має розпорядження міського голови, згідно з яким День кельнера відзначають щороку. Цьогоріч це зробили креативно: відмовилися від стандартних урочистостей, натомість організували стилізовану вечірку «Lviv Кelner Party».

День кельнера

Крім цього, усі медійні люди могли протягом певного часу попрацювати кельнерами. Долучилися навіть чиновники. Цілком очікувано, що подарунки для кращих офіціантів надали місцеві роботодавці.

Ще один захід заради місцевих роботодавців — Всеукраїнський конкурс професійної майстерності «Прорив легкої промисловості України». Він проводиться за підтримки Міністерства освіти й науки України.

Підприємства цієї галузі можуть приїздити одне до одного в гості, обмінюватися досвідом. У рамках конкурсу у Львові також проводиться круглий стіл з теми «Особливості підготовки кваліфікованих робітників сучасного ринку праці за компетенціями».

Основна мета конкурсу — наближення системи професійно-технічної освіти до потреб роботодавців галузі легкої промисловості.

Щоб популяризувати місцевих товаровиробників, протягом року міська влада розміщує соціальну рекламу: банери, реклама на/у транспорті, на радіо, у місцевих ЗМІ. Міська рада спонукає місцевих товаровиробників проводити сучасну та ефективну промоцію власних товарів. Увага: не підприємства умовляють владу, а влада зацікавлена у тому, щоб про львівських товаровиробників знали якомога більше.

Купувати продукцію місцевих компаній привчають змалечку. Так, щороку проводять конкурс дитячих малюнків «Купуй львівське». Роботи експонують під час вищезгаданого ярмарку.

«Конкурс розрахований на учнів перших – четвертих класів львівських загальноосвітніх шкіл. Проводимо ми його задля того, щоб діти знайомилися з місцевими товаровиробниками, а також вчилися, власне, підтримувати їх. Бо коли діти готуються до цього конкурсу, вони спілкуються з батьками, дізнаються від них, хто працює у Львові, що виготовляє. Потім води йдуть до магазинів, де бачать цю продукцію. Тому вони з дитинства привчаються купувати львівське», — розповіла Юлія Виговська, головна спеціалістка відділу ділових індустрій.

День кельнера

 

НЕ СВЯТАМИ ТА ЯРМАРКАМИ ЄДИНИМИ

Однак реклама власних брендів — це ще не все. Так, прийнято ухвалу про відшкодування підприємцям міста частини відсотків за кредит. Цей механізм повинен допомогти погасити відсотки за кредити, взяті для розвитку та модернізації підприємства.

«Ми робимо те, що має робити держава. На допомогу виробникам комерційні банки дають кредити під 22—23%. При такій політиці розвивати виробництво дуже складно, підприємці мають проблеми. Це стосується всіх галузей економіки нашої країни. Сьогодні ми можемо ставку фінансування НБУ опустити до 9% – про це мене переконують всі підприємці та банкіри. Сьогоднішня ставка зумовлена бажанням зупинити ріст інфляції, але вона вбиває ріст виробництва. Думаю, це перший крок, який робить місто», — зазначив під час розгляду ухвали міський голова Львова Андрій Садовий.

Крім цього, міська рада пропонує безкоштовні консультації з організаційних і фінансових питань та навіть щодо налагодження контактів і виходу на закордонні ринки.

Особлива увага — кластерам, ініціюванню та реалізації спільних проєктів з підприємцями та асоціативними підприємницькими структурами. Центр підтримки розвитку підприємництва також бере участь в організації локальних та міжнародних заходів, що мають на меті розвиток економічних зв’язків малих та середніх підприємств.

Львів сприяє розвитку місцевих підприємств по-різному. Так, навіть тролейбуси купують не в інших містах чи країнах, а у свого «Електрона». Підприємство виготовляє тролейбуси на замовлення міської ради.

Підприємство виготовляє тролейбуси на замовлення міської ради

«Якість відмінна, кондиціонер для пасажирів, кондиціонер для водія, можна телефон зарядити. У порівнянні з тими тролейбусами, що сьогодні є на лінії, — це дуже хороші машини. Мене тішить, що це — наш львівський виробник: хороша якість, комфорт для мешканців, а до того ще й податки залишаються у Львові і робочі місця у Львові теж», — прокоментував Садовий.

Міська рада планує й надалі співпрацювати з «Електроном», адже місто вважає своїм стратегічним завданням використовувати електротранспорт.

Підприємство виготовляє тролейбуси на замовлення міської ради

 

ЗАМІСТЬ ВИСНОВКІВ

У порівнянні з іншими українськими містами взаємодія львівської влади з місцевими роботодавцями є взірцевою. Причина, за словами Садового, полягає в тому, що місто змогло оцінити користь від такої співпраці. Роботодавців вважають за соратників, що розвиватимуть місто, якщо їм самим дати можливість збільшити прибутки.

Тож у Львові спільно з підприємцями розв’язують нагальні міські проблеми, радяться при створенні майже всіх програм розвитку міста, роботодавцям надають безкоштовну допомогу тощо. Загалом клімат для розвитку підприємництва є більш ніж сприятливим. Попри непогано налагоджений соціальний діалог, Львів постійно модернізується, тестує нові механізми взаємодії та допомоги. Усе заради того, щоб спільно робити місто комфортним. 

Ми часто запитуємо себе, чому з одних міст люди їдуть, а до інших переїжджають жити та працювати. Імовірно, відповідь складна і має декілька компонентів. Один з них — співпраця влади та бізнесу, роботодавців. Попри те, що інтереси інколи можуть бути різними, місто — одне. І від його розвитку виграють абсолютні всі сторони процесу. Львів зрозумів це багато років тому, і наразі він — єдиний обласний центр з позитивною демографією, попри ризиковану близькість до польського кордону.

Матеріал створений у рамках партнерства з «Полтавською міською організацією роботодавців» та підготовлено в рамках реалізації грантового конкурсу від ГО «Інтерньюз-Україна» за фінансової підтримки Швеції та Internews (проєкт Audience understanding and digital support). Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора.

Матеріал створений у рамках реалізації грантового конкурсу від ГО «Інтерньюз-Україна» за фінансової підтримки Швеції та Internews

Опублікована: 15 листопада 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація