У першу чергу, це – конкуренція, яка зростає разом із кількістю нових підприємств, онлайн-магазинів тощо.

Це створило умови, що бізнесу став необхідний власний бренд: обличчя, гучне ім’я, що асоціюватиметься з вашим продуктом (послугою), сервіс, конкретне позиціювання та цінності. Робота над ним допоможе побудувати дружні відносини з користувачами та гарну репутацію на ринку.

Пропоную невеликий тест (для самоперевірки) з поясненням чому це важливо та чому це допоможе вашому бізнесу.

Спойлер: якщо на більшість питань ви можете відповісти «так» – вам варто розпочати будувати бренд.

Перше: ваші клієнти, замовники чи аудиторія, що користується послугами й товарами часто плутають вас із конкурентами чи іншими на ринку.

Якщо ваші товари/послуги не асоціюються з вами - час задуматися про бренд. Ваше ім’я почують тоді, коли ви заявите про себе як бренд в інформаційному просторі. Асоціюватися надані послуги чи продукти будуть з вами тоді, коли ви оголосите й почнете працювати над ім’ям бренду та на його користь.

Друге: ви можете надавати послуги їм, і їм, і їм (або ж продавати) - всім.

Такий підхід говорить про те, що ви не орієнтуєтеся на когось конкретного. Час виокремити та пізнати хто є вашою цільовою аудиторією. За гендерною, віковою, демографічною та іншими характеристиками. Так ви будете точніше знати який продукт чи послугу представник ЦА захоче бачити, отримувати, користуватися й будете уявляти куди вам слід рухатися, аби попит на вашу продукцію чи послуги зростав.

Третє: клієнти рекомендують вас своїм знайомим. Насправді сарафанне радіо – це пречудово. Це означає, що ваш сервіс і якість хороші, але ж знайомі скоро закінчаться. Й це є також чудовим приводом для початку побудови бренду оскільки вашому бізнесу вже час сформувати ім’я та обличчя. Й заявити про себе, свої цінності, для кого ви надаєте послуги та стартувати в пошуках нових клієнтів та цікавих замовлень.

Четверте: ваш продукт чи послуга – класна. Але чому ви не знаєте.

Якщо ви не знаєте що є вашою перевагою, у чому ви кращі, та що робить вас особливими на ринку ви не зможете продавати свій продукт/послугу й по-справжньому його цінувати. А, значить, і покращувати вам не буде що. Бо у вас все й так «класно».

П'яте: ви робите це, але й можете ще те, бо «так» попросив замовник. Якщо у вас ставалися ситуації, коли окрім стандартних для вас послуг клієнт/замовник просить ще «ось це» і ви в принципі не проти виконати, вам варто задуматися про структурування та чітке розуміння ваших компетенцій.

Коли ви маєте бачення, що конкретно ви робите, які ресурси на це витрачаєте, то стає простіше, й надання послуг перетворюється не на просто бізнес, а на стратегічне виконання плану слідування ідей та цілей.

Шосте: ви чітко не знаєте куди йдете, в плані розвитку бізнесу. Коли не описана й не зазначена чітко ціль, перспектива, місія та візія, то відсутній і план росту, й бажані результати. Такий підхід точно до покращення результатів не призведе. Й це є дуже важливою причиною, аби розпочати будувати власний бренд, розвиватися та ставати чимось визначеним, конкретним та тим, що знає чого хоче.

Сьоме: ваших працівників не об’єднує нічого, окрім місця роботи. Якщо вони не є прихильниками вами визначених цінностей та не керуються певними принципами під час роботи – то і конкретний образ про вашу компанію не буде створюватися. Загадайте про сервіс в мережах якогось топового готелю. Всі начебто «на одній хвилі», бо вони керуються спільним мотивом, девізом та прагнуть конкретного результату. Це «пропрацьовується» саме під час створення бренду компанії.

Восьме: ви маєте кращі результати, ніж вчора. Але це 0150 не точно. Такий підхід, коли ви не маєте конкретних показників, коли ви чітко не розумієте якої думки про вас ваші клієнти, ви просто це не відслідковуєте; і це не про успіх. Створюючи бренд, ви виставляєте конкретні показники результату, котрих треба досягати. Ви маєте план й, відповідно, робити конкретні кроки. Ви проводите аналіз проробленої роботи й орієнтуєтесь що вдалося вам досягти, а що – ні.

Як мінімум, 8 аргументів на користь того, що бренд – це важливо, ми вже маємо. 

Варто зрозуміти на власному прикладі чого дійсно не вистачає і що зараз робиться не так. З рекомендацій – просто проаналізуйте теперішній стан та визначіться чого ви бажаєте.

А після прийняття рішення будувати бренд – проведіть стратегічну сесію чи брейншторм, і краще – зі спеціалістом чи експертом-практиком, де вирішіть основні принципи своєї діяльності, цінності, місію, візію та куди ви рухаєтесь.

Звісно, складових бренду трішки більше, й ці поняття значно глибші – тому краще звертатися до відповідних фахівців: стратега, маркетолога, PR-ника, SMM-менеджер, чи агентства, що надасть послуги «пакетно».