Юрій Кращенко (2)

Під час військових дій та ще тривалий час після їх закінчення заклади освіти в Україні працюватимуть у нових для себе вимогах до безпечного освітнього середовища. Облаштування укриттів та організація безпечного освітнього простору – одна із найважливіших задач для керівника закладу освіти.

З початком нового навчального року в кожній школі індивідуально ухвалять рішення щодо організації освітнього процесу – очно, дистанційно чи у змішаному форматі. Це рішення залежатиме зокрема від безпекової ситуації, наявності, стану та місткості укриття та від результатів обстеження закладу освіти спеціальними комісіями.

15, 16 та 18 серпня 2022 року відбулись онлайн-заняття для керівників місцевих органів управління в сфері освіти, закладів освіти, центрів професійного розвитку педагогічних працівників Полтавської області щодо облаштування безпечного освітнього середовища та укриттів. Навчанням охоплено понад 1300 освітян-управлінців.

Особливу увагу звернуто на питання психологічної та особистісної стійкості дітей, учнів, студентів та педагогів. Окрім традиційних адаптаційних практик для дітей та учнів, варто звертати увагу на емоційний стан педагогів (адже від нього залежить якість викладання і якість результатів навчання).

Необхідно налагоджувати та підтримувати партнерство з батьками. Вони мають знати, як і куди здійснюється евакуація їхніх дітей у разі повітряної тривоги. На часі і перегляд антибулінгових політик (особливо актуально для закладів, у яких навчаються учні з числа внутрішньо переміщених осіб).

Онлайн-заняття організовані Управлінням Державної служби якості освіти у Полтавській області спільно з Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Департаментом освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації, відділом ювенальної превенції Нацполіції України, Ініціативою академічної доброчесності та якості – Academic IQ Американських Рад із міжнародної освіти.

Державна служба якості освіти України разом із ініціативою «Система забезпечення якості освіти» (SURGe), розробила рекомендації, які допоможуть керівнику закладу освіти організувати безпечне освітнє середовище і в очному, і в дистанційному, і у змішаному форматі навчання, а також більш ефективно змінювати формати залежно від безпекової ситуації.