nathar-3

У місті не відходять від планів оптимізувати маршрутну мережу. На цей раз, нову сітку маршрутів вже хочуть затвердити на рішенні міськвиконому. Одразу спойлер – її не запровадять, поки в кожній маршрутці не буде валідатора, тобто, поки е-квиток не введуть у всьому транспорті. І вже очікувано, що цей варіант мережі теж далекий від ідеалу. Постараюся коротко розповісти.

Нумерація. Здавалося б, як можна було «налажати» тут? Пояснюю. Безумовний плюс за впровадження єдиної нумерації, тобто, №№1-20 – залишають для тролейбусних маршрутів, а від №21 – автобусні. Маю надії, що для сіл ОТГ дадуть трьохзначні числа. Це сучасний європейський метод, який унеможливлює появу ситуацій, коли два маршрути мають один номер, але їздять в різних районах міста.

Але є мінус: в автобусних маршрутах між собою змішали центральні та околичні маршрути і залишили пробіли в тролейбусних: …6,7,8 12, 15. Тобто, якщо в нинішній мережі №№1-14 починаються з центрального ринку, більшість огнівських маршрутів мають №№37-42, а ті що курсують через центр №№18-31, в новій же важко розібратися в переліку, бо спочатку йде умовний «кільцевий», далі «критий ринок – Вакуленці», а потім «Розсошенці – Інст. Зв’язку». Буде складніше запам’ятати і можливе виникнення плутанини.

Без оптимізації тролейбусних маршрутів. Скоріше за все, робиться для того, щоб приватні маршрутки й надалі відбирали у тролейбуса пасажирів, а той, своєю чергою на більшості маршрутів залишався атракціоном через великі інтервали. Необхідно збільшувати випуски на маршрути, продовжити №3 до Розсошенець, відновити №13 Левада – вул. Героїв Сталінграда, закрити №1, який дублює №4 майже на 100% з різницею у дві зупинки тощо.        

Запропонована мережа дублює на 95% варіант 2017 року. Не розумію, навіщо щорічно показувати, але не запроваджувати мережу маршрутів вказуючи різних авторів, якщо основу розробив «Трек Сервіс Контроль»? Знову ж таки, напевно для моральної підготовки пасажирів :)

Напрямки окремих маршрутів. Як і минулого разу, питання до маршруту №42 (в минулій версії його позначили 24): м-н Огнівка – Техуніверситет – вул. Балакіна. Загалом відчуття, наче намагалися об’єднати те, що об’єднувати не можна. Закрили маршрут № 15 «Техуніверситет — Балакіна», зіпсували кільцевий маршрут № 26 «Центр — Сади-2 — Огнівка — Центр» та зробили не зрозуміло що з маршрутом № 53 «Балакіна — Огнівка».

Додає масла в вогонь і маршрут №54: с. Розсошенці – Затуринський переїзд (через вул. Кагамлика): немає таких пасажиропотоків для району Кобищанів, щоб пускати такі маршрути. Моя пропозиція: залишити нинішній №27 з можливістю безкоштовної пересадки. №52: вул. Героїв Сталінграда – вул. Сінна – вул. Шевченка – Затуринський переїзд. Дивний маршрут, який значно збільшує час між районом Автовокзалу, Алмазного та Південним вокзал і Дублянщиною через затори на вулиці Шевченка, а також нелогічним поворотом на вулицю Сінну. 

Проте, безумовний плюс за напрямок «Огнівка-Половки» (№44 м-н Огнівка – завод ГРЛ), та запуском транспорту на вулиці Гожулівській (№28 с. Розсошенці – центр – завод ГРЛ). Сподіваюся, дані експерименти завершаться популярністю у пасажирів.

Навантаження на «кільце» та дубльовані маршрути. В минулій версії мережі показали навіть випуски на маршрути:  №26 «Левада — Центр — Половки — Алмазний — Левада», з випуском у 13 автобусів, та №25 «Левада — Центр — завод «ГРЛ», на якому мають працювати 6 автобусів. Тепер додайте сюди ще 7 тролейбусів з маршруту № 12 і отримаємо 26 (!) одиниць транспорту за напрямком «Левада — Центр».

Цікаво, на які пасажиропотоки розраховує транспортний відділ, міська рада і, особливо, спеціалісти з транспортного планування? № 27 «Розсошенці - Інститут зв’язку», який їде через центр, і № 29 «Горбанівка — Яківці».Частково це заміна нинішніх маршрутів № 33 і № 36, але суть дублювання залишається.

На мою думку, необхідно зробити один маршрут «Горбанівка — Яківці», але з переглядом розкладів. Тобто, один рейс курсуватиме з Горбанівки до Інституту зв’язку, а наступний автобус — до Яківців. Результат — відсутність дублювання маршрутів та адекватний інтервал.

Околицям – кінцеву на ринку, навіщо? На вулицях Шевченка та Пушкіна в години «пік» дуже складна ситуація з транспортом: утворюються затори та збільшується час в дорозі. Напрямки з селищ Лісок, Залізничників, МБЗ, Червоний Шлях, Рибці, ДБК, Яр пропонують вести з ринку, а Вакуленці — до центру. Незрозуміло, чому останній район став винятком.

Відсутність зв’язку між жителями міста та транспортним відділом. Міськвиконком, як я вже написав, планує затвердити мережу, без обговорень з містянами. Знов усю увагу звернули на кільце. Це можна зрозуміти з переліку маршрутів. Запровадження такої мережі викликає перевантаження транспортом і негативні реакції мешканців околиць, яких в черговий раз обділили транспортом.