Лариса Бездудна: Чи бувають страховки поганими?


Іноді люди питають: «Як вибрати програму страхування, щоб не припуститися помилки? Як уникнути поганих програм страхування?»

Відповідь насправді може бути для декого неочікуваною:

«Поганих страховок не буває. Усі програми страхування хороші, бо дають захист при настанні страхових випадків, які прописані в договорах».

Ключове поняття тут – договір між клієнтом і страховою компанією. Саме в цьому документі зазначені ризики, на предмет яких ведеться страхування, випадки, які вважають страховими, правила поведінки клієнта при настанні страхового випадку, порядок і розмір нарахування виплати тощо.

Далі найстрашніша для нас теза: «Умови договору страхування обов’язкові для виконання обома сторонами». Чомусь ми не дуже полюбляємо дотримуватись правил і не тільки в страхуванні.

Як би ми не співчували травмованій в ДТП людині, та якщо вона знаходилась в момент аварії за кермом в нетверезому стані, немає підстав для виплати.

Якщо турист придбав медичну страховку для виїзду за кордон і не включив у програму ризик травми під час активного відпочинку, то, зламавши ногу під час катання на лижах у горах, він не може претендувати на виплату. При цьому не можна говорити, що його страховка була поганою, адже вона гарантувала оплату медичних витрат при настанні гострих захворювань в ситуаціях, не пов’язаних з активним відпочинком. Але сталася травма на гірськолижній трасі, а не бронхіт.

Цей приклад показує, що до вибору програми страхування треба підходити виважено: проаналізувати ризики, що очікують на вас у тій чи іншій ситуації, і вибрати з них ті, які ви хочете перекласти на страхову компанію. Що більше ризиків включено в договір, то він дорожчий, але ціна зростає в сотні разів менше, ніж можливі виплати.

Другий крок до усвідомленого страхування – розібратися з розділами договору, де описуються страхові випадки і ваші дії при їх настанні. За законом страховик повинен розслідувати випадки, по яких ідуть виплати. Цільове призначення коштів перевіряється податковою службою та іншими державними структурами, які регулюють діяльність страхового ринку. Аби розслідування спростити, в договорах прописують порядок повідомлення про подію, яка може вважатись страховою, документи, які вам треба надати для підтвердження її настання тощо.

Приклад. Чоловік поїхав за кордон і залишив другові в користування своє авто без довіреності. Друг скоїв ДТП, але не повідомив страхову компанію і не надав машину для огляду. Яке ж було розчарування власника авто, коли, повернувшись в Україну, він отримав листа від виконавчої служби про відшкодування в порядку регресу виплати потерпілому в розмірі 25000 грн!

Дуже важливо дотримуватись протоколу взаємодії  зі страховою компанією, тоді не буде невиправданих очікувань і розчарувань!

Третій крок для вашої безпеки в страхуванні – не варто купувати поліси за цінами, суттєво меншими за ринкові, або в людей, які не мають агентських договорів з страховою компанією, щоб не отримати підроблений чи списаний поліс. Краще страхуватись в офісах страхових компаній, на їхніх офіційних сайтах чи в сертифікованих агентів. Обов’язково треба перевіряти в договорах правильність інформації про вас, зокрема прізвища та імені, адреси, номерів авто, паспортних даних тощо. Підпис клієнта в договорі страхування підтверджує вашу згоду з усім, що там зазначено. Якщо пізніше ви все-таки виявите помилку або ваші особисті дані змінилися, зверніться в страхову компанію.

Чому це важливо, показує приклад. Сім’я уклала договір медичного страхування і вказала в договорі адресу, де насправді не проживала. Коли в дитини піднялась температура, страхова компанія викликала до них додому лікаря. Зрозуміло, що лікар не зміг знайти цю сім’ю вчасно, а мама нервувала, чекаючи медичної допомоги. Службі медичного асистансу довелося телефонувати, уточнювати адресу. Відповідь мами взагалі здивувала: «Ми знімаємо квартиру в будинку біля торгового центру, адреси не знаю».

Страхування – дуже важлива сфера життя, яка потребує розширення нашої обізнаності. Ми маємо тверезо дивитися на ризики, зважувати шкоду, яку вони можуть принести, захищати свій добробут полісами страхування і бути при цьому грамотними споживачами страхових послуг.


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація