Ми живемо у час після календарної реформи. До 16 століття увесь європейський світ жив за юліанським календарем і всі релігійні свята, які поступово впроваджувалися у християнській Римській імперії, відзначалися за цим календарем.

Після календарної реформи папи Римського Григорія XIII західна церква почала жити за григоріанським календарем, який вважали точнішим. Східна частина християнського світу далі жила з юліанським календарем. Фактично, ми жили так до більшовицького перевороту 1917 року.
Святкування Різдва Христового було встановлене на 25 грудня, але за юліанським календарем, однак, коли вже радянська імперія перейшла на григоріанський календар, то вийшло, що Різдво за григоріанським календарем припадало на 25 грудня (7 січня за юліанським), бо за кілька століть набігло 13 днів різниці між календарями.
Уже не перший рік у нас точиться дискусія про перехід на григоріанський календар. Я прихильник того, щоб ми узгодили ці дати, перевівши їх на григоріанський календар і продовжили жити за ним. Але не все так просто, бо мова йде не про саме Різдво, а про усе річне коло релігійних свят, які пов’язані одне з одним: Різдво з Благовіщенням та іншими подіями земного життя Ісуса Христа. З Його Воскресінням і усім євангельським контекстом. Тому ми не можемо святкувати Рідзво 25 грудня за григоріанським календарем, а усі інші свята залишити за юліанським.
В Україні до дискусії щодо календаря потрібно бути готовими, адже всі свята мають зміститися на 13 днів. Покрова буде 1 жовтня, а не 14, Преображення 6 серпня, а не 19 як ми звикли.
Треба, щоб віряни усвідомили, що зміститься увесь календар, але проблема в тому, що українці поки що не готові до таких радикальних змін. Люди звикли, що Різдво 7 січня і більшість не погоджується на 25 грудня. Якщо робити різкі кроки на цьому шляху, ми розділимо суспільство і церкву. Тому треба обговорювати це, готуватися до того, що мова йде про приведення усіх свят до відповідності. Тоді, ми можемо святкувати 25 грудня і в цьому проблем значних не буде.
Важливість таких речей полягає в тому, що буде певна логіка у богослужбовому житті, що узгоджене з нашим світським життям. Усі свята узгодяться з таким календарем.
Дехто вважає, що таким чином ми відірвемося від Москви та їхніх впливів, але календар не створює цих впливів. Вплив Москви насправді зовсім іншого порядку. Це присутність російської церкви в Україні, яка підтримувала сепаратистів на Донбасі та російські війська. І ми не знаємо як керівництво цієї церкви поводитиметься за можливого вторгнення. Оце вплив, а календар впорядковує наше церковне життя. Тому для нас це має дещо інший та важливіший сенс.