Святослав Келим-Золотайко: Для чого Полтавщині туристичний бренд?


Вирішив розширено описати кілька своїх думок з приводу творення візуальної концепції туристичного «бренду» Полтавщини.

У багатьох слово «бренд» асоціюється з логотипом. Насправді зображувана частина бренду, до якої може входити «лого», а може й ні, лише складова цілісного портрету. Патерни (візерунки), знак, шрифт, типографіка (правила розміщення і взаємодії текстової частини), слоган, ілюстрації, кольори, правила їх застосування тощо – це візуальна айдентика продукту. «Бренд» – це те враження, яке формується у голові того, хто з ним взаємодіє. Його легше порівняти з людиною.

Уявімо дівчину яку звати Наталка Полтавка. При знайомстві ми будемо звертати увагу на те, як вона одягнена, жестикулює, можливо пахне, далі говорить. Проте це ж не вся вона? Наталка є особистістю, вона любить конкретні страви, ходить у ті самі кав'ярні й не ходить в інші, читає книжки, дивиться конкретні фільми, обирає собі коло спілкування і так далі. І це ще не бренд. Справжній бренд – це те, що друзі, рідні й, навіть, мало знайомі можуть розказати про Наталку, про їхній власний досвід взаємодії з нею. Чи будуть вони рекомендувати дружити з нею, взяти на роботу, піти на ланч тощо. Ось це є брендом – враження і пізнання особистості Наталки у головах оточуючих.

Останні кілька років стає популярним створювати красивий супровідний матеріал для міст та регіонів України. Є успішні досвіди, а є не дуже. Найважливіше – це розуміти для чого взагалі потрібен бренд регіону. Або для залучення інвестицій, або для зміни стереотипів, а може для запрошення туристів (тут важливо яких, звідки та куди). Таких цілей може бути кілька. Однією з них може стати формування любові й активного патріотизму жителів регіону. Саме місцеві жителі стануть амбасадорами регіону, які будуть транслювати крутість Полтавщини назовні. Щодо мети, то варто визначати портрет аудиторії яку ми надалі будемо приваблювати й для якою працюватимемо. Важливо знати відповіді аудиторії про враження, яке згодом, буде формувати «бренд».

Ще раз повертаємось до образу Наталки Полтавки. Так от, візуальна айдентика – це синонім зміни зачіски й гардеробу Наталі. Для чого ми це робимо? Щоб вона просто добре виглядала, чи для того, щоб здобула внутрішню впевненість, полюбила себе? Я схиляюсь до другого. Адже впевнена особистість буде розвиватись, творити, діяти. Наталка не буде просто красивою, бо вона стане ще кращою особистістю. Зміна іміджу має стати стимулом.

Наведу приклад двох візуальних айдентик, які крім візуального, транслюють додаткові важливі меседжі: Черкащина – «місце сили» і Львівщина – «люди дії». Не знаю як ви, а от я, прямо таки можу уявити цих «особистостей». Посилання на детальний опис цих проектів ви можете знайти в інтернеті. Також рекомендую подивитись на айдентики Дрогобича і Запоріжжя.

«Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі». Думаю, що багато з вас чули цю фразу. Так от, айдентика чи стратегія формування бренду не можуть коштувати 20 тис. грн. Це кропітка і високопрофесійна робота. Цінник стартує мінімум зі 100+ тис. грн і до безкінечності. До прикладу, у провідних українських креативних агенцій замовити цілісну розробку айдентики й бренд-стратегії буде коштувати в діапазоні 100 тис. доларів США. Проте, є багато менших і талановитих команд, які можуть зробити візуальну частину, якою ми будемо пишатись. Потрібно звертатись до професіоналів, які вже мали з цим справу, або мають переконливе портфоліо робіт.

Перш ніж «робити дизайн» треба розробити стратегію бренду на основі конкретних досліджень, фокус груп, глибинних інтерв’ю. Дизайн слідує за функцією. Тут важливо зрозуміти, чи ми хочемо говорити про наш регіон і так знані речі, чи розповісти щось нове? Всі варіанти прийнятні, відрізняється лише як саме і кому.

Експериментувати зі стилем Наталки Полтавки добре, проте звертатись за пластичними операціями й татуюваннями варто до тих, хто це вже успішно робив багато разів. А краще, щоб вона спочатку відвідала психолога і зрозуміла у чому її внутрішня сила й унікальність. Бо вона ж справді прекрасна, наша Полтавка. Кому як не нам про це знати.


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація