Sviatoslav

Вирішив розширено описати кілька своїх думок з приводу творення візуальної концепції туристичного «бренду» Полтавщини.

У багатьох слово «бренд» асоціюється з логотипом. Насправді зображувана частина бренду, до якої може входити «лого», а може й ні, лише складова цілісного портрету. Патерни (візерунки), знак, шрифт, типографіка (правила розміщення і взаємодії текстової частини), слоган, ілюстрації, кольори, правила їх застосування тощо – це візуальна айдентика продукту. «Бренд» – це те враження, яке формується у голові того, хто з ним взаємодіє. Його легше порівняти з людиною.

Давайте уявимо дівчину яку звати Наталка Полтавка. При знайомстві ми будемо звертати увагу на те, як вона одягнена, жестикулює, можливо пахне, далі говорить. Проте це ж не вся вона? Наталка є особистістю, вона любить конкретні страви, ходить у в одні кавярні і не ходить в інші, читає книжки, дивиться конкретні фільми, обирає собі коло спілкування і так далі. І це ще не бренд. Справжній бренд – це те, що друзі, рідні і, навіть, мало знайомі можуть розказати про Наталку, про їх власний досвід взаємодії з нею. Чи будуть вони рекомендувати дружити з нею, взяти на роботу, піти на ланч тощо. Ось це є брендом – враження і пізнання особистості Наталки у головах оточуючих.

Останні кілька років стає дуже популярно створювати красивий супровідній матеріал для міст та регіонів України. Є досвіди успішні, а є не дуже. Найважливіше це розуміти для чого взагалі потрібен бренд регіону? Чи для залучення інвестицій, чи зміни стереотипів, чи запрошення туристів (тут важливо яких, звідки і куди). Таких цілей може бути маса. Однією з них може стати формування любові і активного патріотизму жителів регіону. Саме місцеві стануть амбасадорами регіону, які будуть транслювати крутість Полтавщини назовні. Відносно мети варто визначати портрет аудиторії на яку ми у подальшому будемо працювати і приваблювати. Знати відповіді, які даватиме і враження, яке згодом, буде формувати «бренд».

Ще раз повертаємось до образу Наталки Полтавки. Так от, візуальна айдентика – це синонім зміни зачіски і гардеробу Наталі. Для чого ми це робимо? Щоб вона просто добре виглядала, чи для того щоб здобула внутрішню впевненість, полюбила себе сама? Я схиляюсь до другого. Адже впевнена особистість буде розвиватись, творити, діяти. Наталка не буде просто красивою оболонкою, вона вийде на стартову позицію ще кращої особистості. Зміна іміджу має стати стимулом.

Наведу приклад двох візуальних айдентик, які крім візуального, транслюють додаткові важливі меседжі: Черкащина – «місце сили» і Львівщина – «люди дії». Не знаю як ви, а от я, прямо таки можу уявити цих «особистостей». Посилання на детальний опис цих проектів ви можете знайти в інтернеті. Також рекомендую подивитись на айдентики Дрогобича і Запоріжжя.

«Ми не настільки багаті, щоб купувати дешеві речі». Думаю, що багато з вас чули цю фразу. Так от, айдентика чи стратегія формування бренду не можуть коштувати 20 тис грн. Це кропітка і високопрофесійна робота. Цінник має починатись мінімум зі 100+ тис грн і до безкінечності. До прикладу, у провідних українських креативних агенцій замовити цілісну розробку айдентики і бренд-стратегії буде коштувати в діапазоні 100 тис дол США. Проте є багато менших і дуже талановитих команд, які можуть зробити візуальну частину, якою ми будемо пишатись. Потрібно звертатись до професіоналів, які вже мали з цим справу, чи, хоча б, мають переконливе портфоліо робіт.

Перш ніж «робити дизайн» треба зробити стратегію бренду на основі конкретних досліджень, фокус груп, глибинних інтерв’ю. Дизайн слідує за функцією. Тут важливо зрозуміти, чи ми хочемо говорити про наш регіон і так знані речі, чи розповісти щось нове? Всі варіанти прийнятні, відрізняється лише як саме і кому.

Експериментувати зі стилем Наталки Полтавки добре, проте звертатись за пластичними операціями і татуюваннями варто до тих, хто це вже успішно робив багато разів. А краще, щоб вона спочатку відвідала психолога і зрозуміла у чому її внутрішня сила і унікальність. Бо вона ж справді прекрасна, наша Полтавка, кому, як не нам про це знати.