Андрій Руденко: Долаємо виклики цифровізації


Скільки разів ви чули фразу, що деталі важливі? Чи траплялося вам стати свідком, коли на перший погляд крихітні нюанси ставали причиною великих змін? Тож чи варто їм надавати значення?

Цей блог – про деталі, котрі суттєво впливають на системи самоврядування і можуть стати підказками, на що звернути увагу тим, хто планує взятися за діджиталізацію.

Проблема як «чарівний копняк»

Попри починання, у Полтаві наразі відсутні електронні інструменти збору, обробки, аналізу інформації. Запроваджують електронний документообіг, але наразі більшість процесів здійснюються за «старими» підходами на паперових носіях. Відповідно чимало часу йде на пошук даних, складнішим і тривалішим у часі є момент дослідження даних, ускладнюється підготовка інформації та доступ громадян до неї. Важливим аспектом є те, що структурні підрозділи та служби Полтави не мають єдиного цифрового сервісу для обміну та взаємодії.

Є ще й інший важливий виклик, який притаманний не лише Полтаві, а й іншим містам – цифрові дані. А точніше – їх відсутність. Із різних причин страждає швидкість переведення наявних архівів у «цифру». Наша команда, яка працює над проектом «міста у смартфоні», відчула це на собі, про що розповім у наступному блозі. 

Міфи про драконів і реальні виклики

Але не все так просто в діджиталізації. Цифрова трансформація створює як унікальні можливості для міста, так і виклики. Ось декілька прикладів, із чим ми зіткнулися при створенні додатку «E-Poltava» у межах втілення концепції управління «Smart City».

Оцифрування даних. Для створення сервісу «Карта проблем міста» нам був необхідний повний актуальний перелік вулиць та адрес міста, щоб надалі місцезнаходження користувача, в якого, наприклад, відключили світло, відразу синхронізувалось з адресою його будинку. Управління з питань містобудування та архітектури міськвиконкому має всі ці адреси, проте тільки в паперовому варіанті. Хоча вже розпочали розробку структурованого довідника в електронному варіанті, але це довготривалий процес. Швидкий вихід знайшли! Взяли за основу загальнодоступний довідник, якими користуються служби таксі та служби кур’єрської доставки, та дещо удосконалили його.

Окрім цього, не слід забувати й про кіберзлочинність. У додатку «E-Poltava» користувач буде вказувати свої персональні дані. Тому наша команда багато працює над тим, щоб забезпечити полтавцями надійний захист. Автентифікація в системі здійснюватиметься з допомогою електронного підпису та перевірених технологій MobileID чи BankID.

 Ризики та підсумки

Часто самоврядуванню бракує глибинного аналізу політики та даних задля побудови комплексного бачення пріоритетів розвитку. Сьогодні роблять одне, а з приходом нової влади – цілковито інше. Сама екосистема «Poltava Smart City» є моделлю цифрового муніципального управління, яка, змінюючи підходи, будується на основі відкритих даних. Завдяки публічному масиву даних громади із легкістю допомагатимуть формувати пріоритети, завдання влади полягатиме лише в тому, щоб скеровувати та виконувати їх. І чим сильнішим буде зацікавлення громади, представників бізнесу в побудові, розвитку та повноцінному функціонуванні електронних сервісів, тим менше шансів у влади «збитися з курсу». Тож давайте змінюватись та змінювати наше місто.

Зробимо Полтаву територією майбутнього!


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація