Я вже раніше писав, що з приходом нових кредитних тролейбусів ситуація з транспортом трохи покращилась: старіший транспорт поїхав на ГРЛ/Склозавод, згодом і на Розсошенці. Таким чином, відсоток доступності транспорту для маломобільних груп населення, пенсіонерів виріс в рази. Якщо раніше Богдани курсували у вищезгадані напрямки лише по вихідним, то тепер їх можна зустріти на тих самих Розсошенцях і в робочі дні, що не може не радувати. Але мова трішки про інше.

Взагалі, вигляд сучасного тролейбуса привертає увагу пасажира, я гадаю, більше, ніж старої маршрутки, тому деякий відсоток людей все ж таки, сядуть у тролейбус. Цим і занепокоїлися приватні перевізники, коли Богдани поїхали на Розсошенці.

Чому я згадав саме цей район? Бо за пів години спостережень на зупинці громадського транспорту, помічав лише або нові маршрутки, або в досить гарному стані більш старі, що до цього майже не було. Також приємною несподіванкою стало те, що ці маршрутки (№36 Горбанівка – Інст.зв’язку) можна відстежити в режимі онлайн в додатку.

І знову ж таки, не одну-дві, а весь випуск. Невже можна зробити один раз і нормально? Чомусь ніхто вже не говорить про вигідність перевезень, карантин… Свого часу перевізники говорили, що обслуговування системи GPS-моніторингу дорога штука. Ба більше, на Розсошенці (маршрут №49) вперше з 2016 року поїхав цілий автобус (за мірками Полтави – повноцінний автобус, по факту – маршрутка) Богдан.

Тобто, можна зробити висновок, що розвиток електротранспорту простимулював приватних перевізників підвищити якість перевезень, а пасажири, своєю чергою, отримали кращий транспорт, на який дійсно заслуговують.

Щодо розкладів. Спочатку хочу подякувати всім, хто підтримав мене на «Бюджеті участі», хай навіть не переміг, але деякий досвід я отримав. Можливо, в наступному році переможу.

Майже кожен мій знайомий, коли користується транспортом бажає таку досить дивну штуку: тільки він опиняється на зупинці – треба, щоб майже одразу приїхав тролейбус чи маршрутка. Добре це чи погано? Звісно, можна сказати, що це абсолютно нормальне побажання пасажира, але такого в нормальній системі транспорту бути не повинно. Чого? Бо на кожній зупинці повинен бути розклад руху тієї ж маршрутки чи тролейбуса, щоб пасажир не гадав, коли приїде транспорт (бо зараз основна частина людей саме так і робить, на жаль).

При адекватних розкладах і виконанні 99% рейсів (а в нас маршрутники можуть просто з’їхати з маршруту), достатньо вказати лише декілька перших та останніх рейсів, а між ними вказати інтервал руху.

До речі, ця система добре працює при вищезгаданій фішці GPS-моніторингу. Коли пасажир буде знати, що маршрутка №99 приїде на зупинку о 7:05 (± 1 хв) він буде точно виходити саме на цей рейс, як і кількість пасажирів разом з ним, транспорт почне заповнюватися рівномірно і при збільшенні пасажиропотоку можна навіть повернути автобуси середньої та великої місткості, а разом з цим прибрати деякі рейси, які є нерентабельними, бо на мою думку, краще почекати 8-10 хвилин великий автобус, чим кожні три хвилини бачити забиті маршрутки.

Говорячи простіше: перегляд розкладів та встановлення їх на зупинках для пасажирів підвищать якість обслуговування та, можливо, повернуть деякий відсоток великогабаритного транспорту, а перевізник не буде возити пусті маршрутки, як зараз це спостерігається на деяких маршрутах.

P.S. Помітили, що автобус, як вид, в Полтаві зник?) Я теж.