Олексій Новіков: Куплю нафту з доплатою. Світові ЗМІ про кризу на фондових біржах


Світова криза, спричинена черговим коронавірусом, триває, тримаючи в постійній напрузі як пересічних мешканців, так і великий бізнес. Дуже великою помилкою буде сказати, що обмеження на переміщення людей між країнами та континентами впливають тільки на сфери обслуговування та виробництво товарів повсякденного вжитку. На тлі останніх подій в економіці світу маємо чергову сенсацію – неймовірні ціни ф’ючерсів на сиру нафту 20–21 квітня.

Значне зниження (за різними оцінками від 15 до 30%) потреби світової економіки в нафтопродуктах спричинило безпрецедентний обвал цін сировинної нафти марки WTI. За даними фондових ринків світу:

  • Від’ємні показники цінових пропозицій означають, що продавці на фондових біржах мали пропонувати гроші за те, щоб у них купили відповідні позиції на травневі контракти!
  • Що стосується марки Brent, то ціна впала на чергові 18% за результатами торгів та становила трохи більше за 20$ за барель на відміну від понад 60$ на початку січня цього року.

Головним чинником стала неспроможність зберігати таку кількість сирої нафти в транзитних нафтосховищах США. Незважаючи на значне скорочення видобутку основними постачальниками нафти – Саудівською Аравією та Росією – вкупі з іншими країнами, підприємства-переробники відмовляються приймати нафту: міжнаціональні транспорті перевезення скоротились до мінімуму. Наразі стає очевидним, що в нафтовому бізнесі зараз набагато вигідніше мати резервуари для зберігання нафтопродуктів, ніж потужності для переробки чи видобутку!

Понеділок 20 квітня вже називають новим «чорним понеділком» для нафтодобувної галузі, однак за оцінками фахівців зниження буде продовжуватися ще в найближчий місяць-півтора.

Звісно, така ситуація не може не вплинути на показники ринку праці США та інших країн, де цей сектор займає велику частку в економіці. Уряди намагаються підтримати підприємства нафтової галузі.

«Ми ніколи не підведемо велику американську нафтогазову промисловість. Я доручив міністру енергетики та міністру казначейства сформувати план, який забезпечить доступність коштів, щоб ці дуже важливі компанії та їх робочі місця були забезпечені в майбутньому!» – написав у твітері Дональд Трамп.

Що до України, то ми не є експортером «чорного золота». Власний видобуток сирої нафти забезпечує до 60% внутрішньої потреби у сировині для переробки, а залишок припадає на імпорт, тому зниження світових цін відображається на цінниках паливних ресурсів не відразу. Нормальний період реакції нашого ринку нафтопродуктів становить від 4 до 6 тижнів.

Трохи затримане відображення падіння світової вартості на нафту основних брендів у лютому ми вже можемо відчути на АЗС по Україні. Причина цього падіння – жорсткі карантинні заходи Китаю, бо він споживає майже 20% нафти світу. Так, за даними Мінфіну України ціни на основні види палива з початку карантину знизились в середньому на 8-10% і становлять:

Вартість палива станом на 13.03.20 в Україні

Вартість палива станом на 21.04.20 в Україні

Незважаючи на падіння ціни паливного ресурсу, для України все ж існує загроза значного зниження надходження до й без цього слабкого бюджету. Ми є експортерами сільськогосподарської продукції, а ціни на ці продукти, відповідно до зниження цін на паливо, також упадуть на світових ринках.

За оцінками деяких фахівців, у найближчі півтора-два місяці ми можемо очікувати зниження цін на основні види палива для кінцевих споживачів до середнього рівня в 18–19 грн/л. Але не варто до них звикати: основні країни виробники домовились про значне зниження видобутку, що приведе до неминучої стабілізації ціноутворення. Звісно, за умов пом’якшення карантинної ізоляції світу.

За матеріалами The New York Times, Forbes, Міністерства фінансів України

 


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація