«Усім привіт! В ефірі новий епізод подкасту “Пейсмейкери” та його ведучі – Марина Мельничук і Валерій Ручка», – саме так починається кожен свіжий випуск бігового проєкту. Ми робимо його у Полтаві для всіх, хто любить гайнути кілька десятків кілометрів. «Для всіх», бо подкасти класні тим, що їх можна знайти скрізь (у вашому смартфоні теж є «Пейсмейкери»). Свій улюблений ви можете знайти і слухати на різних платформах (навіть у Google Podcasts та Apple Podcasts).

Подкасти – це аудіопрограми чи блоги, які можна завантажувати або слухати онлайн. Головна відмінність подкасту від радіо – можливість обрати жанр і тему та слухати в будь-який зручний час. Це щось схоже на Netflix або Youtube, тільки аудіо.

Подкасти бувають найрізноманітніші. Це можуть бути уроки історії або фізики, аудіокниги, розважальні шоу, обговорення ігор і гаджетів, розбори життєвих ситуацій, автоогляди, стендап-комедії і навіть аудіосеріали. Короткі, довгі, розмовні, наративні, спокійні, музичні та активні. Але якщо узагальнити все наявне розмаїття, то отримаємо дві основні категорії. Перша – люди розмовляють, друга – люди розповідають історії.

І хоча для України це історія достатньо нова, але тем більш ніж достатньо. Я зупинився на найближчій для мене і обрав біг. Саме біг займає левову частину мого життя. Так само, як і в моєї співведучої.

Ми називаємося пейсмейкерами і не варто асоціювати це слово із зачісками ортодоксальних і ультраортодоксальних євреїв. Усе значно прагматичніше і простіше.

Пейсмейкер – бігун, який лідирує і задає темп на середніх і довгих бігових дистанціях. Назву придумали за кілька хвилин до запису першого епізоду. Хоча обирали довго , як радять усі прогресивні експерти, з десятка варіантів, і фаворитом була Run Forest.

Чому ми вирішили робити саме подкаст.

По-перше, україномовних подкастів про біг усього два і наш один із них.

Як я уже сказав, ця історія досить нова для України. Так, є навчальні, музичні, політичні і навіть кілька спортивних проєктів, але про біг українською розповідають усього у двох подкастах. Інший - це UltraChat UA і в ньому більше розповідають про ультрабігунів, які долають понадмарафонські дистанції (більше 42 км.) І його теж робить полтавець Сергій Дусь.

По-друге, це не надто складно і дуже зручно.

Якщо хтось хоче поділитися своїм досвідом або дати оцінку чи пораду, можна написати текст (як я це зараз роблю), а можна записати аудіофайл, розмістити його і тебе почують не тільки друзі у соціальних мережах.

Повірте, я не маю нічого проти текстів, але річ в тому, що більшість людей не люблять багато читати (я навіть сумніваюся, що мій блог осилять усі). Подкасти не виступають замінять статті або відео – це лише альтернатива. Слухати подкаст можна дорогою додому або на роботу, у транспорті, у черзі або під час миття посуду. До того ж людина чує емоції, а не вигадує їх.

Подкасти - це зручний спосіб споживати інформацію. Потрібно тільки знайти для себе цікаву тему.

По-третє, для створення подкасту не потрібно великих затрат.

Перші наші випуски ми записали на диктофон телефона. І це нормальна практика! Більшість авторів так і починають. Зараз у нас є мікрофон-петличка, яка коштує не більше 300 грн. Так, звук не ідеальний і ми це розуміємо. Та наразі головна мета донести до слухачів свою ідею чи історію нашого гостя. Хоча ми дійсно дуже хочемо поліпшити звук, бо це надасть комфорту слухачам. Плюс наші випуски виходять на радіо ReLife FM, а їм важливе хороше звучання.

Якщо для відеоінтерв’ю потрібно їхати до цікавого гостя в інше місто, то у подкасту знову перевага. Ми записали епізоди з чемпіоном світу Іваном Гешком, призеркою Олімпіади Іриною Ліщинською, телеведучою Марічкою Падалко, співаком Олегом Собчуком (СКАЙ), чемпіонкою Європейських ігор Ольгою Ляховою, і все це не виїжджаючи з Полтави. Варто зазначити, що всі вони радо погоджувалися на розмову! Хтось говорив телефоном, комусь зручніше через Телеграм або Скайп, але ми не отримали жодної відмови.

Для багатьох їхні подкасти – це хобі. І якщо говорити про те, чи може він бути прибутковим, мабуть, так. На подкастах навчилися заробляти. Закордоном  вони давно стали окремим видом медіа - це повноцінний ринок, на якому є великі гравці, реклама і заробіток. У нас все складніше. Значно! Найчастіше для монетизації свого контенту подкастери звертаються до спонсорів.

Ви також можете стати спонсором «Пейсмейкерів» або окремого епізоду, що відкриє для нашого подкасту нові можливості (техніка, поїздки, поліпшення якості та збільшення кількості випусків). У нас є декілька сценаріїв подібної взаємодопомоги: ми можемо згадувати ваш продукт чи компанію або кликати вашого експерта.

Аудіоподкасти – це хороший спосіб заповнити вільний час корисними лекціями, новинами, якісною музикою та цікавими інтерв’ю. Якщо ви ще не знаєте що це таке, то спробуйте. Вам має сподобатися! Почуємося у «Пейсмейкерах». І, як кажемо ми наприкінці кожного епізоду: тримайте свій темп!