Я познайомилася з нативною рекламою нещодавно. Мій продукт – партнерські проєкти. Не поспішайте закривати вкладку. У мене теж спочатку не викликали захвату слова «реклама», «продажі» та «партнерські публікації». Разом з тим, тепер я точно можу сказати, що знайшла галузь, в якій мені одночасно цікаво і важко розвиватись, але складнощі мене мотивують.

Я точно знаю, що багато полтавців ще не знайомі з цим поняттям. Хоча «нативка» – це світовий тренд, який відтепер розвивається і в Полтаві. Тому пропоную познайомитися ближче з новим для нашого міста інструментом маркетингу тим, хто хоче спробувати його для свого бізнесу й всім, хто хоче бути в темі.

Чому це потрібно бізнесу? Чим нативна реклама відрізняється від класичної? Яка користь читачам? Та ще купа запитань, на які я спробую дати відповідь.

Уявіть, що ви відкриваєте сайт, який зазвичай читаєте. Ви любите його, вам близька тематика матеріалів, подобається форма і тон викладу. Словом, цей сайт – ваш друг. І ось ваш друг розповідає вам захопливу історію про крафтову сироварню, яку він відвідав на цьому тижні. На сайті показують фотки сирів, процес виробництва та переказують розмову із підприємецею про галузь сироваріння в Україні та Полтаві. Або на сайті вам пропонують пройти тест «Який ти сир?». Круто ж? І так ваш друг може розказати буквально про будь-що.

Нативна реклама там, де цікаво, весело і красиво. Там, де мінімум реклами в класичному її розумінні. Це досить гнучкий формат, який дозволяє міксувати всі наявні в редакції ресурси та жанри. Інтерв'ю, новина, лонгрід, репортаж, інфографіка, тести, гайди, картки, інтерактиви, відео – все, чого забажає душа замовника.

Ще раз: нативна реклама – це публікація на сайті, яка відповідає редакційній політиці та інтересам замовника і має максимально природній вигляд

Хто такий замовник і для чого редакційна політика в рекламі?

Будь-який бізнес, компанія, організація, навчальний заклад чи виробник є потенційним замовником нативних проєктів на сайті ЗМІСТ. Якщо ще вужче: ресторан або маленька кав'ярня, салон краси або пекарня, туристична агенція або служба таксі майже без проблем можуть стати нашим партнером.

Чому майже? Тут в чат входить редакційна політика. Я не створюватиму партнерський проєкт для компанії, яка дурить людей, організації, яка є відверто проросійською, чи власника бізнесу, який не поважає ветеранів АТО та ООС. Бо я розділяю цінності видання, частиною якого є. Те саме має бути і з замовником, адже замовляючи наші послуги і розміщуючись на нашому сайті, бізнес теж стає частинкою ЗМІСТу.

Навіщо бізнесу реклама без реклами?

Ну добре, з умовами все зрозуміло, і формат наче прикольний. Але тут у підприємців з'являється логічне питання: навіщо замовляти послуги медіа, якщо вони вже мають піар-менеджера, смм-ників, активні соцмережі, та і взагалі у них все і так класно продається? Тут ми маємо сказати, що нативна реклама не про продажі, а про прихильність аудиторії, яка є вашими потенційними клієнтами. Та не виключаємо, що це цілком може статися після публікації матеріалу на сайті. Головне завдання нативної реклами – завоювати прихильність аудиторії.

Заради експерименту, порахуйте полтавські кав'ярень і які ви згадаєте за 1 хвилину назвіть у коментарях. Мені приходить на згадку понад 10 закладів. Але ж коли я захочу кави, то навряд влаштую рейд закладами – не вистачить ані часу, ані фінансів. Я піду лише в одну кав'ярню. То як обрати в яку саме?

Певно, аргументи про смачну каву та гарний інтер'єр більше не працюють, бо в Полтаві багато хто може цим похвалитися. Людям тепер цікава ваша позиція, цінності. Вони хочуть купити не просто каву, вони хочуть купити бренд. Банери і листівки розкажуть про ваш продукт, але вони ніколи не розкажуть про вашу філософію.

У цьому основна цінність нативної реклами – вона розповідає про ідею бізнесу, переваги бренду, може працювати з конкретними проблемними місцями в комунікації компанії та завоювати лояльність цільової аудиторії. До того ж, такий формат має суттєво вищу взаємодію з читачем. Користувач не лише клікає на публікацію, а й читає, здебільшого, до кінця. Бо партнерський проєкт є органічною частиною редакційного контенту, а значить він збігається з інтересами читача. Це дозволяє нам говорити, що конкретний полтавець провів свій дорогоцінний час із конктретним брендом.

Ще одією відмінністю нативної реклами є те, що вона не дратує. Навіть навпаки – це пізнавальний чи прикладний контент, який має реальну цінність для читача. Коли я дочитую великий красивий матеріал про історію українського дубляжу і бачу, що він створений за підтримки певного бренду, я відчуваю лише вдячність. Я думаю, що вони піклуються про мене, а не лише про цифри на своїх рахунках, що вони розділяють мої цінності. І коли мені знадобиться певний продукт, нехай навіть через 10 років, я піду до них. Розумієте?

Нативна реклама – чудовий інструмент маркетингового просування бренду. Але ніщо не ідеальне і цей формат також має очевидні недоліки. Такий контент непростий в продакшені: він вимагає суттєвих витрат людських, технічних та часових ресурсів. Другий недолік логічно випливає з першого: робота гарного виконавця коштує більше, ніж середньостатистичного. Останній фактор, зазвичай, зупиняє тих замовників, які не до кінця збагнули цінність нативної реклами.

Якщо вас зацікавила нативна реклама і ви більше хотіли б дізнатися про формати, зв’яжіться зі мною у фейсбуці.