Nathar (2)

Через карантин транспортна система Полтави знову просіла. Починаючи від перевантаження транспортом «кільця», закінчуючи «зеленими коридорами». Реконструкцію дороги на Огнівці, яка є основною причиною заторів по місту в години пік, потрібно було розширяти ще у квітні, коли був жорсткий карантин і коли більшість потенційних пасажирів громадського транспорту були вдома. По Симона Петлюри проходить п’ять маршрутів транспорту, […]

Через карантин транспортна система Полтави знову просіла. Починаючи від перевантаження транспортом «кільця», закінчуючи «зеленими коридорами».

Реконструкцію дороги на Огнівці, яка є основною причиною заторів по місту в години пік, потрібно було розширяти ще у квітні, коли був жорсткий карантин і коли більшість потенційних пасажирів громадського транспорту були вдома. По Симона Петлюри проходить п’ять маршрутів транспорту, відповідно пасажиропотік там теж великий. На жаль, влада цього не зробила, а тепер «маємо те що маємо».

Я розумію, що знову ввели жорсткий карантин і всім потрібно дібратися, але чому не Розсошенці/ГРЛ чи Левада? По «кільцю» інтервал ледь не 2-3 хв у години пік, куди далі? До речі, по вихідним спостерігаю, що Богдани почали пускати на інші, від кільця чи Левади, маршрути. Так, наприклад два тижні тому низькопідлоговий транспорт поїхав на ГРЛ (№4), тиждень тому – на Склозавод/Розсошенці (№№2, 3, 7). Якраз в цих районах такий транспорт викликав більше вражень, аніж по «кільцю», де просто зменшили інтервал… Знову «фаховість» влади.

Щодо «зелених коридорів». Знаю, що це робота світлофорів у режимі, під час якого зелене світло горить по всій вулиці, чим дозволяє транспорту максимально швидко проїжджати відрізок, а не їхати від перехрестя до перехрестя, чекаючи своєї черги на світлофорі. Щоб без зупинок проїжджати вулицю, необхідно тільки дотримуватися встановленої швидкості.

Чесно, не знаю, якби це працювало в умовах культури водіїв між собою  та нашими маршрутчиками. В теорії все гарно, але на практиці можливі перевищення швидкості між автомобілістами та збільшення гонок маршрутчиків, а як наслідок, ДТП. До речі, культури, на жаль, немає. І знову ж таки, про цю систему почали говорити давно, а роблять все знову в пік навантажень, коли і школи відкрилися, і більшість людей вийшло на роботу. Невже за 5 місяців не було часу на модернізацію цієї системи?

Більшість цих проблем треба було вирішувати влітку, або весною, коли, як вже писав, був жорсткий карантин. Зараз вже «збираємо урожай», на жаль. Але одну проблему, все ж таки, можна: переглянути маршрути громадського транспорту прямо зараз. Це і відміна Тр1, з одночасним збільшенням випуску на Тр4, і посилення маршрутів №№2,3,7 замість №5/15. Щодо автобусних маршрутів, транспортний відділ надсилає відмовки на кшталт, «потрібне створення Полтавської ОТГ», «ми не можемо відмінити маршрути, або зменшити випуск на деяких у зв’язку з карантином» і т.п. Хоча ні для кого не секрет, що з офіційних 66 автобусних маршрутів працює десь 45-50. Та навіть ці також треба переглядати.

Візьмемо, наприклад, маршрут №26. Цей маршрут є кільцевим, зв’язує Огнівку, Центр, ринок та район першої міської лікарні. Але, на жаль, там працює приватник, бо дійсно, маршрут є економічно вигідним і до карантину стабільно працював до 22-23 години (фактично майже єдиний маршрут в місті, який складає деяку конкуренцію електротранспорту у пізні години). На цей маршрут, можна сміливо поставити автобуси комунального перевізника, до речі, які є низькопідлоговими та більшими за тісні маршрутки.

До речі, така практика широко застосовується у Маріуполі: місто закуповує транспорт, підписує договір на маршрут і через деякий час приватник сам розриває договір, бо не витримує конкуренції з комунальним транспортом. Але ж треба розуміти, що заміна одне на інше повинна бути приблизно рівною, тобто, якщо у приватника працювало N машин на маршруті, то у комунального не менше ніж N-декілька машин, особливо, якщо там великий пасажиропотік. До речі, маршрут №25, який запустили, на мою думку, є недоцільним, оскільки вивезення людей з Садів-2/Огнівки в центр, все ж таки, швидше та краще буде через 1 мкл, а не кататися по Алмазному. А даний маршрут фактично возить пільговиків на ринок, на жаль. Таких маршрутів ще багато, тому робота для транспортників є.

Ще однією проблемою, повторююся вже не один раз, яка частково може вирішити проблему з транспортом в місті є відсутність курсів для водіїв тролейбусів. Знову ж таки, місту не вистачає мінімум 30 водіїв, але, на жаль, владу це не хвилює. Які плюси від курсів я вже пояснював. Радує ще той факт, що навіть деякі маршрутчики йдуть влаштовуватися на комунальний транспорт, бо ліпші умови праці, більша заробітна плата і не потрібно самостійно ремонтувати рухомий склад, бо для цього є механіки та слюсарі. До речі, був такий випадок, коли водій тролейбуса звільнився, пішов на маршрутку, а потім через деякий час знову сів за «рогатого». Але це не розв'язання проблеми, курси треба негайно!

Чи достатньо у місті зробили, щоб містяни могли безперешкодно дістатися роботи, зважаючи на карантинні обмеження? Звісно недостатньо. Відсоток комунального транспорту в місті малий. Потрібно йти шляхом Івано-Франківська: закуповувати щорічно хоча б по десять автобусів саме великої місткості, ті ж самі Богдани. Деякі жителі навіть не зрозуміють, що це автобус, бо ззовні окрім «штанг» відмінностей немає. До речі, Франківськ за три роки купив 52 великих і 4 середніх автобусів. Вражаюча цифра, враховуючи, що місто також взяло кредит на тролейбуси і маршрутів там значно менше, чим в Полтаві.

У місті не запровадили ні систему електронної оплати (е-квиток, як система не працює в жодному місті України), ні навіть оплату через Приват24, особливо, в карантинних умовах безготівкова оплата проїзду в рази безпечніша, ніж готівка. Про енну к-сть варіантів оплати проїзду в Івано-Франківську мовчу.

 Третя проблема – відновлення пільгового проїзду для пенсіонерів в будь-який час. Звичайні люди вже не пасажири? На мою думку, треба знову запровадити коридор з 11 до 15 години для пенсіонерів. Треба їхати  вранці – сплачуй за проїзд, в умовах карантину робіть людей рівними.

Ну і останнє – спеціальні маршрути. За умови повторного жорсткого карантину будуть необхідні спеціальні маршрути, наприклад Левада-центр, інститут зв’язку-центр, замість одного Тр12. Тут також треба підходити комплексно, переглядати низку маршрутів.

Випускати більше транспорту, коли в маршрутці лише сидячка – ніякому приватнику не захочеться, та й питання більше до перевізника, чим до мене.

Тут проблема в тому, що є водії, які «набивають» салон людьми, а є такі пасажири, яких не виженеш з салону. Найменше, що можуть зробити – водіям одягати маски саме на обличчя, а не підборіддя, чи руку. Ну і пасажирів без масок не пускати в салон, бо в нас таке люблять, тому безпечність поїздки зменшується, на відміну від комунального транспорту, де кондуктор не підпустить ні на крок до салону. Безпека починається з відповідальності самих пасажирів.