Назарій Никончук: Порахуй до 100. Навіщо місту єдина нумерація маршрутів громадського транспорту?


 

Європейські міста переходять на єдину нумерацію маршрутів громадського транспорту. Чому це добре? Поясню на прикладі Львова. З середини 2019 року місто перейшло на єдину нумерацію – поки що тільки міського електричного транспорту, але найближчим часом планує це зробити і з автобусами. Зараз у них номери 1–19 займають трамвайні маршрути, 20–39 — тролейбусні, автобусні ж починатимуться з 40-го номера. Звісно, для елекричного транспорту номери закладені із запасом.

Чому так зробили, я думаю, здогадатися нескладно. По-перше, так простіше працювати самим співробітникам транспортних відділів – як у штатних, так і в нештатних ситуаціях. По-друге, будь-який пасажир, неважливо, турист це чи корінний житель міста, знатиме, що, наприклад, «двійка» — лише трамвай, а тролейбуса чи автобуса з таким маршрутом немає, отже, нікуди не заїде помилково.

Таку практику можна запровадити і в нашому місті, бо нюанси виникають навіть у місцевих жителів. Маршрути, а точніше їхні номери від 1 до 15 (19) залишаємо для тролейбусів, інші — під автобуси. Якщо деякі тролейбусні маршрути треба посилити вільними автобусами, на початку маршруту ставимо літеру Т. Наприклад, на маршрут 2 (с. Розсошенці — Південний вокзал), якщо тролейбусів не вистачає, випускаємо автобуси під номером Т2.

З автобусами можна чинити так само, тільки на початку — літера А. Приватний транспорт сюди вписується, як і комунальний. Пропоную, наприклад, з 20 номеру зробити комунальні маршрути, а далі — приватні. Якщо деякі маршрути стануть комунальними, їхній номер можна не змінювати.

У нас не той рівень транспорту, щоб писати лише номер маршруту. Іноді кількість табличок така, що точно не заблукаєш. Особлиіво це стосується маршрутів «Левада/Південний вокзал – “кільце”». А таких маршрутів вдосталь: 28/29, 43/44, 51/52, 61/62. Я б їх прибрав, щоб по «кільцю» їздив лише тролейбусний №5/15. Наприклад, що зробити з Левадою: залишив би Тр12 «Левада — Інститут зв'язку» і Тр13 «Левада — Автовокзал». Ці маршрути можуть спантеличити й корінних полтавців. Навіть я можу помилково сісти в Центр, хоча треба на Алмазний.

Складно? Можливо, але згодом люди звикнуть до цього, тому нововведення піде лише на користь. Наприклад, той самий №38 може стати №28 і це не катастрофічно. Те ж – про тролейбусні маршрути №8 або №18. Раніше номери маршрутів теж змінювали: №23/24 був №35/27 – і нічого.

Повторюю, що номери тролейбусних маршрутів не зміняться взагалі, а з автобусними треба трохи потерпіти. Усе ж таки до остаточного вигляду маршрутної мережі 2009 року було ще багато варіантів, які змінювали одне одного за короткий час.


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація