Elena Promskaya (2)

Життя кожного з нас змінилося після тривалого карантину. І його точно можна розмежувати на до і після… Протягом багатьох років професійної діяльності я, як і всі колеги, працювала над власним іміджем учителя, створювала свій бренд, підвищувала професійну майстерність і часто жартувала, що далі вже рухатися майже нікуди. Тепер розумію, що завжди є куди рухатися, головне – швидко орієнтуватися в реаліях.

Карантини в школах були щорічно, ми вже до цього звикли і знали, що він триватиме недовго, що діти скоро повернуться в класи. Тому перші дні, мабуть, усі вчителі та учні почувалися спокійно: невеличкий перепочинок нікому не завадить перед наступним етапом навчання. Потім прийшло несприйняття ситуації. Здавалося, що все проти нас: карантин продовжується, заборонили ходити на роботу, батьки розгублені. Коли стало зрозуміло, що це серйозний виклик і треба його долати, то відразу згадалися слова американського мецената Вільяма Клемента Стоуна:

«Чітка мета – перший крок до будь-якого досягнення».

Нашою метою було знайти платформу придатну для дистанційного навчання. Почалися бурхливі цілодобові обговорення з колегами-однодумцями, написання листів у корпорацію Microsoft Ukraine з проханням допомогти в наданні доступу до всіх можливостей Teams. З колегами ми створювали відеоконференції, щоб навчитися організовувати зустрічі онлайн. Проводили тестові уроки з дітьми. Не обійшлося й без курйозних ситуацій: перший онлайн-урок у моєму класі тривав понад 8 годин! Учні просто залишилися далі тестувати програму…

Це був новий досвід, бажання перевірити власні можливості, прокачати навички роботи з інформаційними технологіями. Фактично ми не просто навчали, а й училися працювати в нових умовах, коли не бачиш учнів, бо більшість соромилася вмикати камери. Та й учителям спочатку було некомфортно перед камерою: треба знайти місце з гарним тлом, зрозуміти, як краще сидіти. У багатьох були проблеми з технікою, з доступом до інтернету.

Для проведення власних уроків я обрала Microsoft Teams. Спочатку провела уроки української мови та літератури у своєму 9-М класі. Це були 2 уроки за тиждень. До речі, після першого ж уроку діти попросили наступного дня провести ще один. Батьки раділи нашому спілкуванню. Для них це був гарний шанс побачити, як проходить навчання дітей, оцінити роботу вчителя.

Я, як класний керівник, теж мала можливість відвідувати уроки свого класу. Тому, коли була можливість, із задоволенням слухала заняття з історії, зарубіжної літератури, спостерігала за роботою дітей на уроках алгебри та геометрії, фізики. Іноді батьки зверталися з проханням записати урок, щоб дитина мала змогу його переглянути пізніше. Інколи учні самі записували заняття. Плюс у тому, що ці уроки залишаються в програмі і ми можемо переглядати їх і зараз.

За час навчання на карантині я провела багато уроків, створила купу презентацій і тестів у Forms. Паралельно використовувала соцмережі для швидкого спілкування з дітьми та батьками, проводила асинхронне навчання в Classroom. Навіть навчилася працювати з графічним планшетом, який придбала для демонстрування синтаксичного розбору складних речень. В онлайн-режимі провела і батьківські збори, і останній урок у випускному 9 класі. Такими ж невгамовними були й мої колеги з Полтавської гімназії №17.

Навчальний рік 2019 – 2020 точно залишиться надовго в пам’яті як рік викликів, здобуття нових навичок, подолання власних страхів. На щастя, цей семестр ми почали в школах, хоча і з певними обмеженнями. Заходимо в гімназію різними входами й у різний час, усі в масках, коридорами пересуваємося з дотриманням дистанції, дезинфікуємо приміщення та провітрюємо їх, проводимо термометрію учнів та вчителів, але не перестаємо радіти тому, що маємо можливість дивитися в очі дітям.

Попередній досвід дає можливість стверджувати, що спільними зусиллями батьків, учителів та дітей ми зможемо подолати будь-які перешкоди. Тепер ми всі готові до різних сценаріїв продовження навчального року. Наша гімназія обрала єдину платформу для дистанційного навчання – Microsoft Teams. У нас є власний домен, що дозволяє створювати захищену хмару для навчання тільки здобувачів освіти гімназії №17. Триває реєстрація та навчання роботи в Microsoft Teams тих учнів, котрі ще не працювали з цим застосунком.

Що порадити батькам? Зберігайте спокій, підтримуйте дітей, допомагайте їм навчатися розподіляти час, планувати день. Ваша підтримка неоціненна. Ми у свою чергу не будемо зупинятися на досягнутому і продовжуватимемо розвиватися, щоб мати змогу навчати дітей за будь-яких умов.