Назарій Никончук: Як покращити рух транспорту в Полтаві, або Які міські маршрути точно зайві


Ні для кого не секрет, що в міському громадському транспорті відсутня логіка. Виникає питання, а чи справді в транспортному відділі сидять фахівці? Здається, ні. Дивлячись на досвід інших міст, можна сміливо сказати, що близько половини маршрутів можна закрити та/або змінити.

Якщо я не помиляюся, остання зміна маршрутів була у 2009 році. Тоді затвердили 66 автобусних та 10 тролейбусних маршрутів. Деякі з автобусних маршрутів на 100% дублюють тролейбусні, наприклад, 49 і Тр2, 54 і Тр4, 20 і 21 та Тр5 і Тр15. Деякі дублюють тролейбусні на основній трасі пасажиропотоку: сюди можна віднести Тр12 і 50 Тр6 і 51 тощо. Ці автобусні маршрути треба скасувати, а тролейбусні – посилити.

Схема маршрутів, на мою думку, складена зовсім нелогічно, бо на таку кількість маршрутів треба близько 300 одиниць транспорту. Я ж пропоную маршрути, які дозволять суттєво зменшити кількість машин на лінії, а отже, буде менше гонок за пасажира, ДТП, а в майбутньому – розвантажені дороги та зручніший громадський транспорт.

Для прикладу розгляну декілька маршрутів.

Вакуленці. Зараз у цей бік їздить цілих шість маршрутів: до Дублянщини 28/29 і 29/28, до Затуринського переїзду — #34 та до самих Вакуленців комунальний #1 та приватні кільцеві #61 та #62. Я ж пропоную лише один: за маршрутом «с. Вакуленці — Затуринський переїзд — с. Дублянщина — Центр». Кількість машин — 6, орієнтовний інтервал 10–15 хв. Рухомий склад — Ataman A092H6. Це суттєво зменшить час очікування, а маршрут не дублюватиме інші. Схема руху — нижче.

 file.1

Ідемо далі — до Рибців. Тут трішки простіше: трасу нинішнього маршруту #7 слід скоротити до центру, а закритий 59 відновити під номером 7К в години пік. Для кращого розуміння: #7 Рибці — Центр, #7К Рибці — Браїлки. Кількість машин #7 — 2 од. та #7К — 1. Орієнтовний інтервал в години пік — близько 15–20 хв. Це дозволить швидше добиратися з селища до «кільця» та суттєво зменшить час очікування без заїзду на критий ринок.

 file.2

3_2

Селище Залізничників та Перша міська клінічна лікарня. Зараз за цією трасою їздять три дуже подібні між собою маршрути, від яких мало сенсу: комунальний #11 та приватні #11 і #42. Я ж пропоную відмінити #42 та #11, який їде лише до ринку, та залишити маршрут «Перша лікарня — с. Залізничників». Кількість машин — 3. Інтервал —близько 20 хв в години пік.

 file_1

Розсошенці та Горбанівка. Тут взагалі відсутність будь-якої логіки: два маршрути, які дублюють один одного більш ніж на 95%. Мова йде про #33 та #36. Замість них відкриваємо один маршрут: с. Горбанівка — с. Розсошенці — Дендропарк — с. Яківці. У міжпікові години деякі рейси можна скоротити до Інституту зв’язку.

 5

Вулиці Харчовиків та С. Ковалевської. Взагалі нинішні два машрути #2 та #27 давно «просяться» на об’єднання, після якого жителям Авіамістечка стане зручно добиратися до вул. Сагайдачного, а іншим — до площі Зигіна та Київського району.

6 

Огнівка, автовокзал та Інститут зв’язку. На відрізку Алмазний — Інститут працює цілих сім (!!!) маршрутів: 14, 14/18, 30, 31, 38, 47, 48. Знову ж таки пропоную лише один: Огнівка — Сади-2 — 23 вересня — Сінна — Інститут зв’язку — МБЗ. Поясню. Наприклад, #30 та #31 відрізняються двома зупинками, між якими легко пройтися пішки, #48 на 95% дублює маршрут #14/18, а #38 та #47 мають спільні кінцеві. Ну і насамкінець у комунальному #14 з випуском в одну машину немає жодної необхідності. Схема руху нижче, знову ж таки, деякі рейси в міжпіковий час — до Інституту.

 7_1

Дальні Яківці, Червоний Шлях. Маршрути #4 та #10А пропоную відмінити на користь одного: Центр — Дальні Яківці — Червоний Шлях з випуском у дві машини та орієнтовним інтервалом руху 30 хв. Починати маршрут з ринку означає тривале очікування виїзду з вул. Шевченка через затори. Та й, якщо чесно, це пережиток совка, в якому всі маршрути йшли до ринку.

 яківці

Отже, що ми маємо? Вісім маршрутів замість 24!

І це тільки частина маршрутів, які можна оптимізувати, їх ще дуже багато. Наприклад, в місті є маршрути-привиди, тобто на сайті міської ради вони є, а на зупинці їх не дочекаєшся. Це маршрути 35, 37, 46, 58, 59, 63, 64, 65 та інші. Їх можна сміливо скасувати, тому що вони дублюють інші маршрути. Деякі перевізники самовільно перейменували чи змінили траси маршрутів, а на сайті міської ради немає жодного оголошення. Чомусь #53 став #26/53, #18 — #14/18, маршрути #28 і #29 — #28/29 та #29/28 відповідно.

Зараз основний рухомий склад перевізників – маршрутка «Рута». Так, деякі підприємства закуповують нові машини, але вони не низькопідлогові, що є необхідною умовою для перевезення всіх категорій населення. Крім того, ці машини мають малу пасажиромісткість, а через це страждають пасажири, які не можуть вранці виїхати на роботу/навчання чи просто в справах та повернутися ввечері. Оптимізовані маршрути дозволять запустити автобуси Ataman A092H6 (такі, як закупили для тролейбусного депо) і навіть автобуси більшої місткості, як це робить, наприклад, Івано-Франківськ, що закупив більше 30 великих автобусів «Богдан» А70132. Оптимізація маршрутів допоможе зменшити кількість рухомого складу на вулицях, скоротить час очікування на зупинках. Що менше маршрутів дублюватимуть один одного, то більше зароблять перевізники.

Реорганізовувати маршрути треба вже зараз, адже з приходом 40 нових тролейбусів постане питання про закриття деяких автобусних маршрутів. Хочу звернутися до міської влади й транспортного відділу: розбирайте! Мені не шкода, це ж для жителів міста і туристів. А для вас це непоганий шанс підняти свій рейтинг перед виборами.

 


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація