Неписаний закон про те, що клієнт завжди правий, на жаль, частіше всього досі не працює в Україні. Особливо, коли йдеться про повернення коштів клієнтові й особливо у випадках із чималенькими сумами. Прикро, що процес, що мав би пройти в пару кліків, перетворюється на епічну боротьбу пасажира за свої кровні, в іншому випадку (частіше всього) компанії працюють в режимі – «не просиш – не отримаєш».

Свої квитки у два боки Україна – Іспанія на трьох пасажирів я придбала завчасно (ще до пандемії) 29 листопада 2019 у приватної авіакомпанії SkyUp.

У липні 2020-го, у зв’язку з пандемією, ці рейси було скасовано. Авіакомпанія надіслала на мій email листа із вибаченнями, зазначивши, що кошти уже повернуто на мій рахунок (йшлося про віртуальні кошти в моєму особистому кабінеті на сайті авіакомпанії). Як вивести ці кошти на банківську карту, компанія не пояснювала, жодних інструкцій від SkyUp не було.

Аж після моєї заяви на ім’я директора авіакомпанії, я отримала лист від менеджера з проханням надати їм ряд документів, що підтверджують мої витрати на квитки та копії придбаних мною квитків. Усі перелічені папери на вимогу компанії я відправила того ж дня – 3 вересня 2020 року.

Далі в SkyUp на усі мої звернення просто відмахувались стандартними відписками: пандемія, скрута, співчуваємо… Згодом у компанії повідомили, що я можу відстежувати свій порядок у черзі на відшкодування за скасований рейс. Але крім слів, справа далі не пішла. Навіть на запити про цей порядок я не отримала жодної відповіді.
Після моїх більш наполегливих та публічних звернень, компанія просто позбавила мене можливості коментувати їхні дописи у фейсбук і надсилати їм повідомлення. На електронні листи й зовсім перестали відповідати.
Далі – більше. Кошти на тому віртуальному балансі почали стрімко танути, при тому, що оплату квитків я виконувала у євро, а до повернення мені пропонувалися винятково гривні або ж ваучери, якими можна скористатися протягом певного часу.

На мої звернення до SkyUp з вимогою обґрунтувати часткову компенсацію я не отримала жодної відповіді.
Зібравши усі скіни річної переписки, документи, котрі були мною надані SkyUp для повернення коштів, я написала заяву, на ім'я Голови Державіаслужби України І це подіяло.
Після запиту від Державної авіаційної служби України авіакомпанія SkyUp зобов’язалася повернути кошти в строки протягом семи днів і повернула!

Згідно зі ст. 3 глави 14 «Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу», в разі виникнення надзвичайних обставин авіаперевізник має право без повідомлення пасажира скасувати чи затримати рейс або й узагалі анулювати вашу бронь. Однак пасажир, чий рейс було скасовано авіакомпанією, має законне право вимагати повного повернення коштів.
У Державній авіаційній службі України наголошують, що повернення коштів авіаперевізник здійснює у день розірвання договору повітряного перевезення (пред’явлення квитків до каси за місцем їх оформлення, отримання авіаперевізником інформації від пасажира щодо бажання повернути кошти за невикористане повітряне перевезення, оформлене електронним квитком).
У разі неможливості повернути кошти у день розірвання договору повітряного перевезення – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Строк повернення коштів розраховується з дня, наступного за днем отримання авіаперевізником або агентом з продажу документів, необхідних для здійснення операції повернення коштів.

У випадку, якщо авіакомпанія досі не повернула вам кошти за скасований рейс, надсилайте скаргу до Державної авіаційної служби.