Нещодавно на 87 році життя помер відомий та потужний журналіст Ларрі Кінг. Не знаю як у вас, але у мене вся журналістика асоціюється з ним та ОпроюВінфрі. Тільки згадайте ці лампові телепередачі з топовими зірками світу, за переглядом яких збиралася перед телевізором уся родина.

Ларрі Кінг за своє життя встиг зробити немало. Записати інтерв’ю з багатьма президентами країн, в тому числі і з Українським. Були розмови і з Мартіном Лютером, Френком Сінатрою, Полом Маккартні та ще з безліччю на увесь світ відомими людьми. Але, на мою думку, найбільшою його працею є написання книги «Як розмовляти будь з ким, будь-коли і будь-де». Вважаю, ця книга має бути настільною у кожної людини. Вона зацікавить і «далеких» від медійного життя.
Не можете подолати незручність в розмові з незнайомими людьми? Відчуваєте страх перед виступом на публіці? Не можете подолати себе? Тоді ви правильно зробили, коли тільки що тицьнули на мій блог. Хочу поділитися з вами сімома порадами від Ларрі Кінга, які допомогли мені стати більш розкутую.
1. ПРАВИЛЬНЕ НАЛАШТУВАННЯ
Правильне налаштування – бажання говорити навіть у тих випадках, коли на початку ви відчуваєте незручність. Це важливий складник вашого прогресу як мовця.
2. ЧЕСНІСТЬ
Хвилюєтесь перед співбесідником, що у вас погана зачіска чи пляма на футболці? Чи переживаєте за те, що зараз маєте безглуздий вигляд через хвилювання? Візьміть і скажіть це своєму співрозмовнику. Дозвольте слухачу розділити ваш досвід та почуття. Тепер вже всі знають, в якій ви ситуації й вам немає чого хвилюватися. Завдяки цьому ви станете говорити краще і будете відчувати спокій.
3. ЩИРИЙ ІНТЕРЕС ДО ОСОБИСТОСТІ СПІВРОЗМОВНИКА
«Намагайтеся співрозмовнику заглядати в очі, але непотрібно це робити постійно. Довірливо нахиляйтеся до людини та ставте питання про неї. Ви не зможете щиро поговорити з людьми, якщо вони думають, що вам нецікаво, чи ви їх не поважаєте.
Золоте правило – поводьтеся з іншими так, як хотіли б, щоб поводилися з вами, – стосується і спілкування. Це не означає, що ви маєте весь час говорити про себе чи ділитися особистими таємницями. Аж ніяк. Чи хотілося б вам почути про камені в жовчному міхурі вашого сусіда? Чи про те, як ваша колега провела вихідні зі свекрухою? Гадаю, що ні, тож і про своє не варто говорити.
Водночас ви маєте бути готові поділитися тим, про що питаєте іншу людину. Розповідати іншим про своє походження, уподобання й антипатії – частина взаємного обміну в розмові. Так ми знайомимося з людьми.
Тепер ваше становище розкрито. Уже не треба боятися розмовляти з іншою людиною, бо ви щойно поділилися своєю особистістю про яку вона однаково відразу б дізналася, – ви сказали про це самі, тож не потрібно нічого вдавати. Розмова стає невимушеною, завдяки чому ви обоє матимете від неї більше задоволення».
Отже, тепер ви зрозуміли, щоб стати хорошим співрозмовником, крім готовності працювати над собою, вам потрібні щонайменше дві речі: щирий інтерес до особистості співрозмовника та відкритість.
4. ЗБЕНТЕЖЕНІСТЬ І СОРОМ’ЯЗЛИВІСТЬ
«Нагадайте собі стару приказку: у вашого співрозмовника теж один ніс і два вуха. Вона наочно показує, що всі ми люди, а значить, не варто втрачати ґрунт під ногами лише від того, що ваш співрозмовник – професор із чотирма вищими освітами, або астронавт, що літав у космосі зі швидкістю 18 тис. миль на годину, або людина, обрана губернатором вашої області. Ніколи не слід забувати: ваші співрозмовники отримають від розмови набагато більше задоволення, якщо побачать, що вона приносить задоволення і вам незалежно від того, вважаєте ви себе ним рівнею чи ні. Крім того, сором'язливість легше побороти, якщо ви згадаєте, що ваш співрозмовник, можливо, соромиться не менше за вас. У більшості випадків це саме так. Варто нагадати собі про це, і ваша сором'язливість зникне як за помахом чарівної палички».
Зізнавайтеся, були такі проблеми у спілкуванні? Вважаю, це найпоширеніша проблема. У мене так точно. Що може бути краще, аніж побороти сором'язливість і кайфувати на повну від спілкування і життя?
5. РОЗМОВА ЗІ СВОЇМ ВІДОБРАЖЕННЯМ
«Станьте перед дзеркалом і говоріть зі своїм відображенням. Цей прийом загальновідомий, особливо серед людей, які готуються до публічних виступів. Однак він придатний і для повсякденного спілкування. Крім того, він допомагає налагодити візуальний контакт зі співбесідником, оскільки, дивлячись на своє відображення у дзеркалі, ви привчаєтеся дивитися в обличчя співрозмовнику. Не надсилайте по мене санітарів із гамівною сорочкою, коли почуєте від мене ще одну рекомендацію: розмовляйте з вашою собакою, котом, пташкою або золотою рибкою. Розмовляючи з домашніми вихованцями, можна навчитися спілкуватися з людьми, і водночас не потрібно турбуватися, що вам дадуть недоречну відповідь або переб'ють».
Розумію, звучить кумедно. Але це крутий прийом, який потрібно виконувати регулярно. Після чого ви помітите, що ваш словниковий запас значно розширився, ви можете спокійно висловлювати свою думки та ваше мовлення стало виразнішим. Головне, щоб розмова із самим собою не увійшла у звичку. Бо як то кажуть, що не кожна людина яка розмовляє із собою має блютуз навушники.
6. ЯК РОЗМОВЛЯТИ ІЗ ЗНАМЕНИТОСТЯМИ?
«Повірте, просто поговорити їм подобається не менше, ніж нам із вами. Підходьте до них не як до знаменитих людей, а як до просто людей, у яких, імовірно, такі самі пристрасті, смаки та почуття, як і в усіх нас. Поширена помилка під час розмови зі знаменитостями - це стереотипне уявлення про них як про людей, які ні в чому, окрім своєї професії, не тямлять».
Кінг каже, що для гарного спілкування зі знаменитостями необхідно спілкуватися з ними на рівних та обговорювати найрізноманітніші теми.
7. НЕ ВИКОРИСТОВУЙТЕ У РОЗМОВІ ЗАСТАРІЛІ ОЦІНКИ ТА ШТАМПИ
«Якщо ви по-старому назвали жінок слабкою статтю, ви тим самим увічнюєте безнадійно застаріле уявлення про жіночність. Якщо ви назвали когось япошкою, це означає, що у вашу мову не просто випадково потрапило жаргонне слівце, а ви незалежно від вашого бажання нагадали слухачеві про уявлення про японців як про "жовту небезпеку", що існувало в епоху Другої світової війни».
Вірю, що ці поради стануть вам у пригоді та не будуть робити у житті погоди. Пам'ятайте, що людське спілкування ніколи не втратить актуальності.