09 лютого, 19:02
09 лютого, 19:02

Громадський транспорт можна назвати кровоносною системою міста, адже вона, як і кровообіг людини, забезпечує функціонування організму міста, переміщуючи необхідні для життя і функціонування елементи організму. У нашому випадку – його мешканців. Такий собі обмін речовин, що забезпечує виконання економічних, соціальних та культурних функцій.

Через це підтримка його у належному стані та забезпечення «здорового» процесу є одним з найпріоритетніших завдань менеджерської команди, яка несе відповідальність за управління містом.

Головними користувачами громадського транспорту є мешканці міста. Для ухвалення управлінських рішень у цій галузі було б добре знати чого саме вони хочуть від цієї послуги та яким бачать покращення рівня надання послуг.

Дійсно, цієї думки недостатньо для ухвалення управлінських рішень у галузі міського транспорту, але задоволеність жителів Полтави – головний критерій оцінки нормальної роботи транспорту. Завдяки дослідженню аналітичного центру «ЗМІСТ» про думку пасажирів громадського транспорту, яке виконали методом глибокого експертного інтерв’ю, можемо зробити певні висновки.

Протягом другої половини 2020 року та січня цього року аналітики та експерти досліджували потреби полтавців. Опитали 1 тисячу 100 містян та систематизували отримані дані, щоб знайти розв'язання проблем.

Які проблеми у системі транспорту найболючіші

Пасажири громадського транспорту Полтави, оцінюючи якість перевезень, називають різні проблеми транспорту. Поряд з цим відзначають гарний стан тролейбусів і називають це перевагою.

Залежно від логістичної кон'юнктури різних пасажирів-респондентів, прослідковується потреба прямих маршрутів з Розсошенців до центрального автовокзалу, або з Інституту Зв’язку до Автовокзалу через м-н Половки. Це свідчить про існування проблеми нерівномірності та невідповідності існуючої системи до реальної релевантної транспортної моделі.

У результатах дослідження бачимо потребу збільшення кількості тролейбусів. Це можна пов’язати із закупівлею нових тролейбусів. Річ у тому, що отримавши можливість користуватися новими зручними тролейбусами, полтавці оцінили переваги. До прикладу, за меншу ціну можна доїхати у пункт призначення з більшим комфортом.

Салон нового тролейбусу

Вартість перевезення

Більшість пасажирів задоволені нинішньою вартістю квитка у громадському транспорті, відзначаючи, що вартість відповідає розмірам заробітних плат в місті. При цьому дехто готовий платити більше, але за умови покращення якості перевезень.

Безперечно, існує лише один спосіб розрахунку вартості – об’єктивний економічний розрахунок. Через це ставлення до вартості є виключно суб’єктивним критерієм, який здебільшого говорить про готовність спротиву жителів Полтави до можливого підвищення цін. Майже 20% респондентів висловили готовність платити більше за комфорт.

Графік руху

Переважно жителі думають про продовження курсування громадського транспорту до 22:00. На думку респондентів, після 20:00 транспортна система значно втрачає інтенсивність та частоту.

Потребують полтавські пасажири також і нічних маршрутів. Можливо, було б раціонально ухвалити рішення  про періодичне курсування транспорту вночі. Наприклад раз на годину, декількох одиниць транспорту до вокзалів та автовокзалів міста.

Зупинки

Зупинки громадського транспорту, які були в місті раніше, пасажирів здебільшого задовольняли. Попри це, була потреба у більшій кількості місць для сидіння, а також збільшення смітників поряд із зупинками. За даними дослідження, користувачі громадського транспорту покладають надію на розв’язання цих проблем разом із встановленням нових зупинок.

Більшість опитаних пасажирів чекають коли на зупинках Полтави з’являться електронні табло з інформацією про графік руху та тривалість очікування транспорту, які стали нормою у більшості міст України.

Автоматизація та електронізація

Чимало пасажирів громадського транспорту Полтави знають про сервіс EasyWay. Завдяки ньому можна відслідковувати рух автобусів та тролейбусів на маршруті і майже всі, хто знає про застосунок, користуються ним. З цього можна зробити висновок про відповідність запитам підходу активної діджиталізації та автоматизації. Через це у продовженні такої політики є логіка.

У цьому контексті також варто сказати, що майже 40% опитаних пасажирів уже готові оплачувати проїзд за допомогою електронного квитка, кредитної картки або телефону з функцією безконтактної оплати. Як показує практика впровадження подібних сервісів в інших міста, уже за перший місяць користувачів одразу стає значно більше.

Це свідчить про те, що полтавці зачекалися на можливість електронної оплати в транспорті.

Замість висновку

 Опишемо транспортну візію або простими словами. Якщо брати до уваги думку жителів Полтави, для покращення транспортної системи міста необхідно постійно працювати.