05 травня, 17:05
05 травня, 17:05

ЗМІСТ продовжує аналізувати думки полтавців. За допомогою методу експертного інтерв’ювання, презентуємо сучасну картину потреб батьків полтавських дітей.

Тема підростаючого покоління, його виховання, шкільна освіта та умови навчання школярів є надважливими, адже формують культуру майбутнього. Відповідальними за неї є не лише батьки та влада, але й суспільство.

Щоб змінювати підходи до виховання дітей чи певного роду підтримки батьків - необхідно орієнтуватися у потребах самих батьків. Для цього ми використали якісний метод дослідження - експертне інтерв'ю респондентів, що проживають у Полтаві та мають дітей різного віку.

Безпека життя 

За рівнем комфорту Полтаву оцінюють неоднорідно. Суттєво відрізняється оцінка рівня комфорту батьків, які живуть у центрі міста та на околицях. У центрі міста наявні кращі умови для дозвілля та позашкільного розвитку.

Водночас діти з околиць мають їздити до таких закладів на громадському транспорті. Також батькам доводиться витрачати час на перевезення дітей власним авто. У цьому контексті також говорять про різний рівень безпеки в центрі та на околицях. Подібна тенденція чітко прослідковується через запити цільових груп.

Також згадується низький рівень безпеки дітей як про відчуття небезпеки на вулиці, недостатній рівень і зношеність інфраструктури дитячих та спортивних майданчиків, інших об’єктів дозвілля тощо.

Освіта та умови для навчання

Серед проблем, з якими найбільше зіштовхуються батьки, є факти непрозорого збору коштів на потреби навчальних закладів. Також у переліку недостатня кваліфікацію працівників закладів освіти, вчителів.

Важливим аспектом дослідження є освітні програми в полтавських школах. Їхній рівень більшість батьків відзначають як середній. Опитані аргументують це тим, що навчальну програму, якою користуються зараз у закладах освіти, вважати актуальною складно, бо світ швидко змінюється. Кажуть про дефіцит та потребу практичного відпрацювання вивченого. Надскладною вважається програма для учнів початкових класів. Називається чинник, який не враховують при створенні освітніх програм - мотивація учнів. 

Якість викладання в школах батьки оцінюють як середню, аргументуючи це тим, що окремі вчителі не мають достатніх компетенцій для таких складних процесів, як навчання та виховання дітей.

З іншого боку, зазначають позитивні зміни - опанування більшістю вчителів нових сервісів, онлайн-платформ, використання нових методів ведення занять.

Більшість батьків задоволені умовами навчання в закладах, які відвідують їх діти. Серед потреб називаються шафи для речей, де діти могли б залишати особисті речі. 

Батьки Полтави бажають, щоб їхні діти більше розвивалися після школи: відвідували гуртки, клуби за інтересами, різні секції. Опитані готові оплачувати такий розвиток, але й не виключають, що відповідальність лежить на місцевій владі.

Дозвілля

Більшість батьків не задоволені умовами для дозвілля власних дітей. Вони говорять про відсутність, або неналежний стан дитячих та спортивних майданчиків, а також про відсутність достатньо облаштованих парків і скверів. Щодо подальшої професійної орієнтації, то майже всі батьки покладають вибір на саму дитину, її здібності та бажання.

Соціальна рівновага

Щодо батьківських внесків. Здебільшого батьки ставляться до цього явища з розумінням і завжди готові докласти зусиль задля комфорту їхніх дітей. Але зазначають, що процес має бути прозорішим.

Батьки радять владі чи освітянам, що займаються складанням програм, звернути особливу увагу на булінг у школах та проводити відповідну виховну роботу, слідкувати за порядком та ситуацією в колективах.