14 квітня, 17:04
14 квітня, 17:04

14 квітня відбулася пресконференція директора державного підприємства «Агентства місцевих доріг Полтавської області» Олексія Басана про плани на ремонт та утримання доріг місцевого значення у 2021 році.

ЗМІСТ зібрав основні тези про які говорив керівник.

За яким принципом відбирають дороги

Керівник розповів, що 2018 році Агентство звернулося до ДП «ДерждорНДІ ім. М.П.Шульгіна», які розробили план робіт:

«Ми врахували всі параметри. Зокрема, під час розробки цієї програми, стан покриття, інтенсивність руху, адміністративну реформу, розміщення опорних шкіл, медичних округів, важливих соціальних та туристичних інфраструктур».

Олексій Басан говорить, що під ці показники підпали всі колишні комунальні дороги. З яких Агентство обрало найбільш важливі. У цьому році дороги ремонтуватимуть також маршрутним способом – якщо ремонт об’єкту розпочато, то роботи продовжують наступного року, не починаючи ремонтувати інший об’єкт.

Згідно з цим планом, в області мають відновити 600 км доріг.

Фінансування

Керівник говорить, що цьогоріч Агентство недоотримало 300 млн грн внаслідок перенаправлення акцизного податку з пального громадам.

Олексій Басан сказав, що найбільше коштів з акцизного податку на пальне перенаправили:

  • Полтавська громада – майже 100 млн грн; 
  • Кременчуцька  громада – майже 80 млн;
  • Пирятинська громада – майже 30 млн.

У 2021 році фінансування Агентства на утримання та ремонт доріг становить 1 млрд 71 млн грн:

  • капітальний ремонт – 460 млн грн;
  • поточний середній ремонт – 193 млн грн;
  • експлуатаційне утримання доріг – 214 млн грн;
  • кредитні зобов'язання на дорогу Чорнухи-Лубни – 204 млн грн.

Участь громад у розвитку інфраструктури

У Полтавській області утворили 60 територіальних громад. 56 з них підписали з Агентством меморандум про співпрацю, щодо розчищення смуг відведення місцевих доріг та співфінансування ремонтів автошляхів 50/50%:

  • Полтавський район – 24 громади (3092,1 км доріг);
  • Кременчуцький район – 12 громад (1326,5 км доріг);
  • Лубенський район – 7 громад (1590,8 км доріг);
  • Миргородський район – 17 громад (1810,9 км доріг).

За словами Олексія Басана, це дасть змогу залучити кошти з громад та збільшити кількість ремонтів доріг у громадах. За кошти громад планується залучити 112 млн грн. 

Цьогоріч потреба у фінансуванні становить 1,3 млрд грн. Надходження з дорожнього фонду становить 214 млн грн.

Зі слів Басана, зелені насадження мають знаходитися за 9 м від асфальтного покриття. Наразі громади самостійно можуть замовляти підрядника, який займатиметься розчищенням смуг відведення.

Цьогорічні об'єкти капітального та поточного ремонту

На Полтавщині виокремили 14 основних об'єктів, які ремонтуватимуть у 2021 році:

  • Чорнухи-Лубни – 28,9 км завершення ремонту за кредитні кошти;
  • Гадяч-Миргород – 5 км, капітальний ремонт;
  • Миргород-Велика Багачка-Байрак-Поділ – 9,165 км, капітальний ремонт;
  • Диканька-Решетилівка – 4,1 км, поточний середній ремонт;
  • Мостовівщина-Великі Кринки-Глобине – 3,6 км, поточний середній ремонт;
  • Кременчук-Манжелія – 4,5 км, капітальний ремонт;
  • Кременчук-Власівка – 4,3 км, поточний середній ремонт;
  • Гадяч-Опішня – 2,5 км, поточний середній ремонт;
  • Стасі-Гавронці – 1,5 км, капітальний ремонт;
  • Міст через р.Коломак – км 43+450 автомобільної дороги /Н-12/-Мала Рублівка-Рунівщина-/М-03/, капітальний ремонт;
  • /Н-12/-Мала Рублівка-Рунівщина-/М-03/ – 3 км, капітальний ремонт;
  • Шили-Надержинщина – 3,6 км, поточний середній ремонт;
  • /М-03/-Машівка-Карлівка – 3,2 км, поточний середній ремонт;
  • М-03-Київ-Харків-Довжанський – вул. Київське шосе  та вул. Харківське шосе в межах Полтави, поточний середній ремонт.

Також цьогоріч планують зробити першу дорогу місцевого значення бетонною. Агентство хоче ремонтувати дорогу Кременчук-Манжелія технологією вкочуваного бетону:

«Це дорога, яка з’єднує державну дорогу М-22 з підприємством “Укртатнафта”. Там спостерігається швидкісний рух, а також рух великовагового та перевантаженого транспорту. [...] Хочемо зробити вкочуваним бетоном кілька кілометрів до “Укртатнафта”. З ними ведемо перемовини щодо співфінансування цього проєкту. Вони обіцяють нам на рівні 10-15 млн грн для реалізації», – сказав Олексій Басан.

Олексій Басан сказав, що ремонт дороги Чорнухи-Лубни виконали на 50%. У цьому році планують завершити всі роботи. Таким чином 11 населених пунктів планують з‘єднати з державною дорогою.