У понеділок водії маршруток і автобусів страйкуватимуть – перевізник

RfXwZoLvpFeQCKBW

Відповідну інформацію у четвер, 28 лютого, повідомив керівник ТОВ «Євробус» Михайло Костов. На його переконання, основна причина протестів водіїв – відмова міськвиконкому підвищити вартість проїзду в громадському транспорті. Тому вони планують страйк на понеділок.

Нагадаємо, учора, 27 лютого, на своїй Fb-сторінці секретар міської ради Олександр Шамота повідомив, що до нього в кабінет прийшли 30-40 водіїв приватного автотранспорту й вимагали підвищення вартості проїзду до 5 грн. Інакше обіцяли страйк на 28 лютого, який, схоже, так і не відбувся.

За непідтвердженою інформацією в понеділок, 4 березня, водії влаштують масштабні протести й не виїдуть на маршрути.

Сьогодні, 28 лютого, Олександр Шамота розповів, що протести водіїв – досі актуальна проблема. За словами в.о. міського голови, у них одне завдання – будь-яким чином змусити міську владу підвищити вартість проїзду:

«Я категорично проти цього, поки не побачу від водіїв чіткого дотримання графіку й відповідного відношення до пасажирів. Містяни після 21:00 не можуть виїхати з м-н Сади – це нормально? Водії в пікові години “літають” поперед одного, згрібають гроші, а ввечері не виходять на маршрут бо це їм, начебто, невигідно. Що ж, мені також невигідні такі перевізники».

На переконання Олександра Шамоти, містяни готові до підняття вартості проїзду, але тільки тоді, коли побачать чітке дотримання графіку й відчують якісні перевезення.

Перевізник, спікер «Асоціації перевізників Полтавщини» Юрій Лупаєнко розказав, що не чув про страйк, але не виключає, що водії можуть у будь-який момент не вийти на роботу:

«Особисто я не ходив учора до Шамоти. Наскільки мені відомо, там були виключно водії. Вони не хочуть працювати за 200-300 гривень на день, коли різноробочий отримує 500. З мого підприємства, можливо, на перемовини ходили 2-3 людини. Я вам скажу прямо: якщо водії не захочуть вийти на роботу, то ні я, не Шамота, нічого з цим не зробимо».

Керівник ТОВ «Євробус Полтава» Михайло Костов повідомив, що сьогодні його підприємство не випустило на маршрути 7 автівок із 43, бо водії не прийшли на роботу. Костов зазначив, що працівники попередили його про можливі страйки на понеділок, 4 березня. До того Костов додав, що вони створили власну «Асоціації водіїв» і тепер самі вирішують, коли їм протестувати:

«Ми вже не керуємо ними. Вони хочуть заробляти, а не жити за копійки. Щодо страйків: водії попередили, що у понеділок не вийдуть на роботу. Я не можу це коментувати. Не знаю, скільки осіб страйкуватимуть… Я сподіваюся, що все-таки працюватимуть усі. Я ж не можу сісти за кермо автівок і кермувати за всіх».

Михайло Костов (Фото Віталія Крицького)

На думку Костова, штрафувати водіїв за такі випадки – не вихід. Перевізник впевнений, що працівникам треба підвищувати заробітну плату, але, переконує Костов, на це немає відповідних коштів:

«У нас була домовленість із міськвиконком, що з 1 лютого вартість проїзду підвищиться. Ми виконали всі вимоги, подали розрахунки, але виконком не виносить це рішення. Начебто, є непогодження безпосередньо з міською владою. Це і є причиною страйку».

Михайло Костов резюмував, що наразі мінімально прийнятний тариф на проїзд – 5 грн.

Нагадаємо, 12 грудня 2018 року «Асоціація перевізників Полтавщини» звернулася до міської влади з пропозицією встановити на пасажирські перевезення  в автобусах та маршрутках міста  тариф у 6 грн. Як запевняв один із найбільших перевізників – власник фірми ТОВ «Люкс Полтава-2009» Юрій Лупаєнко, транспортники промоніторили вартість проїзду в інших містах, соцмережах та дійшли висновку, що 8 гривень – це забагато, тож зійшлися на 6. На думку Лупаєнка, таку суму більшість полтавців готові сплачувати за проїзд.

10 січня 2019 року відбулися громадські слухання з приводу підвищення вартості проїзду в громадському транспорті з 2 і 4 до 3 і 5 грн.

Раніше ЗМІСТ прослідковував, як змінювалися тарифи на проїзд у Полтаві, і розповідав про головних гравців у бізнесі пасажирських перевезень міста.

Також ЗМІСТ розповідав, скільки вартує проїзд в інших містах України в залежності від площі обласного центру, кількості населення та заробітної плати.