Якщо ви досі вважаєте, що у Tik-Tok «тусуються» тільки діти і підлітки, то цей блог для вас.

Я юзерка Tik-Tok. І хоча не знімаю власні відео, активно стежу за трендами у цьому застосунку (так ми познайомилися з тік-токеркою з Полтавщини Дашою Євтух). Під час дискусії на цьогорічному Львівському медіафорумі менеджерка агенства MokCo Тетяна Малшакова просто «розтрощила» усі мої стереотипи про цю мережу (більшість фактів у цьому блозі саме з цієї лекції).
Виявляється, що активними юзерами Tik-Tok в Україні є саме дорослі люди віком від 18 до 55 років (понад 50%). Дітей і підлітків – тільки третина.
Сьогодні Tik-Tok є найтолерантнішою мережею, бо те, що можливо тут, неможливо в Instagram чи Facebook. Основну інформацію та тренди користувачі отримують через рекомендаційну стрічку. При цьому, Tik-Tok не позиціонує себе як класична соціальна мережа. Розробники кажуть, що це просто застосунок, де можна обмінюватися різними відео і трансляціями.
Протягом останніх двох років в Україні відзначили величезний стрибок у приєднанні нових користувачів. Станом на липень 2021 року, 7,9 мільйона українців юзають Tik-Tok. У березні їх було 6,7 мільйона, а минулоріч – 4 мільйони.
Середній час у застосунку – 82 хв на день. Користувачі відкривають застосунок 12 разів на день й приділяє 470 секунд своєї уваги.
330 млн відео на місяць та 27,8 більйона переглядів – це статистика юзерів в Україні за місяць.
Tik-Tok змінює життя людей
Я вже згадала про Дашу Євтух. Вона стала популярною тік-токеркою, бо її відео стали вірусними. Після цього аудиторія підтягнулася в інстаграмі і вона стала блогеркою і отримала можливість заробляти завдяки цьому. Зараз Даша Євтух переїхала до Києва з маленького села на Полтавщині і успішно будує блогерську кар’єру.
Ще один кейс. Це історія 37-річного Натана Аподаки. Його життя повністю змінив 22-секундний ролик в TikTok. Одного дня він їхав на картопляний склад, але його машина зламалася.
Натан взяв телефон, пляшку журавлинного соку Ocean Spray і лонгборд і поїхав на роботу. Зняв ролик про це, наклав на нього пісню Dreams групи Fleetwood Mac. На відео він їде на лонгборді, робить ковток соку і «підспівує»: «Правда лише в тому, що ти повинен грати, як тобі хочеться».
Коли він запостив відос, його життя стало інакшим. За 2 дні ролик набрав 20 млн переглядів. Навіть Шакіра купила цей журавлиний сік і поїхала на лонгборді. СЕО компанії Ocean Spray побачили відео, знайшли Натана і подарували машину журавлиного кольору і запропонували амбасадорство. Тепер у Натана нова машина, власний бренд одягу і популярність.

Як Tik-Tok впливає на аудиторію
За даними Newswitch Media Guide, 60% людей здійснюють покупку аналізуючи тренди. Для 40% з них Tik-Tok став для них першою платформою, що мотивує придбати товар. Це можна побачити на прикладі іграшки сміпл-дімпл, що стала популярною завдяки трендами.
Зараз 61% юзерів вважають рекламу у цій мережі унікальною. Тут неможливо подати рекламу, якщо не загорнути її в історію.
Тетяна Малшакова каже, що 52% аудиторії вважають, що відкривають нові продукти для себе саме у Tik-Tok. Тому різним брендам, що не вірять у цьому мережу, варто замислитися над цим.
Як стати успішним тік-токером
Треба слідкувати за трендами. Не можна не розуміти, що в тренді, бо ваші відео ніхто не дивитиметься. Найголовнішим фактором у початку тік-токерської кар’єри є старт.
Якщо ви опублікували відео, ще одне через 3 дні, а ще одне через тиждень, то ваш акаунт мережа навряд форситиме. Це логічно, бо ця мережа хоче залучати аудиторію і вимагає постійно виготовляти контент. Немає контенту – немає популярності.
Важливо враховувати алгоритми. Стрічка рекомендацій користувачів залежить від глибини перегляду відео, інтересів, які обирають під час реєстрації, повторів відео, лайків, збереження, свайпів, музики і залученості. Якщо ви лайкаєте контент про моду, соціалку чи дітей, то через 2 дні ваша стрічка рекомендацій суттєво зміниться і переналаштується.
Якщо контент Tik-Tok вам не подобається і не відповідає інтересам, то алгоритми не розуміють з чим ви взаємодієте.
За перші 3 секунди маєте дати 47% інформації про ролик. У цій мережі немає дефіциту контенту, тому юзери просто свайпнуть і підуть далі. Також мережа звертає увагу на коментарі. Якщо ви там відповідаєте і залучаєте до спілкування, то тікток це бачить.
Категорій контенту багато, але у тренді зараз: гумор, щоденне життя, огляд відеоігор, спів і танці, суспільство. Серед трендових форматів є процес (хтось створює макіяж, чи готує страву), танці і спів, соціальні ролики (для людей до 25 років), ліпсинг (користувачі на відео губами під музику), байти (відео з написами).
Можна використовувати хештеги, але він має відповідати змісту контенту. Вплив мають ефекти (це як маска в інсті) та музика (трендові музичні треки набирають багато переглядів).
Важливо, що відео Tik-Tok можна юзати тільки на платформі. За правилами спільноти, відео не можна поширювати в інсті чи фейсбуці, хоча таке можна часто побачити. Це правило надважливе для великих брендів, що планують зайти в Tik-Tok.