У Полтаві хочуть створити «Муніципальну варту» за 6,6 млн грн – міська влада поки думає

Автор: Віталій Крицький, 21 березня, 14:05

Фото: У Полтаві хочуть створити «Муніципальну варту» – міська влада поки думає (Обкладинка Юлії Деркач)


Ініціатори створення «Муніципальної варти» оцінили витрати на її фінансування 6, 6 млн грн бюджетних коштів протягом 2019 року.

Сьогодні, 21 березня, члени регламентної комісії міської ради розглянули звернення голови «Всеукраїнської спілки учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій» Володимира Голованюка щодо створення у Полтаві комунального підприємства «Муніципальна варта».

Звернення викликало жваве обговорення в членів комісії, оскільки можливі майбутні керівники «Муніципальної варти» оцінили її діяльність у 6 млн 592 тис. грн на рік.

Публікуємо основні аргументи, які наводили на засіданні регламентної комісії.

 

Що хочуть і для чого гроші

 

Так, у зверненні ГО «Всеукраїнської спілки учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій» йдеться, що організація протягом року здійснювала громадське патрулювання в Полтаві, охорону об’єктів працевлаштування та займалася реабіілтацією учасників бойових дій, які брали участь у війні на Сході.

У «Резюме» мова йде про те, що КП «Муніципальна варта» здійснює охорону об’єктів комунальної власності для економії коштів міського бюджету на фінансування охорони майна територіальної громади та працевлаштування переселенців і учасників АТО.

Для реалізації статутних завдань комунальне підприємство просить 6,6 млн грн. Зокрема на:

  • організаційно-правові заходи щодо державної реєстрації підприємства, виготовлення документів, послуги нотаріуса;
  • 3 млн грн на матеріально-технічні засоби;
  • придбання комплексу централізованого спостереження з GSM-модулем на 500 точок охорони вартістю 900 тис. грн;
  • постійні витрати на фонд заробітної плати з нарахуванням складатимуть 3 млн 52 тис. грн на рік.

Загалом на підприємстві працюватиме 44 особи.

У зверненні переконують, що в Полтаві є тенденція до збільшення кількості адміністративних правопорушень. Окрім того, у документі посилаються на начебто позитивний досвід європейських країн та інших регіонів України від створення «Муніципальної варти». Наразі, згідно з документом, подібні підприємства функціонують у Вінниці, Дніпрі, Львові, Луцьку, Одесі, Житомирі, Рівному та Чернігові.

Наприклад, у «Муніципальній поліції» Вінницької міськради працює 37 осіб із обсягом видатків 7 млн грн. Також навели приклад департаменту муніципальної поліції Луцька, який фінансує міська влада – близько 6 млн грн на рік.

У цих обласних центрах такі організації відповідають за наступні сфери: контроль за паркуванням автотранспорту міста; контроль за дотриманням правил благоустрою; контроль за відповідністю розміщення тимчасових споруд міста паспортам прив’язки; ліквідація несанкціонованої торгівлі; охорона об’єктів приватної, державної та комунальної власності; попередження правопорушень тощо, зазначають у документі.

Цікавим виглядає перспективний штатний розклад можливої полтавської «Муніципальної варти» і розрахунок заробітної плати на місяць:

  • керівник КП – 25 тис. грн;
  • перший заступник керівника – 23 тис. грн;
  • начальник секретаріату – 12 тис. грн;
  • інспектор – 8 тис. грн;
  • начальник відділу охорони – 15 тис. грн;
  • начальник ВШР/заступник начальника ВО – 12 тис. грн;
  • старший екіпажу – 10 тис. грн;
  • охоронець – 8 тис. грн;
  • водій – 7 тис. грн;
  • начальник відділу постової охорони – 12 тис. грн;
  • охоронець – 8 тис. грн;
  • начальник відділу персональної охорони – 14 тис. грн;
  • охоронець (6 одиниць) – 12 тис. грн;
  • начальник планово-економічного відділення – 15 тис. грн;
  • економіст – 10 тис. грн;
  • головний бухгалтер/заступник начальника відділу – 14 тис. грн;
  • бухгалтер (2 одиниці) – 10 тис. грн;
  • юрист – 10 тис. грн ;
  • начальник відділення кадрів – 14 тис. грн;
  • старший інспектор відділу кадрів – 12 тис. грн;
  • інспектор відділу кадрів – 10 тис. грн;
  • інспектор із охорони праці – 10 тис. грн;
  • медичний працівник – 8 тис. грн;
  • начальник господарського відділу – 13 тис. грн;
  • начальник відділення МТЗ – 10 тис. грн;
  • інженер – 8 тис. грн;
  • начальник складу – 8 тис. грн;
  • інженер по зв’язку та сигналізації – 8 тис. грн;
  • начальник транспортного відділення – 10 тис. грн;
  • інженер – 9 тис. грн;
  • водій (2 одиниці) – 8 тис. грн;
  • начальник відділення спецзасобів та пультової охорони – 10 тис. грн;
  • інспектор – 8 тис. грн;
  • начальник складу – 8 тис. грн;
  • диспетчер (4 одиниці) – 8 тис. грн;

Згідно з розрахунками підприємства, на місяць це коштуватиме полтавцям 380 тис. грн, а на рік – 4 млн 560 тис. грн.

 

А по суті

 

Голова відокремленого підрозділу Всеукраїнської спілки учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій» Анатолій Клеценко, якого запросили розповісти про суть звернення, доповів, що, на його думку, наразі виникла необхідність задіяти учасників АТО для забезпечення громадського порядку в Полтаві, а також порядку при організації загальноміський заходів: наприклад, сесії міської ради, покладання квітів, спортивних заходів:

«Питання охорони шкіл, садочків, інших комунальних закладів потребує вирішення. Ми говоримо також і про можливі прояви сепаратизму і вторгнення Росії, тому ми могли би це контролювати. Ми хочемо брати активну участь у житті територіальної громади. Минулого і позаминулого року такий досвід у Полтаві був – є громадська організація Всеукраїнська спілка учасників АТО. Із місцевого бюджету було використано близько 3 млн грн для закупівлі спецзасобів, меблів, техніки тощо. База у нас вже є».

Анатолій Клеценко (зліва)

Дійсно, як повідомляло ІВ «Полтавщина», 16 червня 2017 року Полтавська міськрада ухвалила рішення про виділення 3 млн грн допомоги ГО «Всеукраїнська спілка учасників АТО, бойових дій та миротворчих місій». Гроші організація отримала за допомогу в забезпеченні правопорядку в місті. Про неоднозначну діяльність цієї організації писали ЗМІ. Деякі депутати говорили, що ця організація використовувалась як особиста охорона екс-мера Олександра Мамая під час проведення сесій міськради.

Члени комісії висловили свою позицію з приводу створення «Муніципальної поліції». Так, наприклад, на думку депутата «свободівця» Артема Чубенка, у «Муніципальній варті» передбачено більше штабних посад, аніж охоронців. До того Чубенко вважає, що 6,6 млн бюджетних коштів – завелика сума, адже, підкреслив депутат, «міська влада інколи не може виділити на парки 100 тисяч гривень». Також, на переконання Чубенка, функції, які прописані в статуті «Муніципальної варти», дублюють обов’язки поліції:

«У цілому я вас підтримую, проте пропишіть хоча б 2-3 функції, але які робитимете саме ви, а не поліція».

До цього додав депутат «Рідного міста» Тарас Бойко. Він погодився, що стільки керівників у КП не потрібно. Окрім того він також вважає, що 6,6 млн грн – завелика сума.

Артем Чубенко й Тарас Бойко

На думку голови регламентної комісії Сергія Луценка, із статутом можливого підприємства зовсім не працювали юристи. 

Сергій Луценко

Анатолій Клеценко зі свого боку відповів, що документи готували юристи Полтавської ОДА, а всі суперечності можна врегулювати.

У підсумку члени комісії взяли інформацію до відома з побажанням доповнити документи з урахуванням відповідних депутатських пропозицій.

Опублікована: 21 березня 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація