Як витратять більше мільярда гривень на дороги Полтавщини

Ілюстративне фото
Ілюстративне фото

Дорога в обхід Полтави | Кадр з відео Onur Group Ukraine (Джерело – poltava.to)

«На Полтавщині немає доріг, тільки напрямки». Такий жарт побутує серед водіїв регіону. Покращити ситуацію може ремонт 400 км автошляхів.

25 червня на Prozorro оголосили  тендер на 1 млрд 236 млн грн. За ці кошти планують утримувати дороги державного значення у межах Полтавщини. Про капітальні ремонти мова не йде, але ями мають «залатати» і тримати в належному стані.

До списку доріг, які підпадають під утримання, увійшли частини трас, що пролягають через Полтавщину: 

  • М-03 Київ-Харків-Довжанський довжиною 337 км; 
  • Р-11 Полтава-Красноград довжиною 45 км;
  • Р-67 Чернігів-Ніжин-Прилуки-Пирятин в межах Полтавщини, довжина сягає 18 км.

Загальна довжина автошляхів сягає більш як 400 км. Компанія, що переможе на торгах, доглядатиме за дорогами до кінця червня 2026 року. Послуги поділені на такі категорії:

Загальні роботи:

  • очищення місцевості;
  • забезпечення електроенергією;
  • чергування машиністів і працівників під час зимового утримання;
  • поточний огляд дороги.

Демонтаж і розчищення:

  • скошування трави;
  • вирізання кущів;
  • очищення водовідвідних канав, проїзної частини, підмостових русел;
  • прибирання сміття на узбіччях, автобусних зупинках, оглядових майданчиках; туалетах, підземних переходах;
  • обпилювання трави та порослі отрутохімікатами.

Земляні роботи:

  • розробка і засипання траншей;
  • планування узбіч;
  • укріплення узбіч щебенем.

Бетонні роботи:

  • укладання бетону;
  • відновлення деформаційних швів.

Монтаж металоконструкцій:

  • встановлення металевих поручнів та перил.

Ремонт дорожнього покриття:

  • ліквідація вибоїн;
  • улаштування тонкошарового покриття;
  • холодне фрезерування покриття;
  • укладання асфальтобетонних шарів.

Обслуговування інфраструктури:

  • обслуговування мостів, шляхопроводів та труб;
  • очищення зупинок громадського транспорту;
  • обслуговування світлофорних об’єктів, камер відеоспостереження, табло.

Планується, що ці роботи мають забезпечити належний стан доріг для безпеки руху та комфорту користувачів. 

Додамо, що минулого року восени також виділяли гроші на утримання доріг. Виграла фірма «Спецкомплектпостач» у ТОВ «Ростдорстрой». За 396,8 млн грн фірма утримувала 206 км автошляхів Полтавщини:

  • Т-17-06  Гадяч-Опішня — 61,05 км;
  • Т-17-25 Гадяч-Миргород — 59,374 км;
  • Т-17-18 Диканька-Решетилівка — 53 км;
  • Т-17-24 Вирішальне-Залізняки-Комишня — 18,7 км;
  • Т-17-28 Зіньків-/Т-17-05/-межа області — 14,3 км.

Додамо, про створення Служби відновлення та розвитку інфраструктури уряд повідомив у 2023 році. Одразу після створення Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України. На сьогодні службу на Полтавщині очолює Іван Краповницький.

Цей матеріал підготовлено за підтримки Prague Civil Society Centre