wxwuypnsjoxiutm4

Станом на 19 серпня Полтава отримала 10 тролейбусів із 40 куплених у кредит. Вони мають виїхати на міські маршрути на початку вересня. Тролейбуси для Полтави виготовила луцька компанія «Богдан Моторс». Вартість одного тролейбуса – 185 тис. євро. За них заплатить Європейський Банк Реконструкції та Розвитку (ЄБРР), а місто поступово віддаватиме кредит. У транспорті немає кондиціонерів. […]

Станом на 19 серпня Полтава отримала 10 тролейбусів із 40 куплених у кредит. Вони мають виїхати на міські маршрути на початку вересня.

Тролейбуси для Полтави виготовила луцька компанія «Богдан Моторс». Вартість одного тролейбуса – 185 тис. євро. За них заплатить Європейський Банк Реконструкції та Розвитку (ЄБРР), а місто поступово віддаватиме кредит.

У транспорті немає кондиціонерів. За словами секретаря міської ради Олександра Шамоти, у тролейбусах буде вай-фай. Також у деяких машинах уже встановили екрани, що повідомлятимуть про зупинки – їх купували окремо, за кошти міського бюджету. Кожен тролейбус має камери відеоспостереження, щоб водій міг бачити, що відбувається у салоні.

ЗМІСТ також уже писав, що нові тролейбуси мають 500 метрів запасу ходу, що дозволяє долати відстань без контактної мережі.

Схожі тролейбуси Полтава купувала 10 років тому

Коли та на які маршрути випустять тролейбуси

Транспорт уже «обкатали», підготували й водіїв. За словами Олександра Шамоти, попередньо визначилися з маршрутами:

«Ми будемо насичувати “кільцеві” маршрути, що мають найбільший попит. У віддалені райони також будуть додаватися маршрути. Це – Розсошенці, Левада. Визначаючи маршрути, керувалися Планом сталої міської мобільності. Тому ми розуміємо, які маршрути є найбільш популярними».

Так, за словами начальника «Полтаваавтоелектротранс» Євгенія Зайцева, на кільці збільшать кількість тролейбусів з 5-и до 8-и, зменшивши інтервал з 10 – 11 хвилин до 7 – 8.

Новими тролейбусами частково замінять старі, рештою – збільшать відсоток комунального транспорту у місті. 

Тролейбуси уже мають відповідні наліпки  

Як зміниться режим роботи

Одна із вимог ЄБРР – забезпечити безперебійний випуск тролейбусів на маршрути. Для цього зокрема потрібно мати достатню кількість водіїв. Нині, сказав Євгеній Зайцев, не вистачає близько 15 людей. Навчати їх на базі підприємства комунальники не мають змоги. Щоб працювати без затримок, як того вимагає ЄБРР, планують змінити режим роботи:

«Машини можуть працювати або у двозмінному режимі, або у “піковому”. Останній – це коли тролейбус виїжджає у перший “розрив”, розвозить людей у пікові години, а потім має кілька годин перерви. А також є вечірній випуск. Загальний час роботи водія не повинен перевищувати 12 годин».

Якщо запровадити таку модель роботи у Полтаві, сказав Зайцев, водіїв має вистачити. 

Місто готове прощатися з приватними перевізниками

Місто, за словами Шамоти, готове до того, що приватні перевізники, у зв’язку зі збільшенням кількості муніципального транспорту, будуть відмовлятися від маршрутів. Транспорт купують саме для того, щоб позбутися монополії комерційників.

Нині у Полтаві – 76 тролейбусів (разом із новими). Восени мають приїхати ще 30. Євгеній Зайцев сказав, що, згідно з підрахунками ЄБРР, для Полтави має вистачити 64-х тролейбусів.

Але деякі із них – в аварійному стані. Так, КП «Полтаваавтоелектротранс» не «списало» 24 старі тролейбуси. Цього вимагав банк, але комунальники не отримали відповідного розпорядження від міської влади. 

На КП місця для всіх тролейбусів може не вистачити

Коли Полтава почне віддавати кредит

Полтава віддаватиме кредит з наступного року. Цьогоріч, за словами Олександра Шамоти, до бюджету необхідні суми не закладали. 

Нагадаємо, нові тролейбуси для Полтави купують у кредит, що його надав Європейський Банк Реконструкції та Розвитку (ЄБРР). Загалом Полтава має отримати 8 млн євро від ЄБРР на закупівлю тролейбусів. Полтава повинна буде віддати кредит протягом 13 років. Міська влада виступила гарантом повернення кредиту, що необхідний для реалізації інвестиційного проєкту «Оновлення тролейбусного парку». 

Loading...