Його застосовуватимуть при підозрі на всі інфекційні захворювання, які передаються повітряно-крапельним шляхом.

У вівторок, 14 квітня, керівник відділу медицини катастроф Департаменту охорони здоров’я Полтавської ОДА Володимир Мохначов оглянув експериментальний зразок транспортного ізолятора. Спецкапсулу під’єднали до медичних комунікацій в автомобілі екстреної медичної допомоги та виявили деякі недоліки.
Транспортний ізолятор використовуватиметься при підозрі на всі інфекційні захворювання, які передаються повітряно-крапельним шляхом (зокрема грип, кір або COVID-19). За словами Володимира Мохначова, транспортний ізолятор дає можливість убезпечити пацієнта, медичний персонал і транспортний засіб.
Виготовила транспортний ізолятор Кременчуцька компанія «Креатив-агромаш» на чолі з Юрієм Андрієвським.
«Ще 6 квітня я написав звернення у Фейсбуці до всіх друзів та запитав, хто знає, де і як можна виготовити транспортний ізолятор? Першими відгукнулися мешканці Кременчука. Ми зустрілися, я показав, що нам потрібно. Також зробили зауваження щодо транспортного ізолятора», – сказав Володимир Мохначов.


Капсула обладнана акумуляторним пристроєм для подачі кисню та маніпуляторами. Також лікар може під’єднати системи для переливання рідин і внутрішньовенних інфузій.
«Одні кажуть, що приблизна вартість транспортного ізолятора 35 тис. грн. Наприклад, американський прилад коштує 9 тис. доларів. Планувати кількість закуплених транспортних ізоляторів можна лише тоді, коли знаєш точну ціну. Якщо зможемо закупити за бюджетні кошти – це одне питання, якщо ні, будемо просити в спонсорів, які допомагають», – говорить Мохначов.
Планується, що в кожному місті буде по кілька таких ізоляторів:
«Якщо для району достатньо двох транспортних ізолятори, то для міста їх має бути більше. Тому що після кожного перевезення він має дезінфікуватися. Мінімальна кількість, яка нам потрібна – це 50 транспортних ізоляторів для області», – коментує Володимир Мохначов.
Оскільки під час огляду експериментального зразка були виявлені недоліки, розробники мають їх усунути, а саме:
- збільшити розмір транспортного ізолятора;
- змінити розташування маніпуляторів;
- збільшити шлюз для під’єднання систем;
- доробити фільтр для подачі кисню.
Як повідомив Володимир Мохначов, майстри за 3 дні зможуть розробити покращену модель, яку знову оглянуть та сертифікують як транспортний евакуатор.


Фото Володимира Мохначова