120 заходів, дитячий майданчик, спорткомплекс: здобутки і плани парку «Перемога»

Автор: Аліса Куценко, 17 січня, 14:07

Фото: Катерина Бабіч публічно прозвітувала про підсумки піврічної роботи в парку "Перемога"


Заступниця директора парку «Перемога» Катерина Бабіч прозвітувала за перші пів року роботи. Про результати, перші здобутки та плани на майбутнє розповідаємо далі.

Отже, власниця «Місцевої кав’ярні» стала заступницею директора парку «Перемога» наприкінці травня 2019 року. За її словами, вони ніколи не планувала парк у своєму житті, тому ці місяці були дещо хаотичними, але й результативними.

Найголовніше, чого вдалося досягти – побачити та проаналізувати скандально дорогий проєкт реконструкції парку вартістю 200 млн грн. Катерина Бабіч розповіла, що довгий час в адміністрації не було навіть примірника, тому на це пішло кілька місяців. Реконструкцію вирішили розбити на черги

«Найважливіше, що проєкт поділений на розділи. Зокрема ми шукаємо підрядника, який буде супроводжувати тему озеленення. Але дуже важливо, щоб ви знали, що реконструкція не буде зроблена одномоментно. Парк не буде закриватися червоною стрічкою, і Олександр Шамота, і Олексій Чепурко нас тут підтримали».

Отже, в першу чергу там планують зробити наземний туалет і відремонтувати адміністрацію парку. Адже ніхто, за словами заступниці директора, не прийде працювати в приміщення без туалету, води та каналізації.

Інфографіка ЗМІСТу

 

Спорт/Інфраструктура

Але, як каже сама Бабіч, найприємніший результат – це повернення людей до парку. Перше, що вона зробила на посаді, – ініціювала ремонт літньої сцени. Оскільки Катерину Бабич призначили заступницею директора напередодні Міжнародного захисту дітей, було вирішено влаштувати івенти для маленьких полтавців. Тож до свята сцена мала яскравий пофарбований каркас і оновлений дерев’яний настил.

За її словами, сцена відпочатку розміщена дуже невдало – влітку там постійно палить сонце. Крім цього, там немає навісу, тому організатори, зокрема Юлія Городчаніна з ГО «Нова Полтава» запропонували зробити дах. На це Бабіч відповіла:

«Якщо ми говоримо про літній сезон, то там можна проводити заходи тільки у вечірній час – інакше можна просто згоріти на сонці. Тому відверто скажу: ми будемо робити все, щоб почати будівництво згідно плану реконструкції сцени, яка являється в тіньовій зоні».

Нарешті адміністрація отримала унікальний для України дитячий майданчик фінського виробництва, за який два роки тому полтавці проголосували під час опитування. Він мультифункціональний та антивандальний – за словами Бабіч, там немає жодного елементу, який потребує щорічного оновлення.

Інклюзивний дитячий майданчик

На баланс майданчик передадуть цього року, тоді ж заплановано зробити там гумове покриття.

«Він коштував 50 тисяч євро. Цей проєкт зроблений містянами, обраний містом, за нього голосували. Громада бачить, що знадобилося цілих два роки, але це як приклад, що люди проголосували і воно справдилося».

Були в парку й спортивні здобутки. Наприкінці минулого року встановили воркаут-майданчик від ведучого Костянтина Ізюмова – як і обіцяла Бабіч, встигли до Нового року. Щоб купити комплекс ціною 52 тис. грн, вони організовували стендап-виступи коміків з усієї України – спочатку в парку, як дозволяла погода, а потім – у нічних клубах. Частину суми вдалося зібрати на краудфандинговій платформі ЗМІСТу. На зібрані кошти купили та доставили комплекс до парку.

Також у парку працював мотузковий парк для дітей, який запустив полтавський підприємець. Наступного року, каже Бабіч, там з’явиться мотузковий парк і для дорослих.

Усього за два тижні вдалося запустити волейбольний майданчик. Цього не відбулося б без підтримки підприємців, які завезли понад 4 КАМАЗи піску.

«На місці, де ми відкрили волейбольний майданчик, раніше дуже багато батьків і дітей просто грали в м’яча. Волейбольний майданчик у нас зроблений за всіма канонами пляжного волейболу: виконана розмітка, закуплені м’ячі, парк має інвентар, який можемо давати в користування своїм гостям», – розповіла Бабіч.

Погода поки не дозволила втілити ще одну мрію – тюбінгову гірку на 300 кв. м, яку планували зробити на центральній алеї. Для цього потрібні стабільні морози, і хоча підприємці з «Полтава-СКІ» почали роботу, холодів явно не вистачає.

На жаль, поки не зрозуміла доля дитячої каруселі, яку на початку жовтня 2018 року подарували місту делегати з Німеччини до 30-річчя партнерства Полтави та німецького міста Фільдера. Катерина Бабіч казала, що для неї вже знайшли місце у парку, але через несправність її забрав виробник, аби усунути неточності в механізмі.

Ще один пункт, яким Бабіч пишається, – будівництво містечка для білочок. Уже готовий перший будиночок для тварин, каже вона, і туди лазять навіть діти. Полтавці приносять горішки та яблука, аби годувати гризунів. Щоб усе було за правилами, адміністрація встановили стенд з інформацією, яку їжу можна приносити. Підприємці можуть купувати родини білок. Це стане хорошим магнітом для парку, коли в зоні міста є можливість інтерактиву та спілкування з природою.

Не дуже спортивно, але показово: цьогоріч парк вперше не вивозив листя та гілки, впроваджуючи стратегію «Розумного парку».

«Ми хочемо запровадити тему не вивозити гілки і не платити за це кошти КАТП. Плануємо здавати їх на палети, щоб нам за це перераховували кошти. Також плануємо правильно зробити в межах міста компостні ями для листя, тим паче, що наша територія суміжна з КП Декоративні культури».

Також у парку вперше з’явилася охорона. За словами Катерини Бабіч, такого ніколи не було. Охороною парку займається приватна фірма, яка запропонувала розробити стратегію безпеки:

«Маємо в розвитку два шлагбауми: зробили як могли, але будемо встановлювати першу секцію. І найважливіше – будемо розвивати тему паркових камер. Ми вже заклали в бюджет цього року першу чергу – це сім камер».

 

Маркетинг

Вперше в історії парку в нього з’явився логотип – намальована білочка. З лого допомогли в ІТ-компанії A-Level – вони як раз випускали черговий набір дизайнерів. Серед них і провели конкурс, а потім обрали найкраще зображення.

Фінансова складова не дозволяє втілити всі задумки, зазначила Бабіч, але щось таки вдалося зробити. Зокрема, закупили футболки для атракціоністів. Крім цього, зробили футболки «Друг парку», які дарували партнерам парку.

«Хочеться маркетингу просторового – локації, де гості будуть робити фото в Інстаграм, хайпити. У нас дуже багато стін, які можна розмальовувати, маємо вже зараз дуже багато ідей для наших підприємців, які вже їх підтримали».

Також у парку коштом підприємців з’являться мінімум три креативні галявини. Вони будуть зроблені, як каже Бабіч, у концепції «партизанського маркетингу»: там не буде величезних логотипів, але буде правильно окреслена тематика їхнього бізнесу. Імен підприємців поки не називає.

Ще одна перемога – поява парку «Перемога» в соцмережах. Разом з помічницею Катерина Бабіч зареєструвала сторінки парку в Фейсбуці та Інстаграмі, і це була ще та пригода. За словами Бабіч, часто-густо вона просто давала пароль волонтерам, які влітку приходили до парку, і ті самі постили фотозвіти та анонси. Одного разу вони навіть найняли професійного смм-ника.

Наразі соцмережі веде івент-менеджерка Валерія Петько.

 

Освіта і розваги

Один з найперших проєктів, який вдалося запустити – «Зелена школа». Для дітлахів щосуботи проводили заняття на тему сортування, збереження зеленого ресурсу тощо. У парку розробили спеціальний стікерний паспорт, для якого діти збирали наліпки. Усього вдалося залучити 123 дитини.

«Ми збираємося подати проєкт в управління освіти. Наша мета – щоб до “Зеленої школи” були залучені дошкільні заклади та молодші школярі. Нехай у теплий сезон діти приїжджають до парку на заняття в довкіллі, роблять трудові десанти».

Катерина Бабіч планує й надалі залучати експертів з цієї теми, а на зиму – перенести заняття або до кімнати сміху в парку, або до міського Будинку культури. Вона переконана: такі заходи – чудова профілактика вандалізму.

Звичайно, адміністрація рада й майбутнім ландшафтним дизайнерам – там вдосталь клумб, щоб набувати практики.

Крім цього, в теплу пору в парку проходили вечори сальси, стендап-виступи, тренування, ярмарки полтавських виробників, День підприємця, свято пива, перші фестиваль сиру та вина, Геловін, і звичайно ж, «Фестиваль хризантем» – усього більше 120 івентів. Уперше відкрили новорічну ялинку, іграшки для якої робили та приносили полтавці, а саме дерево люб’язно передали з міського Будинку культури.

Катерина Бабіч (зліва) на Фестивалі хризантем

Уже склали календар заходів на рік – Катерина Бабіч планує, що парк стане всесезонним. Так, всього на 2020 рік заплановано понад 100 івентів, чисельність гостей яких перевищує 200 осіб. Також передбачені гостьові та менш масштабні заходи, міські та державні свята, майстер-класи тощо.

Ще одна новинка, яка стала відкриттям для самої Бабіч – цікавість до історичних екскурсій парком від проєкту «Стара Полтава». Керівник проєкту Ігор Ізотов розповів, що за 5 екскурсій їх відвідало 80 полтавців.

 

Робота з підприємцями

Цьогоріч у парку з’явився небачена досі вулична їжа. Завдяки тому, що 10 дерев’яних будиночків, закуплених містом минулого року для проведення заходів, зберігаються в парку, їх заповнили ФОПи. Так, тепер там можна придбати каву, хот-доги, вафлі, тайське морозиво, традиційні мексиканські страви тощо.

Зараз ці дерев’яні будинки розміщені на вул. Соборності, але після завершення новорічного ярмарку їх повернуть до парку.

Ми вже розповідали про «Баркас Бар» – перший фургон з морозивом, який почав працювати в парку, а тепер його можна побачити й на Театральній площі. На ярмарках тут можна було скуштувати крафтовий сир, пиво, вино, мед, пряники – як сказала Катерина Бабіч влітку, вона має на меті побудувати в парку перший якісний фудкорт.

На зиму в парку залишилися вільними тільки два будиночки – решта орендовані.

«Баркас Бар»

Але підприємці – це не тільки їжа.

«Сектор роботи з підприємцями колосальний, 120 підприємців було залучено за пів року до роботи з парком. Без них парк не буде жити гарно, бо нам потрібно забезпечувати всі потреби людей – поїсти, щось придбати», – вважає Бабіч.

Наступного року анонсована зміна розташування деяких ФОПів, а також новий дизайн торгових місць. Так, один із підприємців сам зробив новий проєкт свого закладу, що раніше розміщувався біля «клітки». Після Нового року він подасть його на комісію.

Також у парку розробили вимоги до підприємців щодо оформлення робочого місця та утримання будиночка:

«Ми зробили вимоги і чіткі правила. Юридично ти їх ніяк не оформиш, але цей аркуш лежить під договором, і там вказано, що можна робити, чого не можна. Це більше, ніж договір. Ми максимально розписали, наприклад, з чого можна робити вивіски, а з чого – ні. Підприємці молодці – вже склопакети поставили, дахи перекрили».

Адміністрація змінить розташування атракціонів. За словами Бабіч, уже є заявки від підприємців, які мають дитячі атракціони та хочуть встановити їх у парку наступного року. У планах збільшити загальну кількість активностей на 10% і робити такий приріст щороку. Більше, ніж на 10%, не зможуть фізично.

Зараз місцевий бізнес займає всього 1,1% площі парку, яка під час заходів збільшується до 18%.

Підприємці активно долучаються й до розвитку «Перемоги». Хтось пригнав 4 КАМАЗи піску для облаштування волейбольного майданчика, а хтось, як ТРЦ «Київ», передав іграшки для першої новорічної ялинки.

Загалом парк налаштований на тісну співпрацю з бізнесом – чи це буде оренда дерев’яного будиночка, чи організація концерту в літній час.

 

Що буде далі. Плани на 2020 рік

Але це все – пил, бо найбільше у Катерини Бабіч питають про Співоче поле. Небайдужі полтавці приходять до адміністрації, пишуть запити, і єдине, що їх турбує – коли ж улюблене місце для концертів відновить роботу.

Отже, хороші новини: Співоче поле імені Марусі Чурай підлягає реконструкції. Погані новини: не скоро.

«Ми клопочемося про найважливіше – проєктно-кошторисну документацію. Рухати тему Співочого поля штукатуренням, привертанням уваги ми можемо, але без виділених коштів або пошуку на аутсорсі людей, які зможуть це зробити на благодійних засадах, це неправильно».

Вона загадала, як три роки тому УКБ вже планувало реконструкцію сцени з навісом, але далі ескізів справа не пішла.

«У чому нюанс: всі боялися і говорили, що там йде підмив внутрішнього фундаменту. Єдине, що там треба зробити – гідроізоляція та гідробар’єр. Підмиву самого фундаменту немає, але його потрібно захищати».

Саме тому вона наголошує на виділенні коштів на проєктно-кошторисну документацію, щоб УКБ поставило грамотне технічне завдання, після чого варто розпочати обговорення з експертами та громадськими активістами.

Ще одна больова точка парку – фонтан. Оновлення водограю теж дуже вартісне, тому на 2020 рік його навіть не планують, хоча в плані реконструкції він також є – сучасний, продуманий сухий фонтан, струмені води якого можна відключати. Натомість задача на поточний рік – зробити безпечною конструкцію, яка є в парку зараз.

«Ми придумали зробити з нього амфітеатровий настил, який буде зручний для танців або вечірннього кіносеансу. Це було б дуже круто для брейк-дансу, сальси, тому що люди приходять танцювати, а в нас там нерівна поверхня».

До речі, про танці: наступного сезону територію танцювального майданчика, що в «клітці», не використовуватимуть для занять – на неї в адміністрації інші плани. Тому вся надія прихильників для танго і сальси тільки в накритті для фонтану.

І якщо вже зачепилися за надію, то є шанс і для третьої больової точки парку – ставків. Точніше, двох. Як і казала Катерина Бабіч раніше, тут не обійтися без допомоги Департаменту водних ресурсів ОДА, і якщо їх дійсно очистити, то можна запровадити гарні грантові проєкти – наприклад, на тему енергоефективності. А там, можливо, і зробити їх придатними для активного відпочинку.

У планах – серйозно виконувати план озеленення, а якщо хтось і захоче подарувати парку дерево, то зможе зробити це за допомогою спеціального ресурсу, який розробляє одна з місцевих ІТ-компаній. Там будь-хто зможе ознайомитися з переліком дерев, необхідних парку для висадки, а потім придбати його та подарувати.

«Там буде опублікований весь список дерев, квітів тощо. І якщо люди хочуть долучитися, то хай це буде не п’ять дубів, а один дуб, але сортовий, класний, з товстим стовбуром. Ми забезпечимо його перевезення».

Ще одна ініціатива, анонсована Катериною Бабіч на початку каденції – «Сонячний сад», також втілиться наступного року. «Сонячний сад» – це проєкт для дітей з інвалідністю. Його спільно з підприємцями та громадськими організаціями облаштують справа від Співочого поля, де висаджені фруктові дерева. Це буде місце, куди малеча з аутизмом або синдромом Дауна зможе прийти, зібрати фрукти у кошики (їх уже плетуть) і зробити з них сік.

«Хочеться, щоб цей проєкт був про інтеграцію дітей, які мають інвалідність, і звичайних діток, щоб вони могли спільно робити чудові речі. У мене вже є спонсор, який придбає для парку фрешницю, що працюватиме в парку безкоштовно».

І ще кілька важливих моментів, які заплановані на 2020 рік:

  • Провести правильно аналітично-експертну оцінку атракціонів («Колесо огляду», нагадуємо, буде окремим проєктом реконструкції).
  • Поступово розширити штат. Оскільки парк буде залучений до тендерів, треба розширити бухгалтерський склад (аби був окремий фахівець для роботи з закупівлями). Також потрібен менеджер господарчої частини.
  • Започаткувати прокат велосипедів і гіробордів, а в ідеалі – забрендувати велосипеди. До речі, про велоінфраструктуру: запланована зустріч і співпраця з Ялиною Садовніковою та ГО «Полтава велосипедна», аби обговорити, що треба зробити в першу чергу.
  • Не забувають і про комфорт для бігунів. У новому році парк продовжить співпрацю з «Аврора Спорт», Runing Club Poltava та New Run, щоб розвивати інфраструктуру (бігові доріжки, спортивна ходьба, екстремальна їзда на велосипеді). Вони спільно впроваджуватимуть програму «Парк, дружній до бігу».
  • Планують розвивати тему інклюзії (доступності парку для людей з різними нозологіями) разом з представницею Національної асамблеї людей з інвалідністю Іриною Твердохліб.
  • Ще одна амбітна ідея – налагодити співпрацю з банком, який є власником приміщення колишнього кафе «Орхідея». Катерина Бабіч розповіла, що вони знайшли спільну мову й останні нарешті почали прибирати територію біля колишнього закладу. Наразі будівля стоїть на аукціоні й коштує 4 млн грн. Заступниця директора вважає, що було б чудово мати у власності парку приміщення з усіма комунікаціями. На 2020 рік заплановано провести круглий стіл з представниками банку, аби обговорити, як парк та установа можуть співпрацювати.

Фото Богдана Проскурова

Графіка та обкладинка Єлизавети Куриленко, Тетяни Фальковської

Опублікована: 17 січня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація