«Білборди та сітілайти – це візуальне сміття»: архітектор про демонтаж 170 рекламних конструкцій у Полтаві

qushtr6fm8k70qhx

У Полтаві мають знести 170 білбордів та сітілайтів. Адже їх встановили з порушеннями. Рішенням міськвиконкому скасували дозволи на розміщення. Власники рекламних конструкцій про це або не знають, або відмовляються від коментарів.

Проєкт рішення міськвиконкому щодо демонтажу 170 об’єктів зовнішньої реклами опублікували 15 травня на сайті Полтавської міської ради. Дозвіл на розміщення цих конструкцій скасували 25 травня на засіданні міськвиконкому. Зміни до договорів з розповсюджувачами зовнішньої реклами має внести комунальне підприємство «Полтава-сервіс». 

Демонтувати мають 170 рекламних об’єктів різних власників:

  •     ТОВ «Р.А. Оллан» — 56 шт.;
  •     ТОВ «Комерц Еволюшн» — 37 шт.;
  •     ТОВ «Біг Борд» — 22 шт.;
  •     ТОВ «Артлайн-Полтава» — 12 шт.;
  •     ПП «Нерухомість» — 10 шт.;
  •     ПП «РА «ІРТ-Полтава» — 7 шт.;
  •     ПАТ «Полтава-Банк» — 6 шт.;
  •     ФОП Дубецька А.В. — 6 шт.;
  •     ТОВ «Оллан» — 5 шт.;
  •     ТОВ «Медіаформат» — 3 шт.;
  •     ТОВ «РІА «ТІС» — 3 шт.;
  •     ПП «Бюро «Екологічний контроль» — 2 шт.;
  •     ПП «Ольга-Полтава» — 1 шт.;
  •     ФОП Михайленко О.М. — 1 шт.

Рекламні об’єкти розташовані на різних вулицях міста: 

Мапа з об'єктами зовнішньої реклами, які демонтують

Заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів Тетяна Юрченко сказала, що у місті – чимало конструкцій, що розміщені з грубими порушеннями. А це може призвести до ДТП: 

«У нас було засідання робочої групи, до якої входили представники управління культури, департаменту поліції. Було вирішено надати пропозиції щодо тих рекламних конструкцій, що розміщені з порушеннями. Ми отримали офіційного листа від управління культури, від «Полтаваелектроавтотрансу», а також – департаменту поліції із переліком конструкцій, що порушують усі норми. Цей перелік був розглянутий «Полтава-сервіс» на робочій групі та переданий на засідання виконавчого комітету для ухвалення відповідного рішення».

Прибрати зовнішню рекламу підприємці мають самостійно. Якщо вони відмовляться – конструкції демонтує міська Інспекція з благоустрою.

Очільник урбан-платформи CityLab Дмитро Козиренко пояснив ЗМІСТу, що альтернативи для подібної зовнішньої реклами – немає. Такі конструкції використовувати доречно, але в більш індустріальних частинах міста. 

«Я вважаю, що демонтувати потрібно було давно. Білборди та сітілайти не повинні були з’являтися. Тому що в історичному центрі – це візуальне сміття, що засмічує простір та фасади будівель, створює бар’єри для автомобілістів та перетворює місто на суцільний рекламний щит. Альтернатива дуже просто – не використовувати їх, як в більшості цивілізованих міст світу. В історичному центрі міста – це неприпустимо». 

На жаль, ЗМІСТу не вдалося поспілкуватися зі власниками об’єктів. Адже частина підприємців відмовляється коментувати ситуацію. Дехто – не знає про рішення міськвиконкому.