Біля стадіону «Ворскла» в Полтаві хочуть збудувати багаторівневий паркінг

Паркувальний майданчик біля стадіону «Ворскла»
Паркувальний майданчик біля стадіону «Ворскла»

Скриншот з Google maps

Паркінг хочуть створити на розі вул. Майдан Незалежності та вул. Театральної.

Про паркінг відомо з Концепції організації паркувальних місць та автостоянок у Полтаві, яку презентували в міській раді 27 травня.

Багаторівневий паркінг на розі вул. Майдан Незалежності та вул. Театральної передбачили збудувати, аби організувати паркувальний простір біля стадіону «Ворскла». Його планують збудувати на вільній ділянці та використовувати також для паркування жителів прилеглих кварталів у нічний час. 

Загалом зведення багаторівневих паркінгів планують для створення комфортних умов для відвідування культурно-масових та спортивно-масових заходів, аби в межах 1,5 км були доступні основні об'єкти міста.

Довоєнна концепція

Напередодні масштабного вторгнення експерти проаналізували проблеми у сфері паркування та напрацювали шляхи їхнього розв’язання.

«Концепцію організації парковок та автостоянок у м. Полтава» розробили на виконання «Плану сталої міської мобільності», Концепції інтегрованого розвитку міста «Полтава 2030».

Головний фахівець з інтегрованого, урбаністичного розвитку міста Інституту розвитку міста Олександр Печененко розповідав, що заходи, які пропонуються концепцією поділяються на:

  • планувальні, які стосуються забезпечення відповідною інфраструктурою;
  • регуляторні, які передбачають внесення змін до актів і документів якими регулюються повноваження окремих структурних підрозділів.
  • Заходи, які передбачені концепцією для покращення паркувального простору:
  • введення практики платного паркування;
  • поетапний комплекс заходів, який передбачає внесення змін до регуляторних актів правил благоустрою міста. Це передбачає створення органу на базі існуючих управлінь чи підприємств такого органу як інспекція з паркування як у Дніпрі чи Вінниці. Можливо на першому етапі це не буде платне паркування, адже треба провести і інформаційні заходи.
  • реалізація пілотного проєкту в центрі міста та паспорти вулиць; Наприклад, у центральній частині міста пропонується запровадити платне паркування в межах певних вулиць. Але для цього експерти пропонують не просто ввести паркомати й наділити повноваженнями відповідний структурний підрозділ. Має передувати робота з планувальної документації.  Зокрема, розробка паспорта вулиці. Він може містити інформацію про потенціал вулиці, розмітку, організацію дорожнього руху тощо.
  • створення логістичних центрів; Такі центри пропонують створити, щоб розвантажити дороги в місті від транзитного вантажного транспорту.
  • будівництво багаторівневих паркінгів;
  • введення зон тарифікації тощо.

Зважаючи на різке зростання кількості автомобілів переселенців у Полтаві, розв’язати питання з заторами можна лише комплексно. Різні напрацювання уже діють в інших містах України, але у Полтаві тільки починають працювати над цим. Врахування потреб містян та формування комфортного простору на вулицях Полтави може покращити ситуацію й не загострювати проблему заторів.

Раніше ЗМІСТ писав, що у місті є кілька проблем, які погіршують ситуацію на дорогах. Це й низька конкурентоспроможність громадського транспорту, й застаріла мережа, й зростання рівня автомобілізації, відсутність паркувального простору тощо.  

Розв’язати питання з заторами можна лише комплексно. Різні напрацювання уже діють в інших містах України, але у Полтаві тільки починають працювати над цим. Врахування потреб містян та формування комфортного простору на вулицях Полтави може покращити ситуацію й не загострювати проблему заторів.