«Чому на один автомобіль вимагається чотири водії?» Для ремонту полтавських доріг знайшлася єдина компанія, інші – скаржаться на умови тендеру

Взятися за поточний ремонт доріг у Полтавській громаді хоче ТОВ «Будівельна компанія Гранд – Строй». Ця фірма – єдина, хто зайшов на торги й пов’язана з партією «За майбутнє», від якої на вибори йшов Олександр Мамай.
Про це відомо з ресурсу публічних закупівель. Нині «Будівельна компанія Гранд – Строй» очікує на рішення. Блогер ЗМІСТу Ігор Гавриленко повідомляв, що власник цієї фірми є родичем Олексія Матюшенка, який у 2020 році став депутатом обласної ради від «За Майбутнє».
Тендер на поточний ремонт доріг у громаді не оголошували тривалий час, бо враховували зміни у законодавстві. Принаймні так причину відсутності закупівлі пояснювали в Управлінні житлово-комунального господарства, а депутати навіть ставили дедлайни комунальникам на оголошення закупівлі.
Ймовірно, до оголошення тендеру поставилися так «відповідально», що деякі підприємства, які хотіли б взяти участь, просять змінити вимоги. До прикладу, УЖКГ прописало наявність чотирьох водіїв на 1 автомобіль та наявність сертифіката про підготовку з домедичної допомоги водіям автотранспорту.
18 квітня під закупівлею лишили коментар про те, що у документах вимагають, щоб учасники мали сертифікат, «виданий інженеру-проєктувальнику, що має свідчити про кваліфікацію інженера-проектувальника за напрямком інженерно-будівельне проектування доріг». Підприємці пишуть, що про наявність освіти свідчить диплом, а де видають такі сертифікати незрозуміло. В УЖКГ відповіли щось на кшталт: сертифікати надають саморегулівні організації, звертайтеся туди.
Того ж дня запитували:
«Тендерною документацією вимагається наявність "вантажних автотранспортних засобів, для перевезення матеріалів та сміття – не менше однієї одиниці" та наявність "водіїв автотранспортних засобів – не менше чотирьох осіб". Дорожна техніка обслуговується машиністами. Не зрозуміло чому на один автомобіль вимагається чотири водії?».
УЖКГ відповіло, що це мінімальна потреба у персоналі для виконання завдань:
«Тендерною документацією визначена мінімальна кількість водіїв автотранспортних засобів, що передбачає можливість учасника задіювати підготовлений персонал до виконання послуг на різних локаціях, при цьому пришвидшувати виконання послуги та усувати фактор виникнення ризику зриву строків виконання послуги, у разі виникнення непередбачуваних обставин в процесі виконання договору про закупівлю».
Також були питання підприємців про категорії водіїв, договори, підтвердження досвіду, відповідність матеріально-технічної бази умовам тендерної документації та інші. Підприємці просили змінити умови, щоб вони були конкурентними й більше фірм могли відповідати вимогам, але безуспішно.
Нині УЖКГ розглядає пропозицію від єдиної фірми, що пішла на тендер без перешкод.
Цей матеріал підготовлено за підтримки Prague Civil Society Centre